שתף קטע נבחר

מחקר: 6 כוסות קפה ביום - מאריכות חיים ב-15%

כך עולה מתוצאותיו של המחקר הגדול ביותר שנעשה עד כה, וכלל 400 אלף איש. גם מי ששותה כוס קפה אחת ביום בלבד מרוויח: תוחלת החיים שלו עולה בכ-5%. החוקרים מעריכים כי הסיבה לכך היא נוגדי החימצון שבקפה

שתיה יומיומית של קפה לא רק שאינה מזיקה לבריאות – היא יכולה למנוע תמותה ממחלות כרוניות כמו סוכרת והתקפי לב: כך מגלה מחקר רחב היקף חדש שפורסם בגליון האחרון של כתב העת New England Journal of Medicine.

 

הקשר בין שתיית קפה לבריאות טובה היתה במרכז מדע הרפואה כבר שנים ארוכות, אך התוצאות לא היו חד משמעיות. חלק מהמחקרים הראו כי צריכת קפה מביאה לירידה בשיעור התמותה המוקדמת, בעוד שמחקרים אחרים הראו כי קפה, או קפאין, עלול דווקא להעלות את שכיחות מחלות הלב, יתר לחץ דם, סוכרת והפרעות קצב לב.

 

קפה טוב לבריאות? עוד מחקרים:

 

המחקר החדש הוא הנרחב ביותר שנעשה עד כה. חוקרים מהמכון האמריקאי לבריאות עקבו אחר יותר מ-400 אלף גברים ונשים בריאים בגילאי 50 עד 71 במשך 13 שנים. במהלך תקופת המחקר 13% מהנבדקים הלכו לעולמם.

 

ממצאי המחקר הראו כי אלו ששתו קפה באופן קבוע היו בסיכון נמוך יותר למות מאחרים. ככל שצריכת הקפה הייתה תדירה יותר, כך פחת סיכון התמותה: גברים ששתו שש כוסות קפה או יותר ביום היו בסיכון נמוך ב-10% למות במהלך תקופת המחקר. נשים ששתו כמות דומה של קפה היו בסיכון תמותה נמוך ב-15%, בהשוואה לאלה שלא שתו קפה.

 

עוד נמצא כי גם צריכת קפה מתונה הביאה להישרדות גדולה יותר. החוקרים מצאו כי היו יותר נחקרים ששתו כוס קפה אחת ליום. שתיה של כוס אחת ביום הפחיתה את הסיכון לתמותה ב-6% בקרב גברים וב-5% בקרב נשים.

 

כאשר החוקרים הסירו משתנים שעשויים היו להשפיע על התוצאות, כמו מחלות לב, ריאה, זיהומים, תאונות ופציעות, מצב סוציואקונומי, משקל, צריכת אלכוהול, עישון ופעילות גופנית - נותרו הממצאים בעיניהם.

 

החוקרים ציינו כי עדיין לא ברור מה בקפה מפחית את סיכויי התמותה, אולם הם משערים כי חלק מאלף מרכיבי הקפה מכילים נוגדי חימצון, המפחיתים תהליכים הרסניים בגוף ומאריכים את תוחלת החיים.





 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
קפה. גם כוס אחת ביום תעשה לכם טוב
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים