שתף קטע נבחר

הבורסה ננעלה בעליות; טבע הוסיפה 1.6%

מדד ת"א 25 עלה ב-0.55%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.56%, מדד הבנקים נחלש ב-1.6%. טבע הורידה את תחזית הרווח וההכנסות ל-2012. פרטנר צנחה ב-5%. סלקום איבדה 1.9%. פועלים נחתכה ב-2% ולאומי ירדה ב-1.9%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל אחר הצהריים (ה') בעליות, על רקע חוסר ההסכמה בין מנהיגי אירופה לגבי הדרך להצלת גוש היורו בפגישתם בבריסל, ובצל תוצאות מאכזבות לרבעון הראשון של השנה מצד חברות גדולות במשק המקומי. מחזור המסחר הגיע ל-2.17 מיליארד שקל

 

מדד ת"א 25 עלה ב-0.55% ל-1,050.92 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-0.56% ל-970.91 נקודות, מדד בלוטק 50 עלה ב-0.93% ל-322.47 נקודות ומדד נדל"ן ירד ב-0.06% ל-274.86 נקודות. מדד הבנקים נחלש ב-1.6%.

 

"אנחנו רואים עוד יום תנודתי שנפתח בנתונים די רעים באירופה ומדד מנהלי הרכש בסין. הבורסות באירופה נפתחו במגמה שלילית ולאחר מכן עברו לעליות מכיוון שהמשקיעים מניחים שאם הנתונים כל כך גרועים אולי נראה פעילות של הנגיד האירופי או של המדינות", אמר ל"כלכליסט" יאיר דרורי האנליסט הראשי בתכלית דיסקונט.

 

"מניות התקשורת הן מיקרוקוסמוס של התנודתיות הזאת. הן נעו היום בטווח של 10% בין הנמוך לגבוה. אנחנו רואים המשך תנודתית במניות מכיוון שהייתה ירידה של מעל 20% בחודש האחרון והמשקיעים מתחילים לחשוב מה מזה בצדק ומה לא, באילו תחומים עדיין נשאר ערך אחרי כניסת המפעילות החדשות. זו הסיבה שאנחנו רואים קונים, רואים מחזורים גבוהים יותר, בחלק מהמקרים המחירים מתחילים להיות מעניינים".

 

מנהיגי האיחוד האירופי התעמתו לגבי הנפקת אג"ח משותף וקראו ליוון להמשיך בתוכנית הקיצוצים אשר דרושה למדינה כדי להישאר לגוש היורו. בנוסף המנהיגים לא הציעו סיוע מיידי לספרד לשם חילוץ המדינה ממיתון.

 

בפסגה ה-18 במספר מזה יותר משנתיים של משבר החוב ביבשת מנהיגה הטרי של צרפת, הנשיא פרנסואה הולנד חלק על המדיניות אותה מובילה גרמניה של הפחתת הגירעון ואשר לא הצליחה לייצב את גוש היורו והובילה לספקולציות שיוון עשויה לעזוב. "היה לנו דיון סוער על אג"ח כלל אירופיות", אמר ז'אן קלוד יונקר בבירסל לאחר דיון של שש שעות.

 

בכירים בגוש היורו הסכימו שעל כל אחת מהמדינות החברות להכין לעצמה תוכנית מגירה למקרה שיוון תיאלץ לעזוב את הגוש. ההסכם התקבל בשיחת ועידה של קבוצת העבודה של היורוגרופ (EWG). המסמך מפרט את העלויות הפוטנציאליות למדינות השונות בגוש היורו במקרה שיוון תפרוש, ונכתב כי במקרה הצורך ינסו להגיע ל"גירושים ידידותיים". עוד צוין שאם יוון תחליט לפרוש, היא תקבל תמיכה מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית.

 

מניות בכותרות

לאחר שלא סיפקה תחזית במעמד הדו"חות: ענקית הגנריקה העולמית טבע (עלתה ב-1.6%) עידכנה מטה את תחזית הרווח וההכנסות ל-2012. במעמד מתן התחזית, ג'רמי ליון המנכ"ל החדש אמר כי המכירות ב-2012 צפויות להסתכם בין 21-20 מיליארד דולר, בעוד שהרווח הנקי למניה צפוי לעמוד על בין 5.3 - 5.4 דולרים. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח נקי של 5.58 דולרים למניה והכנסות של 21.3 מיליארד דולר.

 

אחרי שנכשל בשלושה משאים ומתנים למכירת מחצית מפעילות יבוא מכשירי הסלולר מתוצרת סמסונג למשקיעים אחרים, בוחן בעל השליטה אילן בן־דב למזג את פעילות סמסונג לחברת תפוז הציבורית, גם היא בשליטתו, בעסקת בעלי עניין שתבוצע במניות. ל"כלכליסט" נודע כי העסקה אמורה לשקף שווי של 700-600 מיליון שקל לפעילות סמסונג הנרכשת.

 

כלל תעשיות (כת"ש) מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה על רקע המשא ומתן למכירת השליטה בחברה לאיש העסקים לן בלווטניק החברה הציגה ירידה של 63% ברווח הנקי ל-15 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 41 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח נבעה בעיקר מנייר חדרה שעברה להפסד של 2 מיליון שקל ברבעון הראשון, בהשוואה לרווח נקי של 41 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

אל על צמצמה את ההפסד ברבעון הראשון ל-23.5 מיליון דולר, אשר היוו כ-5.5% מהמחזור בהשוואה להפסד של 43 מיליון דולר אשר היוו 10.1% מהמחזור ברבעון המקביל אשתקד, כך עולה מדו"חותיה הכספיים שפרסמה היום חברת התעופה.

 

צים שיווק, בעלת רשת "מחסני כמעט חינם" דיווחה היום על עלייה של 13.6% ברווח הנקי ל-9.96 מיליון שקל לעומת 8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. המכירות צמחו ב-14.5% ברבעון ל-335.9 מיליון שקל.

 

פז, קבוצת האנרגיה הגדולה בישראל, דיווחה אתמול על צניחה של 80% ברווח הנקי ל-20 מיליון שקל לעומת 100 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון ברווח הנקי, מסבירה החברה, נובע בעיקר מהרעה בתוצאות פז זיקוק כתוצאה משחיקה במרווחי הזיקוק בעקבות המחסור בגז טבעי.

 

כיל, יצרנית האשלג ומוצרי הכימיה לתעשייה דיווחה על עלייה של 3.2% ברבעון הראשון של 2012 ל-289 מיליון דולר. מכירות כיל ברבעון הראשון לשנת 2012 הינן שיא כל הזמנים למכירות ברבעון ראשון, והן הסתכמו ב-1.55 מיליארד דולר, לעומת 1.52 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. דירקטוריון כיל החליט עם פרסום הדוחות הכספיים על חלוקת דיבידנד של 200 מיליון דולר.

 

עוד לפני החרפת התחרות בשוק הסלולר הציגה אתמול פרטנר (צנחה ב-5%) צניחה של 43% ברווח הנקי של פרטנר ברבעון הראשון ל-146 מיליון שקל. הפגיעה בתוצאות פרטנר ברבעון הראשון נבעה מהיערכות החברה להחרפת התחרות בשוק הסלולר, שאילצה אותה לצאת במבצעים מפתים ללקוחות. כתוצאה מכך ירדו הכנסות החברה ב-11% ל-1.57 מיליארד שקל. סלקום איבדה 1.9%.

 

גזית גלוב דיווחה אתמול על מעבר לרווח נקי של 260 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת הפסד של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

חברת התקשורת HOT רשמה ברבעון הראשון ירידה של 26% ברווח הנקי שהסתכם ב-59 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 80 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.02 מיליארד שקל, לעומת סך של 1.06 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מירידה בהכנסות מגזר הסלולר בשל ירידה במספר המנויים במקביל לירידה בהכנסה הממוצעת למנוי סלולר.

 

יום לאחר ההודעה על עזיבת המנכ"ל, דוד ברוך, אקסלנס השקעות דיווח אתמול על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון והציג ירידה של 10% ברווח הנקי ל-27 מיליון שקל לעומת 30 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

מניותיה של אאורה השקעות חזרו להיסחר בבורסה בתל אביב. במסגרת הסדר החוב יעקב אטרקצ'י, שהחזיק עד כה ב-40% ממניות החברת הבת אאורה ישראל, רכש באמצעות חברת ס.י אבן שבבעלותו את השליטה באאורה השקעות. סדרות האג"ח ה' ו-ו' הנהנות מביטחונות, נותרו ללא שינוי, בהיקף של כ-107 מיליון שקל, וחזרו גם הן להיסחר היום.

 

נייר חדרה תפטר 120 עובדים. החברה, שמוחזקת על ידי כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר הודיעה אתמול לבורסה בתל אביב כי בהמשך לתהליכיהתייעלות בהם היא נוקטת היא החליטה לפטר 120 עובדים מתוך 3,200 העובדים שמועסקים בחברה.

 

מניית הפועלים נחתכה ב-2% ולאומי ירדה ב-1.9%.


פורסם לראשונה 24/05/2012 10:17

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים