שתף קטע נבחר

הבורסה ננעלה בירידות; סלקום ופרטנר נפלו ב-6%

צניחת מניות התקשורת נמשכת, בהמשך לשבוע שעבר על רקע המפץ בשוק הסלולר: מניות פרטנר וסלקום איבדו שתיהן כ-6% ומדד התקשורת כולו נפל בכ-3.3%, לאחר שאיבד בשבוע שעבר 20%. מדד ת"א 25 ירד ב-0.8%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.7%

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (א') בירידות שערים בהובלת מניות התקשורת, בהמשך לנפילה הן רשמו בשבוע שעבר על רקע "המפץ הסלולרי" וכניסת חברות הסלולר החדשות לשוק. מניות פרטנר וסלקום איבדו שתיהן כ-6% ומדד התקשורת כולו נפל בכ-3.3%.

 

בשבוע שעבר נרשמו במניות התקשורת ירידות חדות ומדד התקשורת איבד 20% מערכו. למרות הירידות, הסוחרים בבורסה שאבו אופטימיות מעסקת הענק של קבוצת אי.די.בי למכירת כלל תעשיות לידי ללן בלווטניק. 

 

מדד תל-אביב 25 ירד ב-0.83% ל-1,072.77 נקודות. מדד תל-אביב 100 ירד ב-0.74% ל-981.46 נקודות. מדד בלוטק 50 ירד ב-1.86% ל-315.93 נקודות. מנגד, מדד נדל"ן עלה ב-0.89% ל-273.33 נקודות.

 

ברקע המסחר  

שורה של מנהיגי מדינות קראה בסוף השבוע לשינוי כיוון לטובת מדיניות התומכת בצמיחה. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קבע את הטון כשיישר קו עם נשיא צרפת החדש פרנסואה הולנד ותמך בהגברת התמריצים הכלכליים באירופה הסובלת ממיתון, בניגוד לתוכניות התמריצים הקשוחות שמקדמת קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

 

הנפקת פייסבוק היתה המאורע הגדול ביום שישי בוול סטריט אבל לא הצליחה להציל את המדדים מירידות על רקע החשש לגבי הצמיחה העולמית והמשבר באירופה. דאו ג'ונס ירד בסיכום שבועי ב-3%, נאסד"ק איבד 4.6% ו-S&P 500 ירד ב-3.6%.

 

"בראייה ארוכת טווח, שוק המניות המקומי מתומחר ברמות מחירים נמוכות יחסית להשקעה. אי הוודאות הגבוהה בנוגע להמשך ההתפתחויות המאקרו כלכליות בישראל ובעולם מעיבה אמנם על המסחר המקומי. עם זאת, למשקיעים בעלי אורך נשימה עדיין ישנן הזדמנויות השקעה לטיוב הרכיב המנייתי בראיה ארוכת טווח", כתבו כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית.

 

כלכלני בנק לאומי צופים כי "המהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים ויעיבו על ביצועי השוק המקומי. במבט ענפי, להערכתנו מומלץ להחזיק בסקטור האנרגיה, הטכנולוגיה והנדל"ן מעל למשקל השוק".

 

אורי גרינפלד מפסגות, כתב בסקירת המאקרו השבועית כי "אם הציבור האמריקאי יחליט מתישהו שהוא מוכן להגדיל סיכונים, שוק המניות נראה מאוד אטרקטיבי מבחינת, מה שיוצר פוטנציאל משמעותי למדדים האמריקאים לטווח הבינוני ארוך. נוסיף לכך גם את העובדה שהכלכלה האמריקאית נראית טוב יותר מזו האירופאית ואת החשיפה של החברות האמריקאיות לשווקים המתעוררים והרי הסיבות העיקריות להמלצה על חשיפת יתר לארה"ב".

 

מניות במרכז

"אני מברך את אקסס ואת לן בלווטניק על העסקה עם כלל תעשיות ובטוח כי תחת הנהגתו של בלווטניק והצוות המעולה שלו, יחד עם אבי פישר, כלל תעשיות תשמור ותעצים את מעמדה כקבוצה עסקית מרכזית במשק הישראלי", כך אמר נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי עם הודעת החברה כי חתמה הבוקר על הסכם למכירת החזקותיה בכלל תעשיות ללן בלווטניק לפי שווי של 2.55 מיליארד שקל. על העיסקה פורסם לראשונה ב"כלכליסט".

  

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לטבע לשווק את גרסתה הגנרית לתרופה פלביקס לדילול דם. התרופה המשווקת על ידי סאנופי ובריסטול מאיירס סקוויב נועדה למנוע התקפי לב ושבץ מוחי בקרב חולי לב וכלי דם ונחשבת לאחת התרופות הנמכרות בהיסטוריה. על פי נתוני חברת המחקר הרפואי IMS, מכירות הפלביקס בארה"ב במונחי מקור הסתכמו אשתקד ב-6.8 מיליארד דולר.

 

רגע לפני התחלת הקידוחים במירה ושרה שהם המשמעותיים ביותר מאז הקמתה של הכשרה אנרגיה, הודיעה השותפות על הכנסת שותף שוויצרי. קרן VNG - להשקעה של 20 מיליון דולר בהכשרה אנרגיה בתמורה ל-9.33% מהמניות. 

 

חברת הנדל"ן אמות, מקבוצת אלוני חץ שבשליטת נתן חץ דיווחה על עלייה של 25% ברווח הנקי ל-45 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 36 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות משכירות גדלו ב-8.7% ל-112 מיליון שקל.

 

הכנסות ויזה כ.א.ל, החברה בת של דיסקונט, מעסקאות בכרטיסי אשראי עלו ב-2% ברבעון הראשון של 2012 ל-211 מיליון שקל, לעומת 207 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011. סך הכנסות החברה, הכוללות בין היתר הכנסות מריבית והכנסות מימון שאינן מריבית הסתכמו ב-275 מיליון שקל, בהשוואה ל-278 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011.

 

מידרוג החליטה להוריד את דירוג האשראי של סאני הנמצאת בשליטת אילן בן דב (78.94%) בשבע דרגות מ-Baa2 ל-B3, תוך הותרת הדירוג ברשימת מעקב. הסיבה: העילה שיש בידי בעלי האג"ח של החברה לפירעון מיידי בשל הצניחה החדה בשווי מניות סקיילקס.


פורסם לראשונה 20/05/2012 10:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים