שתף קטע נבחר

שחקני הכדורגל המצרים חולצו - מה עם הניגרים?

תחת ליווי צבאי חמוש הוסעו שחקני קבוצת אל-אהלי לשדה התעופה במאלי, וחולצו במטוס צבאי שנשלח ממצרים. השחקנים היו נצורים במלון שלהם בבמקו, לאחר שפרץ בה ניסיון להפיכת נגד. שחקני ניגריה תקועים גם הם

שחקני קבוצת הכדורגל המצרית הידועה, אל-אהלי, חולצו היום (יום ה') ממאלי במטוס צבאי מצרים שנשלח עבורם במיוחד. השחקנים ואנשי הצוות הטכני היו נצורים בבית המלון שלהם בשבוע החולף, בשל ניסיון להפיכת-נגד במדינה המערב אפריקנית, שהפיכה צבאית אירעה בה לפני חודשיים.

 

השחקנים באתיופיה, ברגע שמח יותר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
השחקנים באתיופיה, ברגע שמח יותר(צילום: רויטרס)

 

אנשי אל-אהלי נלקחו לשדה התעופה כשהם מלווים בחיילים מצבא מאלי, חמושים במקלעים. חבר הנהלת המועדון אמר לתקשורת המקומית במצרים כי הטיסה מבמקו לקהיר תיארך 16 שעות, וכי היא תעצור לחניית ביניים באבוג'ה שבניגריה.

 

ההרפתקאות הקודמות של הקבוצה:

עשרות נהרגו במגרש: "לא כדורגל, מלחמה"

האם אוהדי אל-אהלי מאחורי המהומות במצרים?

 

גם ניגריה מודאגת ממצבם של שחקני הכדורגל שלה, הנמצאים אף הם במאלי. איגוד הכדורגל הניגרי הודיע כי שישה שחקנים ושני אנשי צוות מאחד המועדונים במדינה נצורים בבמקו. על פי דיווחים, חמושים לבושים מדי צבא פשט על המלון שבו שהו. הם שדדו את חדרו של אחד השחקנים.

 

ניגריה עצמה לא שקטה. 34 בני אדם נהרגו היום בהתקפה של שודדים על שוק בהמות בצפון-מזרח המדינה. המתקפה היא תגובה של השודדים שנכשלו בפשיטה על השוק וזעמו על כך שאחד מאנשיהם נשרף למוות.

 

הקבוצה המצרית הגיעה למאלי כדי להתחרות עם הקבוצה המקומית במסגרת ליגת האלופות של אפריקה, ומצאה עצמה נצורה במלון בשל האלימות המחודשת בבירה. גם במשחק עצמו הקבוצה המצרית לא ליקקה דבש, כאשר אוהדי הקבוצה המקומית שניצחה את אל-אהלי חגגו את הניצחון בהנפת דגלי ישראל, כדי להתגרות בקבוצה המצרית.

 

במרס הפילה חונטה צבאית את שלטונו של הנשיא אמדו טומאני טורה, בעקבות מה שראתה ככישלונו

בהתמודדות מול מרידות של עם הטוארג במדינה. ההפיכה מנעה את קיומן של בחירות שהיו אמורות להיערך באפריל, ובראש המדינה עומד עתה קפטן אמדו סנוגו.

 

השבוע חודשה האלימות במדינה כשיחידה של חיילים נאמנים למשטר הקודם ניסתה לבצע הפיכת-נגד. שלשום השיבה החונטה מלחמה והצליחה לשים קץ לניסיון. 27 בני אדם לפחות נהרגו בלחימה שהתמקדה בבניין הטלוויזיה, בשדה התעופה ובמחנות הצבא, והשתוללה גם באזור המלון שבו התארחו שחקני אל-אהלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שחקני אל-אהלי באתיופיה
צילום: רויטרס
מומלצים