שתף קטע נבחר

מנדז'וקיץ': "אני לא מאמין למה שקרה כאן"

חלוץ קרואטיה שכבש צמד ב-1:3 על אירלנד, היה נרגש בסיום: "זה היה ניצחון אדיר". סלאבן ביליץ: "היינו פנטסטים, התמודדנו היטב עם המתח והלחץ". מאמן נבחרת אירלנד, טרפאטוני: "אני לא מבין מה קרה לנו". שון סט. לדג'ר: "ספגנו שערים מסכנים"

המנצחת הגדולה של יום המשחקים השלישי, בניגוד לכל הציפיות, היא לא אלופת אירופה וגם לא אלופת עולם לשעבר. היא דווקא קרואטיה שגברה 1:3 על אירלנד ועלתה לראשות בית ג' בסיום המחזור הראשון.

 

 

נכון, אמנם אירלנד היא לא בדיוק מהנבחרות החזקות שהגיעו לפולין ולאוקראינה, אבל עדיין - הנבחרת של סלבן ביליץ' הייתה עדיפה בהרבה, יזמה, תקפה והייתה יכולה לסיים את המשחק בהפרש שערים רב יותר. אל תתפלאו אם היא תצליח להשאיר את אחת הגדולות בבית מחוץ לטורניר. 

 

צהלה ושמחה במחנה הקרואטי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
צהלה ושמחה במחנה הקרואטי(צילום: רויטרס)

 

"אני עדיין לא מצליח להאמין למה שקרה עכשיו", אמר המצטיין במפגש, מריו מנדז'וקיץ', שפתח בחוד של קרואטיה וכבש צמד ענק. "זה היה ניצחון אדיר. ידענו שמחכה לנו משחק קשה, אך הגבנו מצוין ושיחקנו כדורגל טוב מאוד. האם זה המשחק הטוב בקריירה שלי? אני קודם כל רוצה להודות למאמן כיוון שהוא נתן לי את הצ'אנס. שיחקתי מצוין, אמנם כבשתי צמד אך זה היה בעיקר בזכות החברים שלי".

 

היום השלישי ביורו

 

המאמן הקרואטי, סלאבן ביליץ': "זה היה ניצחון פנטסטי ועדיין קשה לי להאמין שעשינו את זה. אנחנו לא פוחדים מאף אחד. יכול להיות שהאירים היו טובים יותר במספר דקות, אבל באופן כללי אנחנו היינו טובים יותר. אנחנו נבחרת חזקה והשחקנים הוכיחו שהם מסוגלים להתמודד עם המתח והלחץ. השחקנים האירים פייטרים גדולים והיה קשה מאוד מולם, בגלל זה השער המוקדם שכבשנו היה חשוב מאוד".

 

האוהדים נהנו ביציעים, בערך (צילום: AFP) (צילום: AFP)
האוהדים נהנו ביציעים, בערך(צילום: AFP)

 

"ויתרנו בקלות רבה מדי"

האירים יכולים לפחות לרשום ניצחון ביציעים, אבל על המגרש השמחה הייתה

 רגעית עם שער שוויון בדקה ה-19, שהחזיק מעמד 24 דקות.

 

"ויתרנו בקלות רבה מדי", אמר שחקן ההגנה של אירלנד, שון סט לדג'ר, כובש שער השוויון, "זה לא אופייני לנו. זה לא שקרואטיה פיצחה את ההגנה שלנו, אלו היו שערים מסכנים שלא היינו צריכים לספוג. בדרך כלל אנחנו סוגרים הרבה יותר טוב. בשער השני שלהם יכול היה להיות נבדל, אנחנו חשבנו שהיתה עבירה".

 

צילום: AP

 

"אני עדיין לא מבין מה קרה", אמר ג'ובאני טרפאטוני, מאמן אירלנד, "ספגנו שער אחרי שתי דקות, לא ברור עד כמה זה השפיע עלינו פסיכולוגית. במחצית השנייה עשינו כמה שינויים פרסונליים, היינו טובים יותר, אך לא הצלחנו לכבוש את השער השני. בזכות התיקו במשחק הראשון אנחנו יכולים להמשיך ולהאמין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מריו מנדז'וקיץ'
צילום: רויטרס
מומלצים