שתף קטע נבחר

יוון: נעשה שינויים בתוכנית הצנע, לא נפגע באירו

ראש הממשלה הטרי אנטוניו סמאראס חשף את הרכב הקבינט שלו והבהיר כי ממשלתו מחויבת למאמצים לצמצם את הגירעון וליישם את הרפורמות המבניות שאליהן התחייבה

תוכנית צנע - בתנאים שלהם: הממשלה היוונית החדשה קבעה היום (יום ה') כיעד את שינוי תוכנית הקיצוצים שאושרה כתנאי לקבלת סיוע מגוש האירו, אולם הבהירה כי השינויים לא יסכנו את הישארותה של יוון בגוש.

 

חדשות נוספות מהעולם הגדול :

דף חדש: ארדואן הזמין את נשיא צרפת לטורקיה

 

ראש הממשלה הטרי, אנטוניס סמאראס, חשף היום את הרכב הקבינט שלו. בהודעה רשמית מטעם הממשלה, בה פירטה את עיקרי המצע שלה, הובהר עוד כי היא מחויבת למאמצים לצמצם את הגירעון וליישם את הרפורמות המבניות עליהן הוחלט.

 

דרך חדשה. סמאראס מושבע לראש ממשלה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דרך חדשה. סמאראס מושבע לראש ממשלה(צילום: AFP)

 

מי שיוביל את המדיניות הכלכלית של יוון בתקופה הקרובה הוא הבנקאי הבכיר ואסיליס ראפאנוס, שהיה אחד ממנהלי הבנק הלאומי של יוון ולימד מאז 1992 כלכלה באוניברסיטת אתונה.

 

הממשלה החדשה ביוון, שמורכבת מקואליציה של שלוש מפלגות, קמה אחרי שלושה ימי משא ומתן בעקבות הבחירות הכלליות ב-17 ביוני, שבהן זכו השמרנים. ממשרדו של ראש הממשלה סמאראס נמסר כי מטרת ממשלתו היא להשלים כהונה מלאה של ארבע שנים.

 

אמש הושג ההסכם הקואליציוני בין "הדמוקרטיה החדשה" השמרנית לבין לבין מפלגת "פאסוק" הסוציאליסטית ומפלגת "השמאל הדמוקרטי" הקטנה יותר. עם ההסכם, תמו שבעה שבועות של חוסר ודאות פוליטי ביוון שאיימו להעמיק את המשבר הכלכלי באירופה.

 

עם השבעתו לראש ממשלה, התחייב סמאראס להשיב את התקווה לארצו על רקע משבר החוב המתמשך ומדיניות הצנע - קיצוץ בהוצאות, במשכורות ובמשרות ציבוריות - שפגעה באזרחים רבים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ממשלה אחרי 3 ימי מו"מ. סמאראס
צילום: רויטרס
מרצה באוניברסיטה. שר האוצר החדש ראפאנוס
צילום: EPA
מומלצים