שתף קטע נבחר

אורזים בנחת באולפנה: "בפינוי נרגיש אחרת"

משפחת צדוק היא אחת מ-33 משפחות שייאלצו לעזוב מחר את הבית. ההורים הצעירים יאיר ורחלי קיבלו סיוע מאנשי משרד הביטחון והבהירו: "לא נילחם איתם, הם לא אשמים בפינוי. הכול כאן כל כך סטרילי, זה הזוי". אבל יש גם מי שצפוי להתנגד

אריזות אחרונות, סידורים והכנות - כך נראים היום (ב') החיים בשכונת גבעת האולפנה בבית אל, שתושביהם צפויים לפנות את בתיהם על פי החלטת בג"ץ והממשלה. הקראווילות שאליהן צפויים לעבור 33 בני המשפחות שבשכונה עדיין לא מוכנות לקליטתם, אך במשרד הביטחון הבהירו לתושבים כי האתר יהיה מוכן לקליטה עד מועד הפינוי.

 

פינוי גבעת האולפנה - דיווחים אחרונים בחדשות ynet:

יש הסכם: תושבי האולפנה לא יתנגדו לפינוי

פינוי האולפנה: רבי קומות במקום בסיס מג"ב

תג מחיר ופריצה לבסיסים. המדריך למאבק בפינוי

 

אחת המשפחות שיעזבו מחר את ביתן היא משפחת צדוק. יאיר בן ה-24, רחלי בת ה-22 ובתם הקטנה שני בת השנה, מתמרנים בימים האחרונים בין אריזת הבית לתקופת המבחנים של שני בני הזוג, במסגרת לימודיהם האקדמיים, כך שכל דקה פנויה מנוצלת ללימודים לקראת הבחינה הבאה. ynet מלווה אותם בשעות האחרונות של הפינוי משכונת האולפנה.

 

בני משפחת צדוק עם נציגי משרד הביטחון (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
בני משפחת צדוק עם נציגי משרד הביטחון(צילום: גיל יוחנן)
 

 

אורזים, אבל האסימון עוד לא נפל (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
אורזים, אבל האסימון עוד לא נפל(צילום: גיל יוחנן)

 

"נלחמנו כבר מעל שנה. זה לא שאנחנו עייפים, אבל אנחנו מרגישים שעשינו כל מה שאפשר. לא נילחם פיזית עם אף אחד", אמרה רחלי בזמן שהכינה ארוחת בוקר לאחיה שהוזעק לסייע בקיפול הבית. כמוה, גם יאיר נראה רגוע יחסית לאדם שבעוד 24 שעות ייאלץ לעזוב את ביתו. עם זאת, שניהם מודים שייתכן שאסימון הפינוי ייפול אצלם ככל שיתקרב מועד העזיבה. "אני לא יודע מה יהיה מחר. אולי כשזה יקרה נרגיש אחרת, אבל אני בן אדם שמתפקד טוב במצבים קשים, ומאמין שכך יהיה גם הפעם", אמר יאיר.

 

הבוקר קיבלו בני הזוג תזכורת כי הפינוי קרוב, כשנציגי משרד הביטחון דפקו על דלת ביתם וביררו איזה ציוד הם רוצים לפנות מהבית. הנציגים הסבירו כיצד ייערך פירוק הדירה מבחינה טכנית, וסיכמו אילו מהרהיטים יפורקו ואילו יועברו בשלמותם. כמו כן סיפקו מידע על המשאיות והצוות המוביל שיגיע לדירה, וכן וידאו כי הם מודעים לשיבוץ שלהם בתור להובלה. נציגי המשרד גם דאגו כי לא חסר דבר המיועד לפינוי והעבירו לבני הזוג פריטים כמו מדבקות לסימון הארגזים.

 

למרות הנימוס שהפגינו, לאחר שעזבו הנציגים את בית המשפחה, הבהירה רחלי את התחושות שהמהלך מעלה: "זה ממש קורע הדבר הזה. אבל מה נגיד להם? אני אלחם איתם? הם לא אשמים, לא הם אחראים לפינוי", סיפרה. "אני מבינה שחשוב לממשלה שלא יגידו אחר כך שלא טיפלו בנו. הם לא רוצים תמונות שלא יחמיאו להם". יאיר הוסיף: "זה ממש הזוי, הכול כל כך סטרילי, שואלים אותך שאלות ומסייעים לך בפינוי, נותנים לך כל מה שאתה צריך".

 

קליטת המפונים. האתר יהיה מוכן מחר? (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
קליטת המפונים. האתר יהיה מוכן מחר?(צילום: גיל יוחנן)
 

אך יש מי שמתקשים לקבל את הגזירה הקשה. כמה מהתושבים הבהירו כי הם חשים קושי רב בפינוי ביתם מרצון. חלקם הבהירו כי לא ייצאו מהבתים עצמאית, ומבחינתם כוחות המשטרה ייאלצו לפנותם בכוח. לדבריהם, הם אף התייעצו בעניין זה עם הרב זלמן מלמד, ובכוונתם להפגין פאסיביות במהלך.  

 

על פי ההסכם שנחתם בין המתנחלים לממשלה, שוטרים וכוחות ביטחון לא יגיעו לשכונה, אלא אם יתפתח עימות במקום, או במקרה שיתעורר צורך בפינוי כפוי.

 

אך רוב התושבים מתכוונים להתפנות בהסכמה. כוחות הפינוי שהכינו תוכנית מדוקדקת, הגדירו לכל משפחה שעת פינוי משלה. מנופים שיובאו ליישוב מתוזמנים בשעות מדויקות במטרה לפנות את תכולת הדירות, והתושבים מצדם החליטו שילדי השכונה לא ישהו בה בזמן המעבר, ויישלחו לגנים כבכל יום.

 

בד בבד, באתר הקראווילות נמשכת העבודה במרץ ועשרות פועלים ואנשי בינוי מכשירים את האתר מסביב לשעון. המבנים הזמניים עדיין לא מוכנים לקליטה, חלק מהקראווילות עדיין זקוקות לטיוח וברובן עדיין אין ברזים ותשתיות של מים, חשמל וגז, אך במשרד הביטחון הבהירו לתושבים כי האתר יהיה מוכן לקליטה עד מועד הפינוי. בנוסף, עוד לא ברור איזו משפחה תיכנס לאיזו קראווילה. אך האחראים על הפינוי התחייבו כי תועבר לתושבים הודעה עד לשעות הצהריים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רחלי צדוק. "זה קורע"
צילום: גיל יוחנן
קראווילות לא מוכנות בבית אל
צילום: גיל יוחנן
מאמצים להכין את הקרקע
צילום: גיל יוחנן
מומלצים