שתף קטע נבחר

דיאבלו 3: מרגיש נוסטלגי

אחרי שצולחים את התקלות הטכניות בשרתים של המשחק החדש של בליזארד, יש תחושה של נוסטלגיה למשחק הקודם, ולאו דווקא חידושים מרהיבים - רשמים ראשונים

דמיינו שאתם רוצים לקרוא כתבת ביקורת למשחק שאתם מתעניינים בו במיוחד - אבל אז נתקלים בכתובית הבלתי צפויה הבאה: "תקלה! שרת הכתבות שלנו עמוס כרגע. אנא נסו שנית מאוחר יותר". אלה היו הימים הראשונים של Diablo 3: עמוסים בתקלות טכניות, שרתים בלתי זמינים, באגים קטלניים ולאגים מעצבנים - שגרמו לכך שלקראת סוף השבוע כבר הייתי מיואש ועם שבע שעות משחק בלבד באמתחתי. 

 

עוד על דיאבלו 3 מ-Games:

  

  

קליק קליק קליקטי קליק

תדרוך בסיסי למי שחי מתחת לסלע ב-16 השנים האחרונות: סדרת "דיאבלו" היא אחת מאגדות התעשיה של שנות התשעים המאוחרות. היא המציאה פחות או יותר את ז'אנר התפקידים-פעולה ממבט על (איזומטרי) וידועה, כמו כל משחקי בליזארד, בסרטוני קישור מרשימים וקהילה מקוונת שוקקת חיים.

 

דיאבלו 3, שמגיע 12 שנה אחרי דיאבלו 2, מיד מרגיש נוסטלגי. מבחינת המשחקיות הבסיסית, מדובר בנוסחה המקורית ללא כחל ושרק: מסתובבים במבוכים איזומטריים, לוחצים על אויבים בשביל להרוג אותם, אוספים את השלל שהם משאירים מאחוריהם - וחוזר חלילה.

  

  

מי שציפה לחידוש משמעותי מהמשחקים הקודמים ודאי יצא מאוכזב. זה לא רק שבליזארד, לא המציאה את הגלגל מחדש במשחק הזה, יש לפעמים הרגשה שהיא אפילו לא החליפה את הצמיגים. זה לא אומר שהמשחק לא מהנה או ממכר. הנוסחה שעבדה בשני משחקי "דיאבלו" המקוריים עדיין יעילה. זה פשוט שבתוך כל הנוסטלגיה ציפיתי לראות גם כמה דברים חדשים: אולי "שבירה" של הזווית האיזומטרית בקטעים מסויימים, אולי עלילה קצת יותר מעניינת, אולי אויבים עם אינטילגנציה מלאכותית שעושים משהו מעבר ללתקוף אותך בעדרים חסרי הכוונה. במקום זה שיחקתי במשהו שמזכיר רימייק מושקע.

 

חידושים חברתיים

אלה רק רשמים ראשונים ושיחקתי רק שבע שעות. דיאבלו 3 הוא משחק שמתחילים לגלות רק אחרי שמסיימים אותו - ואני עדיין רחוק משם. אחרי שאסיים אותו פעם אחת, אוכל לבדוק דמויות אחרות ולראות איך המשחק משתנה איתן במרכז; אנסה להתחיל לסחור בחפצים קסומים בבית המכירות הפומביות ואתחיל לחקור בצורה מלאה את מצב

 

הקו-אופ של המשחק. מכיוון שרוב מה שבליזארד עשתה בשנים הארוכות מאז שיצאו המשחקים הקודמים בסדרה זה לפתח ולתחזק את משחק התפקידים ההמוני הגדול בעולם - סביר להניח שהחידושים האמיתיים של דיאבלו 3 ימצאו שם, באונליין ובפיצ'רים החברתיים של המשחק.

   

לאגים הם מהגיהינום

בבליזארד בחרו שדיאבלו 3 ירוץ כמו משחק מקוון: למרות שיש לו מצב ארוך ומושקע לשחקן יחיד, הוא תמיד מתנהג כאילו הוא משחק רשת המוני. זה אומר שכמעט כל פעולה שאתם עושים במשחק "מחושבת" על שרתי באטל.נט. פגעתם באויב: השרת יחשב כמה נקודות פגיעה תגרמו לו. מצאתם חרב קסומה ונדירה? השרת יקבע בזמן אמת איזו חרב זו תהיה. 

 

 

בליזארד טוענת ששיטת העבודה הזו נועדה להילחם בצ'יטרים; אחרים טוענים שמדובר ב-DRM שמכוון נגד פיראטים, למרות שאלה כבר הדגימו עם משחקי יוביסופט שהם לא מתקשים ליצור גרסת אופליין, מבוססת שרת וירטואלי, של המשחק הפרוץ.

 

לא משנה הסיבה, צורת העבודה של דיאבלו 3 מול הרשת היא הגורם לכל התקלות הטכניות שהזכרתי בהתחלה: כשהשרתים עמוסים, שחקנים נתקלים לא רק בשלטי "אין כניסה" אלא גם בתופעה חדשה ומופלאה בעבור עולם הסינגלפלייר: לאגים. לא פעם מצאתי את עצמי לוחץ ומחכה כמה שניות עד שהדמות שלי תתחיל לפעול, או "שוגרתי" כמה מטרים אחורה כי השרת לא הסתנכרן כמו שצריך עם המחשב שלי והתבלבל בקביעת המיקום שלי. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים