שתף קטע נבחר

סוונסון: "האנגלים לא טובים כמו שהם חושבים"

בשבדיה לא נרתעים מהמפגש עם החבורה של רוי הודג'סון, מחר ב-21:45: "שתי הנבחרות באותה רמה, אבל הם לא מכבדים אותנו". זלאטן איברהימוביץ' ערך אימון חלקי בשל מתיחה בשריר הירך. מרטין אולסון: "האנגלים מפחדים ממנו". ב-19:00: צרפת מול אוקראינה. בלאן: "הם יגיעו בתחושת אופוריה"

למרות יחסי הכוחות הברורים על הנייר, ההיסטוריה מלמדת כי עד לחודש נובמבר האחרון נבחרת אנגליה לא הצליחה לנצח את שבדיה במשך 12 מפגשים ברציפות, שנפרשו על פני 43 שנה. מחר (ו', 21:45) שתי הנבחרות יתמודדו פעם נוספת, במסגרת המחזור השני של בית ד' ביורו 2012.

 

  • לונדון 2012 - העמוד האולימפי המיוחד של ynet ספורט
    • יורו 2012 - כל הנבחרות, הכוכבים, האיצטדיונים והתמונות

     

    שבדיה, המאוכזבת הגדולה של המחזור הראשון, יודעת שאחרי ה-2:1 מול המארחת האוקראינה אין לה יותר מדי ברירות, או כפי שהגדיר סגן הקפטן, אנדראס סוונסון: "ניצחון או למות".

     

    אנדראס סוונסון חותם לאוהדים באימון (צילום: AP) (צילום: AP)
    אנדראס סוונסון חותם לאוהדים באימון(צילום: AP)

     

    סוונסון בן ה-35, השחקן הוותיק ביותר בצד הצהוב (128 הופעות), בילה בפרמייר-ליג בין השנים 2005-2001, אז שיחק במדי סאות'המפטון. לטענתו, הוא יודע מה הסיבה למאזן הלא מחמיא של האנגלים במפגשים הישירים מול שבדיה. "אני פשוט חושב שהם מרגישים שהם קצת יותר טובים מאשר הם באמת", אמר על האנגלים והוסיף: "במקביל, אנחנו יותר טובים ממה שהם חושבים עלינו".

     

    חגיגת יורו 2012 ב-ynet ספורט:

     

    "כמובן שלאנגליה יש שמות גדולים, שחקנים גדולים ולדעתי גם נבחרת נהדרת, אבל אני חושב שהם לא מסתכלם באותו האופן על הנבחרת השבדיה. אני חושב שיש לנו נבחרת נהדרת שנמצאת באותה רמה כמו אנגליה מזה זמן רב. האנגלים לא מכבדים את שבדיה כמו שהם מכבדים נבחרות כמו צרפת וברזיל".

     

    איברהימוביץ' מקבל טיפול במהלך האימון (צילום: AP) (צילום: AP)
    איברהימוביץ' מקבל טיפול במהלך האימון(צילום: AP)
     

    מה שמעט העיב על מצב הרוח של השבדים באימון המסכם שנערך היום (ה') בקייב, היה מצבו של זלאטן איברהימוביץ', שסובל ממתיחה בשריר הירך. כוכבה של מילאן וקפטן שבדיה לא סיים את האימון עם יתר חבריו ועבר טיפול אצל פיוזתרפיסט הנבחרת. יחד עם זאת, קשה להאמין ש'איברה' יחמיץ את ההתמודדות החשובה.

     
    יורו 2012 - שידורים

    יורו 2012 - שידורים
    יום ושעה משחק איפה משודר
    ו' (19:00) צרפת - אוקראינה ספורט 1
    ו' (21:45) שבדיה - אנגליה ערוץ 10

    "אני חושב שהאנגלים מפחדים ומתוחים לקראת המפגש עם איברהימוביץ'", אמר מגן שבדיה ובלקבורן רוברס, מרטין אולסון.

     

    "כולם יודעים שזלאטן הוא שחקן מדהים, שזכה בתואר עם כל קבוצה שבה שיחק. באנגליה מלכלכים עליו בניסיון להוציא אותו מאיזון, אבל אם הוא יהיה במצב רוח טוב, הכל יכול לקרות. הוא יכול לא לגעת בכדור במשך 30-20 דקות ופתאום להתפוצץ. אני מקווה שזה גם מה שיקרה מול האנגלים".

     

    שבצ'נקו. בלאן: "הייתי בר מזל לשחק נגדו, אך לא תמיד נהניתי מכך" (צילום: AP) (צילום: AP)
    שבצ'נקו. בלאן: "הייתי בר מזל לשחק נגדו, אך לא תמיד נהניתי מכך"(צילום: AP)

     

    בלאן: "אוקראינה תגיע למשחק מולנו בתחושת אופוריה"

    במשחק המוקדם בבית תתמודדנה אוקראינה וצרפת. נבחרת הטריקולור לא הפסידה ב-22 משחקיה האחרונים, אך פתחה את אליפות אירופה ב-1:1 מאכזב מול אנגליה. "היינו שמחים לפתוח עם ניצחון. בפועל זה היה מתסכל, אך אפשר להסתכל על התוצאה כטובה", אמר הקשר פלוראן מאלודה.

     

    מאמן צרפת, לוראן בלאן, התייחס לקפטן האוקראיני, אנדריי שבצ'נקו, שכבש צמד ב-1:2 על שבדיה במחזור הקודם: "הייתי בר מזל לשחק נגד שבצ'נקו, אך לא תמיד נהניתי מכך, כיוון שזו היתה משימה לא פשוטה. אנדריי אולי כבר לא בן 20, אך הוא עדיין שחקן נהדר וחכם, שנמצא תמיד במקום הנכון ובזמן הנכון".

     

    נאסרי, בנזמה ובלאן. בלוחין: "הקשרים והחלוצים של צרפת תמיד מאיימים" (AFP) (AFP)
    נאסרי, בנזמה ובלאן. בלוחין: "הקשרים והחלוצים של צרפת תמיד מאיימים"(AFP)

     

    כשנשאל כיצד נבחרתו תתמודד עם הקהל האוקראיני, השיב בלאן:

    "אוקראינה תגיע למשחק מולנו בתחושת אופוריה. הקהל יכול להוות יתרון עבורה אך במקביל גם חיסרון. מנגד, האוקראינים פתחו את הטורניר בהצלחה למרות ששיחקו תחת לחץ רב".

     

    מאמן אוקראינה, אולג בלוחין, הגיב לדבריו של בלאן ואמר: "אני עדיין חושב שצרפת ואנגליה הן הפייבוריטיות בבית. לאחר הניצחון על שבדיה אמרתי שעדיין לא השגנו דבר. אני לא חושב שצרפת תעלה למשחק במערך התקפי יתר על המידה, אבל הקשרים והחלוצים שלה תמיד מהווים איום לכל נבחרת".

     

    הקשר סרגיי נזרנקו הוסיף: "אופוריה? זו תחושה שאולי קיימת בקרב האוהדים, אך לא בנבחרת. התאמנו כרגיל וכבר שכחנו מהניצחון על שבדיה. אנחנו מודעים לכך שניצחון בודד לא יספיק לנו כדי לעלות לרבע הגמר".


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: AP
    איברהימוביץ' עם מאמן שבדיה, אריק המרן
    צילום: AP
    מומלצים