שתף קטע נבחר

פאנטה: שיתוף הפעולה עם צה"ל - חזק מתמיד

שר ההגנה האמריקני הדגיש בפגישה עם הנשיא פרס את ה"מחויבות האיתנה" של ארה"ב לביטחון ישראל. פרס התריע על איבוד זמן בסוגיה האיראנית: "ממשיכים לשקר ולרמות"

שר ההגנה של ארה"ב לאון פאנטה הדגיש הלילה (ג') בפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס כי המחויבות האמריקנית לביטחון ישראל "איתנה כסלע ומתמשכת". פרס, שהתריע מניסיון איראני להשתלט על המזרח התיכון, שמע מפי בכירי מערכת הביטחון האמריקנית כי שיתוף הפעולה עם צה"ל חזק מתמיד.

 

פרס מתקבל בטקס צבאי בפנטגון. "מעריצים אותך" (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פרס מתקבל בטקס צבאי בפנטגון. "מעריצים אותך"(צילום: EPA)

 

נשיא המדינה פתח את ביקורו בוושינגטון בישיבה מיוחדת בפנטגון בהשתתפות שר ההגנה פאנטה וראש המטות המשולבים של הצבא האמריקני הגנרל מרטין דמפסי. פרס, שהתקבל בטקס צבאי, קיבל בפגישה מדליית הוקרה מיוחדת של הפנטגון. בסקירה שערך פרס הוא הדגיש בפני אורחיו כי "אסור לאפשר לאיראן להשתלט על המזרח התיכון". לדבריו, "איראן היא המדינה היחידה שיש לה שאיפות אימפריאליסטיות בשם הדת. אף מדינה אחראית בעולם אינה יכולה לקבל מצב שבו המזרח התיכון ייפול קורבן להגמוניה איראנית".

 

מדליית החירות: נשיאי ארה"ב יבואו לכבד את פרס

לפני חודשיים: רמטכ"ל ארה"ב דן עם גנץ על איראן

 

על המשא ומתן בין שש המעצמות לנציגי איראן, שיתחדש בעוד כמה ימים במוסקבה, אמר הנשיא הישראלי: "אני מכבד מאוד את התהליך הדיפלומטי אבל הזמן עובר והאיראנים ממשיכים במרוץ לבניית פצצה גרעינית תוך שהם ממשיכים לשקר ולרמות". בתוך כך הודה פרס לממשל אובמה על נחישותו בטיפול בסוגיה ועל ה"מחויבות הבלתי מתפשרת" למנוע מאיראן לייצר נשק גרעיני. פאנטה אמר לפרס ששיתוף הפעולה בין הצבא האמריקני לבין צה"ל חזק מאי פעם.

 

פאנטה לצד הנשיא, שוחחו על איראן ושיתוף הפעולה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פאנטה לצד הנשיא, שוחחו על איראן ושיתוף הפעולה(צילום: רויטרס)

 

פרס הביע את תודתו על עמידתה ארה"ב לצד ישראל: "לעם בישראל יש הערכה רבה ביותר לצבא ארצות הברית ולממשל שסייע להעמיק ולחזק את ביטחונה של ישראל. אתם הצבא שחזונו חירות ושלום לעולם.

בניכם הקריבו את חייהם למען ערכים אלו, לא שמרתם לעצמכם לא אדמה ולא נכסים. לחמתם למען ערכים".

 

נשיא המדינה מבקר בארצות הברית לרגל קבלת מדליית החירות האמריקנית מהנשיא ברק אובמה, בטקס שיתקיים מחר בבית הלבן. פאנטה אמר בהתייחסו לבחירה בפרס: "זוהי הכרה הולמת למפעל החיים שלך - לקדם את השלום, את כבוד האדם והחירות. הערכים הבסיסיים האלה הם בלב היחסים בין ישראל לארה"ב. אנו מעריצים את מחויבותך לערכים אלה ומעריצים את מחויבותך ליחסים שלנו". היום צפוי פרס להופיע יחד עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון באירוע לציון עשר שנים לפעילות "מרכז סבן".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הנשיא הודה על ה"מחויבות הבלתי מתפשרת"
צילום: AP
מומלצים