שתף קטע נבחר

צפו: רכב של פקחי או"ם נפגע ממטען בסוריה

נוכחות הפקחים בשטח לא מרגיעה את הרוחות, אולי בדיוק להיפך. 48 בני אדם נהרגו היום ברחבי סוריה, 23 מהם במסע לוויה ממש לנגד עיני אנשי האו"ם. מיד אחר כך נפגע רכבם ממטען קטן, אך איש מהם לא נפגע

פקחים על הכוונת. מטען צד פגע היום (ד') באידליב במכונית השייכת למשלחת פקחי האו"ם לסוריה, דקות לאחר שכוחות המשטר פתחו באש על תהלוכת לוויה בסמוך וטבחו ב-23 ממשתתפיה. כך דיווחו עדי ראייה והפקחים עצמם. מהמשלחת נמסר כי איש מהפקחים לא נפגע. עוד 25 בני אדם נהרגו ברחבי סוריה היום.

 

אזרחים צילמו את רגע הפיצוץ לאחר הירי על הלוויה: 

 

הדיווחים האחרונים מסוריה:

 

"המטען פגע ישירות בקדמת המכונית של האו"ם", סיפר הפעיל פאדי אל-יאסין שצפה במתקפה. "כולם רצו בפחד, אבל הפקחים נשארו ברכב. אנשים ניסו לדבר איתם, אבל הם אפילו לא פתחו את החלונות".

 

זמן קצר לפני כן, חיילים סורים ירו על מסע לוויה. רמי עבד אל-רחמן, בכיר אופוזיציה אמר: "זהו טבח אמיתי שהתרחש אל מול עיני הפקחים". הוא קרא לאנשי האו"ם לומר בפומבי את שראו עיניהם, ולקהילה הבינלאומית לפתוח בחקירה. רק לפני חמישה ימים אירע הפיגוע הקטלני ביותר מאז החלה ההתקוממות. 55 בני אדם נהרגו בפיצוץ שתי מכוניות תופת בדמשק.

 

הפקחים מסיירים באזור אידליב:

 

סרטון שפרסמו פעילי אופוזיציה נראה כמציק את הרגע שבו רכב האו"ם נפגע. בקטע רואים שני כלי רכב לבנים עם הכיתוב "U.N", ואנשים סובבים אותם. מאחור רואים שתי מכוניות אחרות. ברגע הפיצוץ, רואים שקדמת הרכב הראשון נפגעה ומכסה המנוע התרומם והתעקם.

  

אחמד פאוזי, דוברו של שליח האומות המאוחדות לסוריה, קופי אנאן, אישר כי הפקחים נקלעו למוקד האלימות היומי בסוריה. "המשלחת דיווחה כי מעט לאחר 14:00 שיירה של ארבעה כלי רכב נפגעה בפיצוץ של מטען מאולתר. שלושה כלי רכב ניזוקו, אך איש מהמשלחת לא נפגע", אמר פאוזי.

 

דובר אחר של האו"ם אמר כי 211 פקחים צבאיים נמצאים בשטח סוריה, כמו גם 66 אזרחים אנשי מטה, העובדים עבור המשלחת. לדבריו, הפקחים התפרסו בערים גדולות כמו חלב, חאמה, אידליב, דיר א-זור, דרעא וחומס. מספר הפקחים צפוי לעלות ל-300 בהמשך החודש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכב האו"ם, שניות לאחר הפיצוץ
הפיגוע בדמשק בשבוע שעבר
צילום: EPA
ראש משלחת המשקיפים, רוברט מוד
צילום: רויטרס
מומלצים