שתף קטע נבחר

מיכל גרוסמן ב"סדנת שכול": למצוא מקום למתים

רעייתו של הסופר דויד גרוסמן נפגשה עם מאות אמהות שכולות וסיפרה על התמודדותה עם מותו של בנה, אורי, במלחמת לבנון השנייה. "חיפשתי ואני ממשיכה לחפש את דרכי"

"שום דבר לא מכין אותנו לאובדן של ילד ולאתגר של להמשיך את החיים, למצוא את המקום לחיות יחד עם המתים שלנו". מיכל, רעייתו של הסופר דויד גרוסמן, סיפרה הערב (יום א') על התשובות שמצאה לשכול בבודהיזם. בני הזוג איבדו את בנם, סמ"ר אורי גרוסמן (21) ביומה האחרון של מלחמת לבנון השנייה. טיל פגע בטנק שבו היה ומאז - כמעט שש שנים - היא מנסה "להכיר בסבל", כהגדרתה.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

 

גרוסמן, פסיכולוגית קלינית, ערכה סדנת מדיטציה למאות אמהות שכולות במסגרת האירוע "אמא של זהב", שנערך זו השנה החמישית על ידי עמותת "אור למשפחות". לדבריה, "עשרים שנה אני שומעת סיפורים של אנשים אחרים, אבל בשנים האחרונות אני מתרגלת מדיטציה בקשר לשכול הפרטי שלי. חיפשתי ואני ממשיכה לחפש את דרכי, כמי שהשכול נפל עליה".

 

מיכל גרוסמן בסדנת המדיטציה             (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
מיכל גרוסמן בסדנת המדיטציה (צילום: דנה קופל)

 

מיכל גרוסמן באירוע "אמא של זהב"                 (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
מיכל גרוסמן באירוע "אמא של זהב" (צילום: דנה קופל)

 

באירוע מתקיימות מספר סדנאות עבור האמהות השכולות, וחלקן כוללות גם את האבות. "המפגש הזה ייחודי - זה לא אירוע כמו שזה פסטיבל של אהבה שמעורר גאווה. זה בעצם יום הזיכרון להורים שהוא בזכות הילדים ולכבוד החיים", הגדירה יו"ר העמותה, עירית אורן-גונדרס. לדבריה, "הצורך שלי, כסגן אלוף בצבא שחיילים שלי נהרגו וראיתי משפחות מתפרקות, היה לגרום להן לחייך. עכשיו אמהות באות אליי ואומרות לי שהחזרתי להן את החיוך לפנים".

 

אורי גרוסמן נהרג באחד מימי הקרבות הקשים בדרום לבנון, לאחר שהטנק בו היה ספג פגיעה מטיל נ"ט בחירבת כסיף. "הוא עמד להשתחרר בנובמבר הקרוב, לצאת לטייל בעולם ואחר כך ללמוד תיאטרון", אמרה משפחתו. "ביום שישי בערב

הוא שוחח בטלפון מלבנון עם ההורים ואחותו. הוא שמח שהתקבלה החלטה על הפסקת אש והבטיח שאת ארוחת ליל השבת הבאה הוא יאכל בבית".

 

יומיים קודם לכן, במסיבת עיתונאים שכינס, הפציר אביו הסופר בממשלת ישראל לפעול להפסקת אש. "שקיעתה של ישראל בלבנון היא מצב אסוני. ההסתבכות שלנו היא סם החיים של חיזבאללה, זו סיבת הקיום שלה שבגללה התהוותה ונוצרה התנועה הזו", הדגיש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי רוזנצוויג
דויד גרוסמן
צילום: שי רוזנצוויג
צילום רפרודוקציה: דובר צה"ל
אורי גרוסמן
צילום רפרודוקציה: דובר צה"ל
מומלצים