שתף קטע נבחר

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים

הורדת הדירוג ל-15 בנקים גדולים וירידות השערים שנרשמו בבורסות אירופה לא השפיעו על המשקיעים בבורסה של ניו יורק. המדדים המרכזיים רשמו עליות שערים ומניות הבנקים התחזקו

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שהתגברו לקראת סוף המסחר למרות הירידות שנרשמות באירופה ומוקדם יותר נרשמו באסיה על רקע הורדת דירוג ל-15 בנקים על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס. הבנק האירופי המרכזי הקל את תנאי ההלוואות.

 

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.53% לרמה של 12,640.78 נקודות, מדד הנאסד"ק עלה ב-1.17% לרמה של 2,892.42 נקודות ומדד ה-S&P500 עלה ב-0.72% לרמה של 1,335.02 נקודות.

 

בסיכום שבועי דאו ג'ונס ירד ב-1%, S&P 500 איבד 0.6% ואילו נאסד"ק רשם עלייה שבועית של 0.7%.

 

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס נקטה בצעד דרמטי הלילה והורידה את דירוג האשראי של 15 מוסדות פיננסים מובילים בעולם. קרדיט סוויס, הבנק השוויצרי השני בגודלו, ספג את הורדת האשראי המשמעותית ביותר לאחר שבפברואר מודי'ס הודיעה כי היא עשויה להוריד את הדירוגים של הבנקים הגדולים בעולם לאור הסיכונים הגלובליים. דירוג האשראי של מורגן סטנלי, ג'יי.פי מורגן, סיטיגרופ וגולדמן זאקס ירד בשתי רמות. "כל הבנקים שדירוגם הופחת חשופים באופן משמעותי לסיכונים ולהפסדים עקב התנודתיות בשווקים", נכתב בהודעה של מודי'ס הלילה. מניות הבנקים הגיבו בעליות של כ-1.5%.

 

"הבנקים האמריקאיים חזקים היום מכפי שהיו לפני שלוש שנים", אמר ג'ררד קאסידי, אנליסט בנקים ב-RBC קפיטול מרקטס, לאחר הורדת הדירוג של מודי'ס. לדבריו, מחירי השוק כבר זמן מה מבטאים את החששות שצוינו על ידי מודי'ס. "נכון, הדירוג שלהם הופחת, אך האם מחר סיטיגרופ תשלם עוד 50 נקודות בסיס עבור ני"ע? אני בספק".

 

הבנק האירופי המרכזי הקל את תנאי ההלוואות בצעד שנועד בעיקר לספרד. "המועצה המנהלת הורידה את רף הדירוג ושינתה את הדרישות לניירות ערך מגובי נכסים (ABS)", הודעה הבנק האירופי המרכזי היום. "בכך הרחיב הבנק את הצעדים שנועדו להגדיל את זמינות ההלוואות אשר הושקו ב-8 בדצמבר 2011 ואשר עדיין בתוקף".

 

האמון העסקי בגרמניה נפל ביוני לרמה הנמוכה ביותר זה למעלה משנתיים, על רקע ההחמרה במשבר החובות הממשלתיים שמעיב על התחזית הכלכלית.

 

מכון Ifo ממינכן דיווח כי מדד האקלים העסקי, המבוסס על סקר שנערך בקרב 7,000 מנהלים בכירים נפל ביוני, זה החודש השני ברציפות לרמה של 105.3 מ-106.9 במאי. זוהי הרמה הנמוכה ביותר מאז מרץ 2010. התוצאה הייתה אף נמוכה מתחזיות האנליסטים, שציפו לירידה לרמה של 105.6. כמו כן, מדד התנאים הכלכליים של סקר Ifo עלה ל-113.9 מרמה של 113.2, אך מדד ציפיות הבכירים נפל ל-97.3 מ-100.8.

 

הבנק המרכז באירופה (ECB) צפוי להקל את תנאי ההלוואות לבנקים בספרד, כך שהבנקים ידרשו להעמיד ביטחונות נוקשים פחות על מנת להבטיח את ההלוואות שהם מקבלים. על פי הפייננשל טיימס הבנק האירופי המרכזי צפוי להודיע על המהלך היום.

 

קרן המטבע הבינלאומית הפצירה במנהיגי האיחוד האירופי להזרים סיוע הישר לבנקים ולא לממשלות וקראו לבנק האירופי המרכזי להוריד את הריבית. המסר החד משמעי מיו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, עבר לשרי האוצר של גוש היורו אשר נפגשו בלוקסמבורג.

 

"אנחנו רואים בבירור את המתח הנוסף והלחץ הכבד על הבנקים ועל המדינות בגוש האירו", אמרה לגארד לעיתונאים לאחר הפגישה. "צריך לעשות צעד נחוש לקראת איחוד מוניטרי אירופי כדי להחזיר את האמון", היא אמרה.

 

היום לא יתפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים, זאת לאחר שאתמול המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בירידות חדות בצל נתוני מאקרו מאכזבים. התביעות הראשוניות לדמי אבטלה איכזבו במעט את ציפיות האנליסטים ועמדו על קצב שנתי של 387 אלף בקשות. מדד הפד של פילדלפיה למצב העסקים לחודש יוני רשם קריאה של 0 נקודות, לעומת קריאה של 5 נקודות בחודש מאי. מדובר בנתון הגרוע מאז חודש אוגוסט שמאשר את ההערכות כי הכלכלה האמריקאית האטה בחודשים האחרונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בוול סטריט לא מתרגשים מדירוגי אשראי
צילום: AP
מומלצים