שתף קטע נבחר

ב.מ.וו - דור ה-X

גם הגרמנים מערבים ספורט ושטח ומוסיפים לחגיגה פילוסופית עיצוב מוזרה

באמריקה תתנהג כמו אמריקני, אומרים אנשי ב.מ.וו ובלהיטות שלהם לחזר אחר שוק הרכב החשוב ביותר עבורם הם לא מסתפקים בגרסה מחוזקת של ה-X5. במקום זאת הם מציבים במרכז הבמה בדטרויט מכונית תצוגה שמשלבת בין ספורט לשטח ומכונה X קופה. ואם מארצנו הקטנה זה נשמע קצת מוזר, כיצד יכולה מכונית קופה להיות מתאימה לשטח? הרי שהכלאות כאלה הפכו כבר שגרה בדטרויט השנה. כך שב.מ.וו, למרות הצהרתה, אינה ממציאה רכב מסוג חדש.

להבות

עיצוב הרכב מעניין בייחוד מהסיבה שזו אינה קופה שגרתית. ב.מ.וו מספרת על עיצוב שמושפע מהמתח הדינמי בשל המאבק בין הספורט לשטח. לזה היא צרפה שיטת עיצוב שמכונה להבה. עיקרה לתת למשטחים מראה דומה לזה שיוצר מפגש של להבה לחומרים שונים כמו מתכת. תוצאת כל אלה הוא מבנה לא סימטרי ומאוד לא שגרתי. וכך הפנסים האחוריים שונים זה מזה והדופן הימנית של הרכב חסרה קורה מרכזית. מבחינה זו מדובר אכן במכונית תצוגה יוצאת דופן בהיסטוריה של ב.מ.וו.
פנים המכונית מעוצב סביב הנהג, שוב בצורה לא סימטרית. התחושה היא של 1+3 ולא 2+2, המקובלת במכוניות קופה. גם כאן יש עיצוב ייחודי למשטחים, שאחד מהם נפתח בלחיצת כפתור כדי לגלות מסך שליטה בפונקציות השונות של הרכב. באופן מוזר הכניסה לחלק האחורי של המכונית היא דרך תא המטען.

הגז

ה-X קופה מצוידת גם במערכת תאורה יוצאת דופן, אשר מפנה את האלומות (באמצעות מנגנון אלקטרוני ורפלקטורים נוספים) לכיוון בו פונים הגלגלים בעת פניה. המערכת מקושרת גם לבקרת הניווט ויודעת לחזות פניות ולהתכונן בהארה לכיוונם עוד לפני הפניית ההגה.
הקופה לשטח של ב.מ.וו מצויידת במנוע דיזל מסילה משותפת בנפח 3.0 ליטר שמייצר 184 כ"ס במהדורה זו. הוא משודך לתיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. כיאה לרכב שנושא את השם X, ההנעה כפולה ויש כמובן בקרת יציבות כמו גם בקרה על מהירות במורד, מערכת שמוכרת מלנד-רובר. כדי להוסיף ליציבות יש גם ספויילר אחורי, מתחת לגוף, שיורד מטה במהירות של 110 קמ"ש.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו X קופה
לא קופה שגרתית
מתח דינמי בשל המאבק בין הספורט לשטח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים