שתף קטע נבחר

לקראת הפינוי: דני דיין מבקש אמון מחודש

רגע לפני הפינוי הצפוי בשכונת גבעת האולפנה בבית אל, מנסה יו"ר מועצת יש"ע להילחם על דרכו המתונה ומבקש להעמיד את המשך כהונתו להצבעה. "נבחן אם הרוב רוצה בדרך אחרת"

על-רקע פינויה הצפוי של שכונת גבעת האולפנה בבית אל, מבקש יו"ר מועצת יש"ע דני דיין להעמיד את המשך כהונתו להצבעה. במכתב ששיגר אמש (שבת) לראש מליאת המועצה עדי מינץ, ציין דיין כי בקשתו נעשית נוכח הטענות כי הוא כופה על המתנחלים דרך מתונה שאינה תואמת את דעת הרוב.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

הותקף בשנית: חזיז הושלך לפאב אריתראי בת"א

"התחנה האחרונה" של משפחות נספי הכרמל

 

הפנייה של דיין להעמיד את עצמו להצבעת אמון התרחשה בשיאו של ויכוח בקרב הנהגת המתנחלים בנוגע לדרך שבה יש לנהוג כלפי הממשלה במקרי פינוי. במועצה מובילים קו מתון שדוגל במציאת פשרות, ואילו בצד הלוחמני יותר בימין שוללים כל משא ומתן סביב פינויים ודוגלים בהתנגדות כוחנית לכוחות הביטחון.

 

הגורמים התומכים בקו הנצי מכנים את המועצה "מועצת רשע" ו"מועצת ישו", מאשימים אותה בפינוי גוש קטיף ובשבועות האחרונים אף סירבו לשתף את המועצה במאבק נגד הפינוי בבית אל.

 

דיין כתב לראש מליאת המועצה מינץ: "אבקשך לכנס את מליאת מועצת יש"ע ללא דיחוי, בתוך שבועיים ימים לכל היותר, כדי לדון בנושא. הדיון חייב להיערך בעודו רלוונטי. אבקשך לערוך בתום הדיון הצבעה של אמון או אי-אמון בי ובדרכי כיו"ר מועצת יש"ע".

 

דיין הוסיף כי "אני שומע שיש חברים הסבורים שדרכי אינה

 דעת הרוב. לא אוכל להמשיך להנהיג את מועצת יש"ע, אפילו עד תום הקדנציה בשנת 2013, אם אכן הרוב רוצה בדרך האחרת - המנוגדת לאמונתי המוצקה".

 

אם תתקבל בקשתו של דיין, חברי מליאת המועצה שמורכבת מראשי המועצות ביהודה ושומרון ומדמויות בולטות בהתנחלויות כדוגמת הרב אליקים לבנון, אלוף-משנה במיל' משה לשם ויו"ר המרכז האוניברסיטאי אריאל יגאל כהן-אורגד יתכנסו ויקבלו החלטה שעשויה לשנות את גישת המתנחלים להחלטות הממשלה. ההחלטה עשויה להשפיע גם על הפינויים הקרובים הצפויים במגרון ואף במאחזים גבעת אסף ועמונה.

 

כמו כן עשויה להיות מוכרעת שאלת מחליפו של דיין. בתוך מועצת יש"ע קיימת אופוזיציה לדיין, אולם כרגע לא נראה מי יהיה מוכן לקחת את המושכות אם דיין אכן ייפרד מתפקידו. לא ברור בשלב זה אם מחליף עתידי יוכל להחזיר למועצה גם את הצד הלוחמני של ההתנחלויות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים