שתף קטע נבחר

תמה הדרמה בטולוז: בני הערובה שוחררו

שוטרים פשטו על הבנק שבו התבצר אדם שטען כי הוא משתייך לאל-קאעידה, עצרו אותו ושחררו את שלושת בני הערובה שהחזיק. קודם דווח שהאיש סיפר כי הוא פועל ממניעים דתיים

הדרמה שהתחוללה בשעות האחרונות בעיר טולוז שבדרום צרפת באה לקצה עם תפיסת החמוש שטען כי הוא משתייך לארגון הטרור העולמי אל-קאעידה ולקח ארבעה בני ערובה בבנק בעיר. משטרת צרפת פשטה הערב (יום ד') על המקום, שחררה את בני הערובה ועצרה את האיש. למשוחררים שלום, והחמוש נפצע. במהלך הפשיטה נורו שלוש יריות. איש מהשוטרים לא נפגע.

 

שוטר ליד הבנק שבו הוחזקו בני הערובה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שוטר ליד הבנק שבו הוחזקו בני הערובה(צילום: EPA)

 

עוד חדשות מהעולם :

 

בתחילת האירוע נשמעה ירייה. מעט לפני השעה 16:00 שוחרר אחד מבני הערובה. מקורות סיפרו כי החמוש אמר כי הוא אינו פועל ממניעים כספיים אלא בשל רגשות דתיים, אך עדיין לא ברור מיהו ומהם מניעיו. לאחר הפשיטה אמר מקור לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר ב"אדם הסובל מסכיזופרניה, שכנראה לא מטופל".

 

השוטרים נערכים לפשיטה (צילום: AP) (צילום: AP)
השוטרים נערכים לפשיטה(צילום: AP)

 

רשת BBC דיווחה כי האיש ירה ירייה אחת מכלי נשק וביקש לדבר עם יחידת העילית של משטרת צרפת RAID. לפי

הדיווחים, אחד מבני הערובה היה מנהל הבנק. גורם משטרתי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר כנראה בשוד מזוין שהסתבך, אולם לא ברור אם זה אכן המצב. לא ברור גם אם האיש אכן קשור לאל-קאעידה.

  

בעיר טולוז אירעו רק לפני שלושה חודשים מעשי הטבח המחרידים של המחבל המוסלמי מוחמד מראח. הוא רצח שלושה חיילים מצבא צרפת בשל חלקו של הצבא הצרפתי במלחמה באפגניסטן, ולאחר מכן רצח באכזריות ארבעה יהודים - שלושה מהם ילדים - בבית הספר "אוצר התורה" בעיר.

 

בתום מצור בן יומיים על דירת המסתור של מוחמד מראח פרצו שוטרים לדירה, ובמהלך קרב יריות איתו הוא חוסל על ידי יחידת RAID שאיתה מבקש כעת לשוחח לפי הדיווחים האיש שמתבצר בבנק בטולוז. סניף הבנק שאליו נכנס הבוקר האיש הטוען כי הוא משתייך לאל-קאעידה נמצא במרכז טולוז, כ-100 מטרים מביתו של מוחמד מראח.

 

בשבוע שעבר הגישה משפחתו של מראח תביעה נגד משטרת צרפת, בטענה כי המחבל נרצח למעשה וכי ניתן היה ללכוד אותו מבלי

להביא למותו.

 

מעשי הרצח האכזריים שביצע מראח העלו מחדש לתודעה בצרפת את בעיית המהגרים, והובילו גם את נשיא צרפת היוצא, ניקולא סרקוזי, שבאותם ימים נאבק על כהונה נוספת, להשמיע התבטאויות נציות יחסית נגד בוא מהגרים לצרפת. מצדם של המהגרים הועלו שוב הטענות על הקיפוח שלהם והזנחתם.


פורסם לראשונה 20/06/2012 12:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השוטרים מתכוננים לפשיטה
צילום: רויטרס
מומלצים