שתף קטע נבחר

גבריאלה שלו מונתה ליו"ר פרס ספיר

פרופסור גבריאלה שלו, שגרירת ישראל באו"ם לשעבר, תעמוד בראש ועדת השופטים של פרס ספיר לספרות מטעם מפעל הפיס. "הספר העברי קרוב ללבי ואני שמחה על ההזדמנות לקחת חלק במפעל תרבות חשוב זה", מסרה בתגובה למינוי

שגרירת ישראל באו"ם לשעבר, פרופסור גבריאלה שלו, תעמוד בראש ועדת השופטים של פרס ספיר לספרות המוענק זו השנה ה-12 מטעם מפעל הפיס. שלו, המכהנת כיום כנשיאת המועצה האקדמית העליונה ודיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו, תחליף בתפקיד את שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר.

 

במפעל הפיס אומרים היום: "ניסיונה הרב, כישוריה ואהבתה של פרופסור גבריאלה שלו לספרות, מבטיחים את הצלחתה במשימה. אנו מברכים ומודים לה שנעתרה להצעתנו". בתגובה למינוי אמרה שלו: "הספר העברי קרוב ללבי ואני שמחה על ההזדמנות לקחת חלק במפעל תרבות חשוב זה".

 

כמו כן החליטה הנהלת מפעל הפיס להגדיל את גובה פרסי המשנה השנה, כשלכל אחד מחמשת המועמדים הסופיים וכן לזוכה בפרס ספר הביכורים, יוענק פרס כספי בסכום 40 אלף שקלים. מפעל הפיס ירכוש במקביל מהדורה בת 500 ספרים מהרשימה הקצרה שכוללת את חמשת המועמדים הסופיים וספר הביכורים. הספרים יחולקו לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. לזוכה בפרס ספיר לספרות יוענק פרס כספי בסכום 150 אלף שקלים וספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה נוספת על פי בחירתו.

 

דולין מלניק, ראש אגף תרבות במפעל הפיס, אומרת בתגובה: "החלטנו על העלאת סכום פרסי המשנה מתוך כוונה לסייע לסופרים ולעדכן את סכום הפרס שלא השתנה מאז השקתו בשנת 2000. מטרת הפרס היתה ועודנה לעודד את הספרות העברית ואת תרבות הקריאה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן בשור
גבריאלה שלו. תעמוד בראש ועדת הפרס ה-12
צילום: אילן בשור
לאתר ההטבות
מומלצים