שתף קטע נבחר

העליון: מאהל המחאה האתיופי יוחלף בסככה לבנה

תוך שבוע יוחלף מאהל המחאה של יוצאי אתיופיה בסככה, שאותה יפנו עד סוף החודש הבא, כך קבע בית המשפט. מוקדם יותר מחו הפעילים על שעיכבו את כניסתם לאולם, ואף טענו: "מתייחסים לפעילים כאל עבריינים בגלל הצבע"

מאהל המחאה של יוצאי אתיופיה שהוקם מול בית ראש הממשלה בירושלים, יוחלף תוך שבוע בסככה לבנה שתהיה סגורה משני צדיה, ויושביה יפנו אותה עד סוף החודש הבא. כך קבע אחר הצהריים (יום ג') שופט בית המשפט העליון צבי זילברטל, שדן בערעור על ההחלטה לפנות את מאהל המחאה.

  

הכניסה לאולם הדיונים נמנעה. בית המשפט העליון, היום (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
הכניסה לאולם הדיונים נמנעה. בית המשפט העליון, היום(צילום: גיל יוחנן)

 

דיווחים אחרונים על מחאת יוצאי אתיופיה ב-ynet:

מאהל יוצאי אתיופיה: "את משפחת שליט לא פינו"

שליט: לאפשר לאתיופים למחות כמו שנתנו לנו

 

את הערעור הגישו מקימי המאהל, נוכח החלטת בית המשפט המחוזי שקבע לבקשת עיריית ירושלים שהמאהל יפונה. זילברטל קבע עוד כי הפעילים לא יוכלו לשהות באהל בשעות הלילה וכי בשעות אלה יוצב במקום שומר מטעמם.

 

מוקדם יותר עיכבו אנשי ביטחון כמה עשרות פעילים חברתיים בכניסה לבית המשפט העליון. הפעילים זעמו על שלא איפשרו להם להיכנס לאולם הדיונים. בהמשך החלו אנשי האבטחה להכניס חלק מהפעילים, ובהם את מגישי העתירה. בבית המשפט הבהירו כי הכניסה מתעכבת מטעמי ביטחון ולא ניתן להכניס את כולם לאולם הדיונים.

 

לאחר פרסום פסק הדין בירכו עו"ד יסמין קשת מעמותת טבקה ועו"ד אסנת שוורץ, שמייצגות את המוחים, על החלטת בית המשפט: "מבחינתנו ההחלטה היא ניצחון ותוצאה של הלחץ שהפעיל הרכב השופטים על עיריית ירושלים, שרצתה לפנות את האוהל כבר בחודש שעבר". עו"ד שוורץ הוסיפה: "מבחינה משפטית זה אמנם ניצחון אבל הצדק צריך להיראות ולא רק להיעשות. בית המשפט יכול היה לעשות יותר כדי לאפשר זמן ארוך יותר למחאה". 

 

אלימיטו פרדה, ממקימי מאהל המחאה, אמרה ל-ynet: "אני שמחה על ההחלטה. בניגוד למה שהעירייה רצתה קיבלנו זמן נוסף למחות נגד האפליה והגזענות שננקטים כל יום כלפי בני הקהילה".

 

אדגו סלהו, פעיל נוסף, הסביר: "המטרה לא הייתה הקמת אוהל אלא צדק ושוויון לקהילה. האוהל הוא אמצעי ולא מטרה. הייתי רוצה שהמחאה לא תוגבל בזמן ותמשך כל עוד חוסר הצדק נמשך".

  

 

"רוצים לבדוק אותם כאילו הם עבריינים" (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
"רוצים לבדוק אותם כאילו הם עבריינים"(צילום: גיל יוחנן)

 

"סלקציה בבית המשפט העליון" (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
"סלקציה בבית המשפט העליון"(צילום: גיל יוחנן)

 

על עיכובם של הפעילים בכניסה לאולם אמרה שוורץ: "עיכבו את הפעילים יותר מחצי שעה, זה לא ייאמן. מדובר במשפט בדלתיים פתוחות, אבל רוצים לבדוק אותם כאילו הם עבריינים. זה בגלל הסטיגמה שיש לצבע. הרי אם היו מגיעים חבר'ה מצפון תל אביב שצועקים במגאפון - זה לא היה קורה".

 

לדבריה, "האנשים המומים. המאבטחים החליטו מראש שהם מתכוונים לעשות כאן מהומות". שוורץ הוסיפה כי היא מתכוונת להגיש תלונה נגד משמר בתי המשפט. כשהגיע שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין למקום, קידמו אותו הפעילים שעמדו בכניסה בצעקות: "סלקציה בבית המשפט העליון".

 

הפעילים עוכבו מחוץ לאולם במשך יותר מ-40 דקות, שבמהלכן הוכנסו רק חלק מהם לבית המשפט. מדוברות מערכת בתי המשפט נמסר: "הבדיקה התעכבה משיקולי ביטחון, ובסופו של דבר כולם ייכנסו לדיון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיון בערעור. פעילי המחאה בבית המשפט, היום
צילום: גיל יוחנן
צילום: ניב קלדרון
התקבל בצעקות. השופט רובינשטיין
צילום: ניב קלדרון
מומלצים