שתף קטע נבחר

התחקיר: לצעיר שמת מירי שוטרים היה כדור בקנה

לפי תחקיר ראשוני של המשטרה סביב הקרב בטייבה שבו נהרג צעיר מחמולת עבד אל-קאדר, השוטרים נתקלו בשני חמושים - אולם ירו רק לעבר אחד מהם, שחשו כי נשקפת ממנו סכנה לחייהם. השר אהרונוביץ': מגבה את השוטרים

מהתחקיר הראשוני של המשטרה סביב קרב היריות שאירע בצהרי היום (ד') בטייבה, עולה כי בלשי המשטרה, שהיו לבושים בבגדים אזרחיים, נכנסו למתחם של חמולת עבד אל-קאדר ולפתע הגיעו מולם שני רעולי פנים, שאחד מהם אחז בידו באקדח והשני ברובה מסוג קלצ'ניקוב. לצעיר שנורה, לטענת המשטרה, היה נשק דרוך, עם כדור בקנה.

 

לפי התחקיר, כשהבלשים חשו כי מאחד מהם נשקפת סכנה לחייהם, הם ירו בו והוא נהרג. החמוש השני לא נורה כיוון שלא היווה סכנה לשוטרים. הבלשים הגיעו לטייבה במסגרת פעילות היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז. השתתפו בה שוטרים מיחידות מיוחדות של המשטרה.

 

הנשק שנמצא בזירה. "בתקשורת הערבית לא יפרסמו" (באדיבות משטרת מרחב שרון) (באדיבות משטרת מרחב שרון)
הנשק שנמצא בזירה. "בתקשורת הערבית לא יפרסמו"(באדיבות משטרת מרחב שרון)

 

מפקד מרחב השרון, תת-ניצב שמעון שומרוני, אמר בתדרוך לכתבים במשטרת טייבה: "הכוחות פעלו היום בטייבה כמו שפעלו לפני שבועיים בזמן שהורדנו את מצלמות האבטחה במחסומים. מולם הגיעו שני חמושים, אחד היה עם קלצ'ניקוב והשני עם אקדח. היו להם מסכות על הפנים וכפפות על הידיים. השוטרים צעקו על פי הנוהל ובסופו של דבר, ברגע שהרגישו שהם מאוימים הסתערו על אחד מהם. השני לא הספיק לבצע את הירי ונורה".

 

אהרונוביץ': לא ייתכן שחמושים יוצאים נגד שוטרים

במשטרה אמרו כי הפעילות המיוחדת יצאה לפועל בשל העובדה שעבריינים משליטים פחד וטרור על התושבים בעיר. המשטרה מסרה כי בהמשך הפעילות נעצרו בטייבה חמישה בני אדם המשתייכים לארגון של עבד אל-קאדר. "לצערי, אני בטוח שחלק מהתקשורת הערבית לא תפרסם תמונות של הנשק שמצאנו בזירה. זה בגלל פחד שנובע מאיומים ממשפחות הפשע", הוסיף מפקד המרחב, תנ"צ שומרוני.

 

 

זירת הירי בטייבה, היום בצהריים (צילום: ג'ורג' גינסברג) (צילום: ג'ורג' גינסברג)
זירת הירי בטייבה, היום בצהריים(צילום: ג'ורג' גינסברג)

 

מפקד מחוז המרכז, ניצב בנצי סאו, אמר כי שוטריו ימשיכו לפעול בנחישות כדי למגר את האלימות ויפעלו נגד אלה האוחזים בנשק הן במגזר היהודי והן במגזר הערבי. ניצב סאו הדגיש כי המשטרה תמשיך לפעול למיגור הפשיעה ולמתן תחושת ביטחון לכלל הציבור בארץ. ממח"ש נמסר כי הם בודקים אם יש חשד לעבירה פלילית מצד השוטרים.

 

בקרב היריות בצהריים נורה ונהרג אמיר מסראווה, צעיר כבן 20 מחמולת עבד אל-קאדר. הוא היה אחיינו של מברוק עבד אל-קאדר, שמוגדר כמי שעומד בראש משפחת הפשע. באירוע נפצע קל בנו של מברוק. לבקשת המשטרה, בית המשפט השלום בכפר סבא הוציא צו איסור פרסום על פרטים מהאירוע.

 

מפקד המרחב, תנ"צ שומרוני, היום בטייבה (צילום: ג'ורג' גינסברג) (צילום: ג'ורג' גינסברג)
מפקד המרחב, תנ"צ שומרוני, היום בטייבה(צילום: ג'ורג' גינסברג)

 

ההרוג - אחיינו של ראש החמולה (צילום: ג'ורג' גינסברג) (צילום: ג'ורג' גינסברג)
ההרוג - אחיינו של ראש החמולה(צילום: ג'ורג' גינסברג)

 

אחד התושבים, המתגורר סמוך לשכונה, סיפר בצהריים ל-ynet: "נשמעו הרבה יריות, הדבר גרם לבהלה, אנשים ברחו מהבתים שלהם, חלקם לאזורים אחרים בטייבה, חלקם יצאו מהעיר לבני משפחה". לדבריו, חנויות ועסקים באזור פשוט

סגרו את שעריהם ועזבו את המקום "מתוך פחד". הוא הוסיף כי בתו נמצאת בגן הילדים, "אנחנו לא יודעים מה לעשות, היא סגורה בגן ואנחנו לא מצליחים להגיע אליה".

 

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר הערב כי מתחקיר האירוע בטייבה עולה שהכוח המשטרתי פעל באופן מקצועי. "לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל כוח משטרתי המגיע לפעילות נתקל בחמושים מולו", אמר השר אהרונוביץ', "המשטרה פועלת ותמשיך לפעול בנחישות במלחמתה במשפחות הפשע. אני מגבה את השוטרים".

 

גם במהלך ביקור בתחנה המרכזית בת"א בצהריים התייחס השר אהרונוביץ' לאירוע בטייבה. "כוחות פועלים בטייבה, פועלים בנצרת, פועלים בדרום. המתחם שנמצא שם הייתי שם בביקור לפני מספר חודשים, כוחות משימה שנשלחו לבצע שם, שמו שם מצלמות, מחסומים, פעילות משטרתית". הוא שיבח את השוטרים שפעלו שם, והדגיש כי "יש חוק ואכיפת דין במדינת ישראל, גם במגזר הערבי, גם במגזר היהודי גם בתחנה המרכזית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחד היה חמוש באקדח, שני בקלצ'ניקוב
צילום: ג'ורג' גינסברג
ההרוג, אמיר מסראווה. אחיינו של ראש החמולה
לשוטרים לא היו נפגעים. היום, בטייבה
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים