שתף קטע נבחר

הח"כ החדש מעושר: לא רק אני מרוויח מהאחדות

יובל צלנר - בן הזוג של דפנה שחר מ"מעושרות" - אמור היה להיות ח"כ ליום אחד, אבל הקמת ממשלת האחדות האריכה את כהונתו. "המרוויחים הגדולים הם מאות אלפי צעירים וצעירות, שלראשונה ישנה אפשרות אמיתית לייצגם", אמר

כבר לא חבר כנסת ליום אחד: יובל צלנר מקדימה, שהושבע אתמול (יום ב') לכנסת בעקבות התפטרותה של ציפי לבני, היה בטוח כי כהונתו בכנסת תימשך זמן קצר מאוד. אלא שהדרמה הלילית והסיכום על הקמת ממשלת אחדות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר קדימה שאול מופז טרפו את הקלפים.

 

כתבות נוספות על המפץ הפוליטי בחדשות ynet:

מופז על "נתניהו שקרן": שמנו את זה מאחורינו

חבורת סוד כמוס מהסיירת: כך נרקח התרגיל

לבני נגד מופז: "הפוליטיקה האחרת תנצח"

 

צלנר, שלמעשה הוא אחד המרוויחים הגדולים מאי פיזור הכנסת, אמר ל-ynet כי ידע שמתקיימים מגעים בין מופז לנתניהו. "הם התנהלו על ידי מופז ולשכתו כמעט באופן אישי, ורוב חברי הכנסת לא היו בסוד העניינים, אלא קומץ קטן מאוד, אבל ידענו שיש מגעים", הוא אמר. "אני, כחבר כנסת צעיר, לא לקחתי חלק במגעים הללו".

 

מופז וצלנר אתמול במליאה (צילום: גיל יוחנן ) (צילום: גיל יוחנן )
מופז וצלנר אתמול במליאה(צילום: גיל יוחנן )

 

על אי פיזור הכנסת והקמת ממשלת אחדות, הוא אמר: "זה לא סוד שברמה האישית אני נהנה מהאפשרות להמשיך ולהשפיע במשך שנה וחצי. אבל אני חושב שהמרוויחים הגדולים הם מאות אלפי צעירים וצעירות בישראל, מפני שבפעם הראשונה זה שנים שישנה אפשרות אמיתית לייצגם בנושאים כמו יוקר המחיה, חינוך, דיור ועוד".

 

אף על פי שקדימה מצטרפת לממשלה, צלנר - בן הזוג של דפנה שחר ממועשרות - מתח ביקורת על ממשלת נתניהו, שלדבריו במשך שלוש השנים האחרונות לא התמודדה באופן אמיתי עם המצוקות המידיות של בני מעמד הביניים ועם סוגיית הנשיאה בנטל. כעת, הוא אומר, בממשלת האחדות "תהיה זו שעת כושר בלתי חוזרת לטפל בבעיות ליבה, בעוולות היסטוריות ולצאת לדרך חדשה".

 

נשיקה מבת הזוג דפנה שחר מ"מועשרות" (צילום: עטא עוויסאת, ידיעות אחרונות ) (צילום: עטא עוויסאת, ידיעות אחרונות )
נשיקה מבת הזוג דפנה שחר מ"מועשרות"(צילום: עטא עוויסאת, ידיעות אחרונות )

 

צלנר התייחס גם לתרומה של מפלגתו בממשלה. "אני חושב שקדימה מוסיפה לממשלה ממד שקול, אחראי ומנוסה, שמאחד את כל חלקי העם", הוא אמר. "נוסיף על זה את הקונסטלציה הפוליטית של קואליציה כל כך רחבה וכולי תקווה שנוכל לעשות שינוי אמיתי למען עתיד המדינה".

 

עכשיו, אחרי שנודע כי יכהן בכנסת יותר מיום אחד, פירט צלנר את הנושאים שינסה לקדם בבית המחוקקים. "כחבר כנסת אוכל לפעול למען הנושאים שמעניינים את בני הדור שלי, שרק בקיץ האחרון יצאו לרחובות", הוא אמר. "אפעל לקידום תחליף ראוי לחוק טל - הרציונל של חוק טל, לפיו צעירים וצעירות

 מהמגזר החרדי ישאו בנטל וישתתפו בעשייה הציבורית, הן על ידי שירות המדינה, והן בכוח העבודה - הוא נכון, אך היישום לא היה. הניסיון שהצטבר מוכיח שיש תיקונים לעשות בליבת חוק טל".

 

הוא הזכיר גם כמה עניינים נוספים, שינסה לקדם: "אפעל לקידום סוגיות שמעניינות את בני דורי ובני המעמד שלי - מעמד הביניים, ואהווה גשר בין הרציונל של המחאה בגינו יצאו עשרות אלפים לרחובות, לבין מוקדי קבלת ההחלטות בירושלים. כמו כן אפעל לשינוי שיטת הממשל באופן שיבטיח משילות וייצוג ראוי של הרוב במדינת ישראל, ללא סחטנות פוליטית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ יובל צלנר
צילום: מיקי קורן
מומלצים