שתף קטע נבחר

וול סטריט נסגרה בירידות: סלקום צנחה ב-14%

אחרי יום קשה בבורסה בתל אביב, גם בניו יורק לא ליקקה חברת הסלולר הישראלית דבש ורשמה ירידות של כ-14%. מחיר הנפט ירד לשפל של חמישה חודשים

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים, על רקע נתוני מאקרו מעורבים בארה"ב והידיעה כי ביוון יתקיימו בחירות נוספות.

 

הדאו ג'ונס ירד ב-0.5% לרמה של 12,631.77 נקודות. הנאסד"ק ירד ב-0.3% לרמה של 2,893.69 נקודות. ה-S&P500 ירד ב-0.5% לרמה של 1,331.56 נקודות.

 

אחרי יום קשה בבורסה בתל אביב, גם בניו יורק לא ליקקה מניית סלקום דבש ורשמה ירידות של כ-14%. "השאננות שהצרכן לא יעבור חברה סלולרית בגלל הפרש של 30-40 שקל בחודש, והתבטאות כחלון הבוקר באשר לרפורמות נוספות בסלולר, מביאה אותנו להמשיך ולחשוב כי טרם הגענו לנחלה ועדיין קיים סיכון במניות התקשורת", כך לפי אקסלנס ברוקראז' שהוריד את ההמלצה למניית סלקום ל"תשואת חסר" במחיר יעד של 30 שקל למניה.

 

מחיר הנפט ירד היום  ב-0.8% ל-94 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק - שפל של חמישה חודשים. הזהב איבד 0.3% מערכו וננעל על 1,557 דולר לאונקייה.

 

משבר החובות באירופה

יוון תקיים בחירות חדשות, לאחר שהמנהיגים הפוליטיים במדינה מוכת החובות לא הצליחו להקים ממשלה - כך נמסר ממשרדו של הנשיא קרולוס פפוליאס. בינתיים משבר החובות היווני ממשיך לאיים על היציבות של גוש האירו.

 

הממשלות באירופה רמזו על האפשרות שיעניקו ליוון זמן נוסף לעמוד ביעדי קיצוץ התקציב, כל עוד הפוליטיקאים המסוכסכים של המדינה מוכת החובות יצליחו להקים קואליציה המחויבת לאמצעי הצנע.

 

ראש ממשלת לוקסמבורג ז'אן-קלוד יונקר כינה את הדיבורים על יציאתה של יוון מהאירו "שטויות ודברי תעמולה". לדבריו ממשלה יוונית מתפקדת תוכל לדון מחדש בכמה מהתנאים הנלווים לחבילת החילוץ בגובה 240 מיליארד אירו (308 מיליארד דולר) שהועברה למדינה.

 

נשיא צרפת הנכנס פרנסואה הולנד אמר כי בכוונתה לדחוק בשותפים האירופיים של צרפת לתמוך באמנה שתשלב בין יעדי הפחתת הגירעונות ותמריצים כלכליים. הולנד, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית בצרפת, אמר את הדברים בטקס השבעתו לתפקיד הנשיא, ולקראת ביקורו בברלין.

 

במהלך הביקור הולנד עתיד להיפגש עם הקנצלרית אנגלה מרקל, ובכוונתו לנסות לשכנע את בת בריתו הוותיקה של קודמו בתפקיד, ניקולא סרקוזי, לשנות את האמנה הפיסקאלית עליה הסכימו מנהיגי אירופה בחודש מרס, כך שתכלול התחייבות בעד צמיחה.

 

בינתיים, נתוני הצמיחה המגיעים מגוש האירו לא מבשרים טובות: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגרמניה דיווחה כי הכלכלה הגדולה בגוש צמחה בקצב שנתי של 0.5% ברבעון הרביעי של 2011. האיחוד האירופי, גוש האירו וצרפת דיווחו היום על צמיחה אפסית ברבעון הראשון של 2012, בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011.

 

מאקרו

המכירות הקמעונאיות בארצות הברית עלו ב-0.1% באפריל, זאת לעומת עליות חדות שנרשמו בשלושת החודשים הראשונים של השנה. על פי הדו"ח שפרסם משרד המסחר האמריקני עולה כי מכירות לא כולל סקטור הרכב עלו בחודש שעבר ב-0.1%. תחזיות האנליסטים ציפו ששני הנתונים של המכירות הקמעונאיות יוותרו ללא שינוי.

 

במרס נרשמה עלייה של 0.7% במכירות הקמעונאיות, זאת לאחר זינוק של 1% בפברואר. הצריכה הפרטית בארה"ב מהווה 70% מהכלכלה האמריקנית, כך שההאטה בהוצאות עשויה להצביע על האטה בצמיחה הכלכלית, או לפחות על האטה זמנית.

 

להערכת הכלכלנים, חג פסחא, שנחגג מוקדם השנה העביר חלק מהמכירות לחודש מרס, על חשבון אפריל, וזו אחת הסיבות להאטה במכירות. גורם נוסף הוא מזג האוויר הקריר יחסית לעונת האביב. בהשוואה לשנה שעברה, המכירות הקמעונאיות עלו ב-6.4%, זאת לאחר שבחודש שעבר נרשמה עלייה שנתית של 6.6%.

 

מדו"ח נפרד שפורסם היום עולה כי מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי באפריל, על רקע ירידה במחירי הדלק שפיצתה על עלייה במחירי המזון. משרד העבודה האמריקאי מסר כי המחירים נותרו ללא שינוי על בסיס מותאם עונתית, בעוד שמדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2%. הנתונים תאמו לתחזיות האנליסטים. הפעם האחרונה שבה המחירים נשארו ללא שינוי הייתה בדצמבר. בהשוואה לאפריל 2011 המחירים עלו ב-2.3%, כך גם לגבי מחירי הליבה.

 

מניות במרכז

משרד המשפטים בארה"ב מתחיל בחקירה פלילית כנגד ג'יי.פי מורגן לאחר אסטרטגיית המסחר הכושלת שגרמה לבנק לרשום הפסד של 2 מיליארד דולר. אתמול הודיע הבנק כי מנהלת ההשקעות הראשית, אינה דרו, תפרוש לאחר ההפסד של הבנק. זיימס, ראש מחלקה בן 41 בבנק ההשקעות, צפוי להחליף את דרו בתפקידה, כך הודיע הבנק, מניו יורק.

 

גרופון דיווחה אמש לאחר תום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. אתר העסקאות היומיות הגדול ביותר באינטרנט דיווח על הפסד של 11.7 מיליון דולר, או 2 סנט למניה בהשוואה להפסד של 48 סנט למניה ברבעון המקביל. הכנסות החברה זינקו ב-89% והסתכמו ב-559.3 מיליון דולר בהשוואה ל-295.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

הום דיפו דיווחה על עלייה של 27% ברווח הנקי הודות עלייה של 5.9% במכירות. במקביל עדכנה החברה מעלה את התחזית השנתית שהעניקה. החברה הציגה רווח נקי של 1.04 מיליארד דולר, או 68 סנט למניה, זאת בהשוואה לרווח נקי של 812 מיליון דולר, או 50 סנט למניה בשנה שעברה.

 

מנכ"ל יאהו הפורש, סקוט תומפסון, יקבל מהחברה סכום בשווי 7 מיליון דולר אף שכיהן בתפקיד ארבעה חודשים בלבד - כך עולה מהסכם עזיבתו את חברת האינטרנט. הסכום יורכב מפיצויי בשל הפסקת עבודתו בפייפאל בינואר 2012, וכן ממניות.


פורסם לראשונה 15/05/2012 23:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בורסה וול סטריט וול-סטריט
צילום: AP
סלקום: תחרות בארץ, ירידות בוול סטריט
צילום: מתי אלמליח
מומלצים