שתף קטע נבחר

18 שנות מאסר נגזרו על הסרסור הגדול בישראל

פרשת הסרסרות הגדולה בתולדות המדינה נגמרה בגזר דין של ראש הארגון: רמי סבן נשלח ל-18 שנים ושבעה חודשי מאסר. השופט: "נדרשנו להטיל עונש משמעותי על עבירות שטרם נראו במחוזותינו". שלושה מעורבים נוספים נשלחו אף הם למאסר

"לא ראינו תיק אחד שמשתווה בחומרתו לפעילותו של סבן", קבע הרכב השופטים בראשותו של השופט חאלד כבוב מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ושלח היום (ה') את רמי סבן, שנודע כסרסור הגדול ביותר שפעל בישראל ל-18 שנים ושבעה חודשי מאסר. הוא ישלם 15 אלף שקל לכל אחת מ-13 המתלוננות וכן קנס של 150 אלף שקל.

 

"הפעילות הורידה אותם מדרגת צלם אדם". סבן בבית המשפט, היום (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
"הפעילות הורידה אותם מדרגת צלם אדם". סבן בבית המשפט, היום(צילום: מוטי קמחי)

 

בנוסף, בית המשפט גזר גם את עונשם של שלושת שותפיו של סבן, שהורשעו עמו לפני ארבעה חודשים בעבירות של סחר וסרסור נשים לזנות. על דוד מוראידי נגזרו 10 שנות מאסר וכן 10,000 שקל פיצוי לתשע מתלוננות וקנס בסך 100,000 שקלים, על יעקב מוראידי נגזרו שש שנות מאסר, פיצוי של 5,000 שקל למתלוננות וקנס בסך 60,000 שקל ועל שמואל מלכה נגזרו שלוש שנות מאסר, פיצוי של 15,000 שקל למתלוננות וקנס של 20,000 שקל.

 

סבן ושותפיו גרפו רווחים של מיליוני שקלים. סבן הורשע בסרסרות, החזקת מקום לזנות, קשירת קשר לביצוע פשע, זיוף מסמכים והלבנת הון. "פעילות הסחר בנשים הורידה אותן מדרגת צלם אדם", נאמר בגזר הדין.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

קיקה: "צוחקים עלינו כמו שצחקו על הלקוחות"

תאונת אימונים: קצין בטיחות גילם אויב ונורה

פליט סודני נאשם באונס תלמידת התיכון בווילה

 

הרכב השופטים קבע כי מדובר באחת מפרשות הפשע הגדולות בתולדות המדינה בכל הקשור לסחר בנשים. נשים מברית המועצות לשעבר הוברחו דרך מצרים ונמכרו לעבודה בזנות תמורת 5,000 עד 7,000 דולר, בהתאם לחזותן החיצונית. הפרשה פוצחה ביחידה המרכזית של משטרת מחוז תל-אביב.

 

ראש הרכב השופטים חאלד כבוב ציין כי בתיק זה מדובר במסכת פעילות ענפה של סחר בנשים לשם העסקה בזנות, תוך הטלת מורא ואיומים עליהן. השופט כבוב ציין כי "במקרה שלפנינו על בית המשפט להטיל עונש משמעותי על עבירותיו בהיקף שטרם נראה במחוזותינו". עוד הוסיף כי "לא ראינו תיק אחד שמשתווה בחומרתו לפעילותו של סבן". 

 

בגזר הדין צוין כי "מדובר במקרה חריג ויוצא דופן של נאשם שעמד בראש הפירמידה של פעילות עבריינית, מכוערת ובזויה. במשך שנים רבות, פיתח קשרים בינלאומיים בתחום זה, שאפשרו לו להפעיל את המנגנון העברייני גם בארץ וגם בחו"ל בהיקפים עצומים לאורך שנים רבות. קצרות המילים כדי לתאר את הציניות והאדישות שבה נהגו הנאשמים וסבן בראשם בנשים".

 

"נזק עצום נגרם לשמה של מדינת ישראל" 

השופט כבוב אמר עוד על סבן כי "דבר לא מרתיע את הנאשם - לא הרשעות קודמות בעבירות קודמות שבגינן ריצה חודשי מאסר, לא עונשי מאסר ארוכים שעומדים ותלויים כנגדו כחרב על צווארו, לא דברי חרטה וצער שהביע בעבר לפני בתי המשפט שגזרו את דינו והתבררו כדברי סרק ולא הנזק העצום שנגרם לשמה של מדינת ישראל".

 

עוד ציין השופט בגזר הדין כי "נראה אם כן שרק מאסר בפועל לתקופה ארוכה יביא להרתעתו של הנאשם מלשוב לסורו. בית המשפט שם לו למטרה להעביר מסר: 'למי שעלול לעלות על קצה דעתו ליטול את חרתו של אדם אחר ולעשות בו כבשלו, עבירות מסוג זה יגררו ענישה מחמירה ביותר בעתיד כמו בהווה'".

 

"לא ראינו תיק אחד שמשתווה". הרכב השופטים במשפט סבן ושותפיו, היום (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
"לא ראינו תיק אחד שמשתווה". הרכב השופטים במשפט סבן ושותפיו, היום(צילום: מוטי קמחי)

 

עו"ד פיה גלבר מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה בתגובה לגזר הדין כי "בית המשפט העביר מסר לאזרחים ישראלים שייענשו בחומרה גם אם יעברו עבירות סחר בבני אדם מעבר לגבולות המדינה". עו"ד גלבר נראתה שביעת רצון מגזר הדין החמור וציינה כי "בית המשפט קבע כי מדובר באחת הפרשות המורכבות והענפות ביותר בתחום הסחר בנשים שהתמקדה בארץ והתפשטה גם לחו"ל".

 

ריטה חייקין, מנהלת פרויקט מאבק בזנות ובסחר בנשים בארגון "אשה לאשה", אמרה בתגובה כי "אנו מקוות שגזר הדין שפסק היום בית המשפט, יגיע הן לאוזניהם של סוחרי נשים והן לכל אלה אשר מנצלים נשים למטרות זנות ויהווה התרעה, הרתעה והבהרה לגבי חומרת הדברים ולגבי מדיניות החוק המתייצבת באופן אקטיבי לצד הקורבנות. חשוב להבין כי נשים שנסחרו לישראל, כמו גם כלל הנשים במעגלי הזנות והסחר, לא עושות זאת מבחירה חופשית אלא מתוך מצוקה קשה, תוך ניצול של נקודות תורפה בחייהן במצבן, כדי לאלצן לשתף פעולה עם סוחרים וסרסורים".

 

כתב האישום המקורי כלל שמונה נאשמים, אך שניים מהם הפכו לעדי מדינה ותיארו במשטרה את קשירת הקשר בינו לבין שאר הנאשמים. אחד הנאשמים הגיע להסדר טיעון. אבי ינאי, שותפו של סבן לעסקים, נידון ברוסיה ל-18 שנה על חלקו בפרשה. 

 

הרשת פעלה בצורה מסודרת: פקידים הועסקו בהשגחה על הנשים, נהגים הסיעו אותן לבתי מלון, לדירות לקוחות או לדירות הפעלה. חלק מהנשים נכלאו ועברו מסכת השפלות, ספגו איומים ומכות. חלק מחברי ארגון הסרסרות אף החזיקו ב-12 בתי זונות בתל-אביב וברמת-גן בשנים 1999-2004. בנוסף ניהלו משרדים להזמנת שירותי מין בטלפון.

 

סבן, קבעו השופטים, הוא אדם מתוחכם מאוד. "הוא החוט המקשר בין יתר הנאשמים, סוחר גדול שיש לו זרועות תמנון במדינות העולם בעל עסקים חובקי עולם. שמענו עשרות שיחות שבהן שוחח והתפאר לגבי הישגיו ויכולותיו לשלוט בארגון סחר בבני אדם". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
רמי סבן בבית המשפט, היום
צילום: מוטי קמחי
צילום: בוצ'צ'ו
"דבר לא מרתיע את הנאשם". השופט כבוב
צילום: בוצ'צ'ו
מומלצים