שתף קטע נבחר

צה"ל תקף פעמיים בעזה - חמאס פינה המוצבים

מקורות פלסטיניים ברצועה דיווחו כי באחת התקיפות נפצעו שני בני אדם ונערכו חיפושים אחר לכודים בהריסות. צה"ל: תקפנו שני מתקני אחסון אמצעי לחימה בתגובה לירי הרקטות לישראל

כלי טיס של חיל האוויר תקפו פעמיים הלילה (ד') מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל בימים האחרונים. מקורות פלסטיניים ציינו כי חמאס מפנה את כל המתקנים הצבאיים והביטחוניים שלו מחשש לתקיפות נוספות. עוד דווח בתחילה, כי במוצב שהותקף בסודאניה שבצפון העיר עזה, נהרג אדם אחד לפחות ונפצעו שניים, אך דובר שירותי החירום וההצלה ברצועת עזה מסר כי אין הרוג במקום, כפי שנמסר קודם לכן, וכי שני הפצועים במצב קשה ובינוני.

 

עוד בחדשות :

חשש מאלימות בפינוי: עשרות צמיגים באולפנה

30 שנה - ועדיין טסים: "בלבנון היה מהפך"

 

לאחר ההפצצה, ערכו הפלסטינים סריקות אחר לכודים נוספים מתחת להריסות המוצב, השייך למשטרה הימית של מנגנוני הביטחון של חמאס. לפי הדיווחים ברצועה, בתקיפה שקדמה לכך נפגע לול עופות, אך איש לא נפצע.

 

זמן קצר לאחר הדיווח ברצועה, אישרו בדובר צה"ל כי כלי הטיס של חיל האוויר תקפו שני אתרים לאחסון אמצעי לחימה בצפון ובדרום רצועת עזה. לפי ההודעה זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל המטוסים שבו בשלום לבסיסם. עוד נמסר כי "התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל".

 

ביום שני לפני הצהריים התפוצצה רקטת קסאם בשדה חיטה סמוך לשדרות. איש לא נפגע, אך שריפה קטנה פרצה בשדה וכוחות כיבוי אש השתלטו עליה. מוקדם יותר בשעות הלילה שבין ראשון לשני הפציץ חיל האוויר מנהרת טרור ואתר לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות במטרות. התקיפה היא תגובה לירי רקטת קסאם יום לפני כן לעבר שטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

 

כמו כן, ביום שני דיווחו מקורות בעזה כי פלסטיני שנפצע בתקיפה של חיל האוויר

ביום שישי ממזרח לחאן יונס מת מפצעיו. הם מסרו שההרוג הוא צעיר בן 18 שהיה חבר בוועדות ההתנגדות העממית. הוא נפגע בהפצצת חוליה, שלפי צה"ל ירתה פצצת מרגמה לכיוון ישראל.

 

ביום שישי נהרג חייל צה"ל, נתנאל מושיאשוילי, בן 20, בהיתקלות עם מחבלים באזור כיסופים. התקרית אירעה לאחר חודשיים של שקט יחסי. סמוך לשעה 5 לפנות בוקר הצליח המחבל בחסות הערפל להגיע לגדר המערכת, לחתוך אותה ולחדור לשטח ישראל. כוח מחטיבת גולני שהוזעק למקום זיהה אותו, והוא פתח באש לעבר החיילים והרג את מושיאשוילי. הוא שירת כחובש פלוגתי והוזנק כחלק מהצוות של המ"פ.

 

Read this article in English


פורסם לראשונה 06/06/2012 01:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים