שתף קטע נבחר

קהיר בוערת: מפגינים הציתו את מטה שפיק

שעות אחרי ההודעה על כך שאחמד שפיק יתמודד מול מוחמד מורסי בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, יצאו אלפים להפגין בקהיר. מאות מפגינים פשטו על מטה שפיק, העלו אותו באש והשליכו מסמכים ומחשבים ברחוב. כמה מהמפגינים נעצרו

תוצאות הבחירות לנשיאות במצרים הוציאו את האזרחים שוב לרחובות: שעות אחרי ההודעה הרשמית על כך שראש הממשלה לשעבר אחמד שפיק יתמודד מול מועמד האחים המוסלמים מוחמד מורסי בסיבוב השני, יצאו אמש (יום ב') אלפי בני אדם להפגין בקהיר. מאות פשטו על המטה של שפיק, המזוהה עם משטר מובארק, והעלו אותו באש.

 

מצרים בוחרת נשיא - הכתבות האחרונות:

מצרים מחכה לנאצר. המועמד המפתיע בבחירות

תוצאות רשמיות במצרים: שאפיק נגד מורסי

 

צפו במפגינים מציתים את מטה שפיק 

 

על פי הדיווחים בתקשורת המצרית, כוחות ההצלה הצליחו להשתלט על האש רק אחרי שכילתה את כל התכולה במטה של שפיק בשכונת א-דקי בבירה המצרית. המבנים והמתקנים הסמוכים לא נפגעו.

 

עוד דווח כי המפגינים הזועמים לקחו מהמבנה מסמכים ומחשבים והשליכו אותם ברחוב. כמה מהם נעצרו על-ידי כוחות הביטחון שהוזעקו למקום. אנשי המטה של שפיק עזבו את המבנה לפני שהמפגינים הגיעו, וייתכן שמכיוון שכך אין נפגעים בתקרית האלימה. 

 

מפגינים דורכים על כרזה של שפיק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מפגינים דורכים על כרזה של שפיק(צילום: AFP)
  

שפיק היה ראש הממשלה האחרון שכיהן תחת הנשיא המודח חוסני מובארק. אתמול הודיעה ועדת הבחירות במצרים כי הוא עלה לסיבוב השני בבחירות לנשיאות, שיתקיים ב-16 וב-17 ביוני, ויתמודד מול מורסי.

 

לפי האתר של העיתון המצרי "אל-אהראם", הפגנות מחאה על תוצאות הבחירות

התקיימו במוקדים נוספים בקהיר. המפגינים צעקו בין היתר "להכות בשפיק בראשו" ו"להפיל את הכלבים של המשטר".

 

בכיכר תחריר, שהפכה לסמל המהפכה המצרית, התאספו תומכיו של חמדין סבאחי שהגיע למקום השלישי וזעקו "לא לאחים המוסלמים ולא לשרידי המשטר הקודם". בהפגנה השתתף גם חאלד עלי, אחד המועמדים לנשיאות.

 

מול בית המשפט החוקתי העליון ומטה ועדת הבחירות לנשיאות התאספו מפגינים שקראו לאכוף את "חוק הצינון" האוסר על אנשי המשטר הקודם להתמודד בבחירות. אמנם אושר החוק בפרלמנט, אך הועבר לבחינה של בית המשפט החוקתי העליון. בינתיים, ועדת הבחירות קיבלה את ערעורו של שפיק והחליטה לאפשר לו להתמודד בבחירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המונים יצאו לרחובות הבירה
צילום: AFP
מפגין בקהיר
צילום: AFP
מומלצים