שתף קטע נבחר

המפכ"ל על הרצח בב"ש: נטפל בבעיות אמינות

המשטרה השעתה שוטרת ששיקרה ולא הגיעה לזירת רצח גדי ויכמן, המפכ"ל דנינו אמר כי "הדבר הזה חמור בכל קנה מידה. נבדוק את כל השרשרת"

"התופעה של בעיות אמינות בקרב שוטרים היא דבר חמור מאוד שצריך לטפל בו". כך אמר הערב (יום ד') המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו, לאחר שהתברר כי שוטרת שיקרה כשאמרה שהגיעה לטפל בדיווח על רעש ברחוב בר ניסן בבאר-שבע - אותו מקום בו שעתיים לאחר מכן נרצח גדי ויכמן. השוטרת הושעתה, פקח העירייה שאף הוא מסר דיווח שקר - פוטר. הוא הבהיר כי המשטרה "תבדוק את כל השרשרת".

 

בתדרוך לכתבים במטה הארצי בירושלים, אמר המפכ"ל כי "בסוף השבוע האחרון חווינו רצף קשה מאוד של אירועי רצח ואלימות קשים מאוד בכל חלקי הארץ. מיד בתחילת השבוע הנחיתי לעשות הכל כדי להגיע למבצעי המקרים. במקביל ביקשתי לבחון לעומק את התנהגות המשטרה, כי היו הרבה טענות על האירוע בבאר שבע. אמרתי שזה אירוע קשה, שאין שום הסבר שיכול להניח את הדעת".

 

רצח גדי ויכמן, כותרות אחרונות:

שוטרת שיקרה, לא הגיעה לזירת הרצח בב"ש

  • האלמנה צפתה בשחזור, הנערה הייתה עדת מפתח
  • גינות לעבריינים: "פוחדים לחזור מאוחר ולהידקר"

     

    האלמנה מיכל לוי, שראתה במו עיניה את רצח בעלה גדי - וצפתה גם בשחזור המעשה על ידי החשוד בדקירה ועל ידי הנערה שהייתה בזירה - העלתה טענות רבות לגבי תפקוד המשטרה. דנינו התייחס לכך ואמר כי מפקד המחוז העביר לו ממצאים ראשוניים, מהם עולה כי יש בגרסאות של השוטרת והפקח הראשונים שהגיעו לאירוע "בעיות קשות מאוד של אמינות, עד כדי שאלה האם הם הגיעו לאירוע. מיד כשהבנתי שיש בממצאים ממש השעיתי את השוטרת. מדובר בעבירות פליליות חמורות, המחלקה לחקירות שוטרים תחקור אותן".

     

    דנינו הוסיף כי כל התנהלות השוטרים שטיפלו באירוע תיבחן. "הדבר הזה חמור בכל קנה מידה", סיכם. "התופעה של בעיות אמינות בקרב שוטרים זה דבר חמור מאוד שצריך לטפל בו. שוטר צריך לשמש דוגמה אישית, בעיקר בנושאי אמינות ושירות, ואנחנו נטפל בזה".  

     

    מוקדם יותר הודיעה המשטרה על השעיית שוטרת שהגיעה לטפל בדיווחים על הרעש במקום, כשעתיים לפני שאירעה הדקירה. על פי תחקיר שנערך במחוז דרום של המשטרה, ניכרה "בעיית אמינות קשה" בדיווח השוטרת והפקח העירוני שהיה עמה מזירת האירוע. השניים שיקרו ודיווחו בתחקיר הראשוני כי היו במקום וראו שגן המשחקים ריק מאדם, אולם התחקיר מצא כי הם בכלל לא הגיבו לקריאה, ושהו באותה עת במקום אחר. "אני לא יודעת אם אותם שוטרים מבינים שבגללם בן אדם נרצח", הגיבה מיכל, אלמנתו של ויכמן, שקיבלה את הממצאים.

     

    המפכ"ל ומקבילו הצרפתי דנו בהסגרת דורסי זיתוני

    בבוקר נפגש רנ"צ דנינו עם המפכ"ל הצרפתי ודן איתו בהסגרת דורסי לי זיתוני, שנמלטו לצרפת מיד לאחר האירוע. "קיימתי הבוקר מפגש עבודה עם המפכ"ל הצרפתי ועם מספר קצינים שהיו איתו. אחד הנושאים המרכזיים היה נושא לי זיתוני. דיברנו על הצדדים המעשיים", אמר המפכ"ל על הפגישה, שהתקיימה בכנס האינטרפול בתל אביב. "הסברתי לו שיש כאן פלונטר משפטי מאוד מורכב. ניסינו לחשוב על דרכי שיהיו דרכים מעשיות, לנסות לעקוף את המצב המשפטי".

     

    דנינו בכנס. דיבורים מעשיים (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    דנינו בכנס. דיבורים מעשיים(צילום: מוטי קמחי)
     

     

    עד כה טרם לא הגישה המדינה בקשת הסגרה רשמית עבור קלוד איזק ואריק רוביק, מכיוון שמהלך כזה יגרום לפתיחת הליכים נגדם בצרפת, בעוד המטרה היא לשפוט אותם בישראל. 


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הרצל יוסף
    זירת רצח גדי ויכמן
    הרצל יוסף
    המפכ"ל יוחנן דנינו
    צילום: אוהד צויגנברג
    החשוד בדקירה, עדן אוחיון
    צילום: הרצל יוסף
    מומלצים