שתף קטע נבחר

יתד נאמן: "מאהל הפראיירים" הם המשתמטים

מאמר המערכת של הביטאון החרדי-ליטאי תוקף בחריפות את הקוראים לגיוס לצבא: "מי שנותר מבחוץ ואינו מצטרף להיכלי התורה, או לכל הפחות לשירות חלקי בשיעורי תורה ובשמירת ערכי היהדות – מהווה סכנה לאומה כולה"

"מאהל הפראיירים" קורא לשוויון בנשיאה בנטל ולגיוס של כל חלקי האוכלוסייה - החרדים לא נשארים חייבים. העיתון החרדי-ליטאי "יתד נאמן", אחד הביטאונים הרשמיים של יהדות התורה, קובע כי דווקא אנשי המחאה הם-הם המשתמטים האמיתיים, משום שאינם נותנים כתף במלחמה הרוחנית של עם ישראל.

 

 

עוד בערוץ היהדות  - קראו:

 

במאמר המערכת שפורסם הבוקר (יום ב') בעיתון, נכתב: "צריך לומר את הדברים בנחרצות: המשתמטים האמיתיים הם אלה המצויים באותו מאהל... הם המשתמטים מנשיאת לפיד הדורות מאז ימי האבות, דרך קבלת התורה ועד ימינו אלו. הם המסכנים את קיום האומה בכריתת הענף שעליו כולם יושבים".

 

"יתד" מסכים כי יש צורך ב"גיוס כללי גורף – ללא משתמטים וללא מתחמקים", נוכח הסכנות המרחפות על העם היהודי, אך טוען כי לצד אלה הגשמיות, הסכנה הגדולה ביותר היא דווקא הרוחנית - הכחדת קהילות יהודיות בעולם בשל נישואי תערובת והתפוררות החברה היהודית בישראל בגלל ה"נוכרים" שבה.  

 

חור בקרקעית ספינת היהדות

"ההצלה של העם היהודי טמונה אך ורק בשיבה אל השורשים, בחיזוק בדקי האמונה, בהגברת לימוד התורה וקיום

המצוות, בדביקות בלתי מתפשרת בערכי הנצח", נכתב במאמר, "עולם התורה, לומדיה ועמליה, אשר שב בימים אלו לפקוד את היכלי התורה ובתי המדרש (סוף חופשת הפסח, "בין הזמנים" – ק.נ), הוא חוד החנית במלחמת הקיום היהודית, הוא זה שמבטיח את הקיום היהודי הנצחי.

 

"כל מי שנותר מבחוץ ואינו מצטרף להיכלי התורה או לכל הפחות לשירות חלקי בשיעורי תורה, בקיום מצוות, בשמירת ערכי היהדות – מהווה סכנה לאומה כולה... הוא משתמט מההגנה על העם היהודי... קודח חור בקרקעית ספינת היהדות... ההשתמטות הזו מהווה סכנה של ממש ללכידות האומה ולקיומה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יתד נאמן
הרמטכ"ל לשעבר. אשכנזי
צילום: גיל יוחנן
מומלצים