שתף קטע נבחר

מחלוקת השכול מהכרמל: "בני גיבור, לא קורבן"

בת שבע, אמו של הכבאי דני חייט, תקפה את אופי הנצחת ההרוגים באסון. "אנחנו תלויים ונבוכים, לא יודעים איך לנהוג ביום הזיכרון"

שאלת הנצחתם של הרוגי הכבאים שנספו באסון הכרמל עלתה הבוקר (יום ב') שוב לדיון. "אנחנו עומדים תלויים ונבוכים, לא יודעים איך לנהוג ביום הזיכרון, איפה להיות ולמי אנחנו שייכים, איפה אנחנו עומדים, האם זה המקום הראוי להם? האם זה הכבוד שלו בנינו זכאים?", שאלה בת שבע, אמו של דני חייט, במהלך טקס חניכת מרכז השליטה הארצי של שירותי הכיבוי וההצלה בראשון לציון.

 

לוחם האש - כותרות אחורנות ב-ynet:

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

 

חייט פנתה בטקס, שבו קיבלה "כנפי אש" לזכר בנה, לכבאים ואמרה: "אתם לוחמים כמו כל לוחם במערכות ישראל, האש היא האויב. הכבאים באסון הכרמל לחמו באש ומסרו נפשם להציל טבע ואדם. ביום הזיכרון לפני מספר ימים, צירפו את בנינו לנפגעי טרור ופעולות איבה שאותם אני מכבדת. נתנו לי להרגיש שבני אינו גיבור אלא קורבן".

 

מרכז השליטה הארצי בראשון לציון, היום (צילום: בועז פיילר) (צילום: בועז פיילר)
מרכז השליטה הארצי בראשון לציון, היום(צילום: בועז פיילר)

 

חייט קראה לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, שנכח בטקס, "לפעול לתקן את העוול, לזרז את החקיקה של המלצות אסא כשר, ולזכות את יקירינו בהנצחה ממלכתית. בנינו ראויים שיונצחו בקטגוריה שמתאימה להם, הם היו לוחמים אמיצים

וגיבורים", הדגישה.

 

"תדמית הכבאי חשובה הייתה בעיני בני. ואני בטוחה שהוא גאה ברגע זה בסיכה שחילקתם ללוחמים. ככבאי שאף להשתפר ולהתמקצע, וכשלא עבד במשמרת, חתר נמרצות להקים את יחידת החילוץ העמק והיה ממפקדיה. היא נקראת כיום על שמו, 'כוח דני'", סיפרה חייט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דני חייט
חלוקת האותות למשפחות מכבי האש, היום
צילום: בועז פיילר
חניכת מרכז השליטה, היום בראשון לציון
צילום: בועז פיילר
מומלצים