שתף קטע נבחר

פעילים מחו - ישיבת מועצת העיר ת"א הופסקה

פעילי המחאה הגיעו לישיבת המועצה, הביעו את מורת רוחם ממדיניות ראש העיר בכל הקשור למחאה החברתית וקראו לו להתפטר. לאחר כמה הפסקות קצרות במהלך הישיבה הסוערת, הוחלט לפזר את הישיבה. העירייה: "מצרים על ההתפרעויות"

עימות בין פעילי המחאה לראש העיר תל-אביב רון חולדאי, גרם הערב (יום ב') להפסקת ישיבת מועצת העיר. כ-100 פעילים נכנסו לישיבת המועצה והביעו את מורת רוחם ממדיניותו של חולדאי בכל הקשור למחאה החברתית. הישיבה שבה הייתה אמורה להיות נדונה הצעה לפטר את ראש העיר, הייתה סוערת מאוד ולאחר כמה הפסקות קצרות, הודיעה יו"ר מועצת העיר יעל דיין על פיזור הישיבה. 

 

הישיבה הופסקה כמה פעמים עד שלבסוף פוזרה. מועצת העיר ת"א, הערב (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הישיבה הופסקה כמה פעמים עד שלבסוף פוזרה. מועצת העיר ת"א, הערב(צילום: מוטי קמחי)

 

עוד חדשות ב-ynet:

 

ההצעה שהביאו חברי האופוזיציה לדיון מכונה "העברה מכהונה מחמת התנהגות שאינה הולמת", לפי סעיף 22 לחוק הרשויות המקומיות. גם אחרי הישיבה הפגינו פעילים מחוץ לבניין העירייה.
 
העירייה אפשרה רק לחצי מפעילי המחאה להיכנס לאולם שבו התקיימה הישיבה, אף ששליש מהמקומות במקום נותרו ריקים. חבר המועצה יואב גולדרינג שאל את חולדאי: "יש קהל גדול בחוץ שלא מורשה להיכנס, האם אתה אחראי לזה?". חולדאי השיב: "למיטב ידיעתי כולם נכנסו". בקהל צעקו כי מדובר בשקר, וחבר סיעת "עיר לכולנו" הטיח בחולדאי האשמות בנוגע לדיור בר-השגה בעיר, וזכה למחיאות כפיים. חולדאי השיב לו: "הבאת קהל אוהד".

 

עקב הקריאות הרבות מהקהל, הופסקה הישיבה לכמה דקות. אנשי ביטחון הוציאו כמה אנשים מהאולם, והישיבה התחדשה, אך ניכר היה כי הדיון בה הוא יותר בין ראש העיר לבין הקהל מאשר בינו לבין חברי המועצה. חולדאי ניסה להגן על החלטותיו השונות אל מול האשמות חברי המועצה. הישיבה הופסקה בשנית בשל צעקות מהקהל נגד חולדאי. אנשים נוספים מהקהל הוצאו, כשמחוץ למועצה נמשכה ההפגנה. לאחר שהרוחות המשיכו לסעור, החליטה יו"ר מועצת העיר יעל דיין להפסיק את הישיבה באופן סופי.

 

מהעירייה נמסר בתגובה כי "עיריית תל אביב-יפו מצרה על ההתפרעויות שהתקיימו בישיבת מועצת העיר. יש לציין כי על אף ההודעה המוקדמת של רבים מהמפגינים על בואם לישיבה, החליטה העירייה לאפשר כניסתם מתוך כוונה לכבד את עקרון השקיפות ופומביות הדיון. למרבה הצער ההתפרצויות אילצו את העירייה לסגור את הישיבה. יש להבהיר כי פומביות הדיון מתקיימת בכל מקרה על פי דין, על ידי הקרנת ישיבות המועצה על מסך מחוץ לאולם המועצה".

 

"גם בתוך הישיבה ראש העיר התייחס באופן בריוני לתושבים" (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
"גם בתוך הישיבה ראש העיר התייחס באופן בריוני לתושבים"(צילום: מוטי קמחי)

 

ההפגנה הספונטנית נגד חולדאי נמשכה גם מחוץ לאולם הישיבות. כשחולדאי עזב את המקום הוטחו לעברו קריאות גנאי ואף הותזו לעברו מים. חולדאי המשיך בדרכו ואף ניסה לענות לחלק מהקריאות.

 

חבר המועצה גולדרינג אמר כי "יש סעיף בחוק שמאפשר להדיח את ראש העיר על התנהגות בלתי הולמת וזה סעיף שסיעת 'עיר לכולנו' ביקשה להעלות היום לדיון. ראינו היום איך לא נתנו לתושבים להיכנס למועצת העיר וגם בתוך הישיבה ראש העיר התייחס באופן בריוני לתושבים. זה דבר מגוחך שראש העיר מפוצץ ישיבה שבאה להדיח אותו".

 

חבר המועצה שרון לוזון שהגיש את הצעת האי-אמון אמר ל-ynet כי "ראינו את הדמוקרטיה העירונית במירעה, על ידי אי הכנסת אנשים מצד אחד והוצאת אנשים מצד שני מהאולם וניסיון של יושבת ראש המועצה יעל דיין, בניגוד מוחלט לחוק ולעקרונות הדמוקרטיים, להוציא את כל הקהל מהאולם. ישנה התנהלות לא דמוקרטית ולא חוקית של עיריית תל-אביב בכוח שמפעילים כלפי מפגינים".

 

"עיר המחאות והדמוקרטיה"

מוקדם יותר הערב הגיב חולדאי לראשונה על העימותים האלימים שאירעו בסוף השבוע בעירו בין מפגיני המחאה החברתית לבין כוחות הביטחון. בסרטון מצולם הסביר חולדאי כי בימים האחרונים קולו לא נשמע משום היה בחו"ל.

 

חולדאי אמר כי העיר תל-אביב יפו בראשותו היא "עיר המחאות והדמוקרטיה": "בעיר הזאת התקיימה בשנה שעברה מחאת אוהלים, כאשר אנחנו אישרנו את קיומה בשדרות רוטשילד. רק לאחרונה אישרנו הפגנות שפנו אלינו וקיבלו את כל הציוד והדברים הנלווים הנדרשים כדי להפגין. כאן מתקיימות כל ההפגנות הגדולות, גם של השמאל וגם של הימין. ואני מתנגד לכל גילויי האלימות באשר הם, הן מטעם המשטרה והן מצד המפגינים".

 

בסרטון אמר חולדאי שכראש העיר תל-אביב יפו, שצריך לנהל את העיר, עליו להתחשב גם בשאר הגורמים מלבד המפגינים. "מה ביקשנו? שלא יהיו אוהלים בשדרות רוטשילד, הצענו גם מקום אחר, בגן וולובלסקי. באנו ואמרנו 'בואו תדברו איתנו', מי שמדבר איתנו מקבל את האפשרות למחות. ואת זה לא זכינו. אני חוזר ואומר, העיר תל אביב יפו תמשיך ותתמוך בכל מחאה אשר היא בהתאם לחוק. אנחנו אבל לא יכולים להסכים עם ונדליזם ואלימות".

 

חולדאי הדגיש שוב כי הוא מתנגד לכל אלימות - "גם מצד שוטר מול מפגין כפות, אבל גם מצד מפגין ששובר חלון ראווה. אלימות היא בלתי מתקבלת על הדעת ולכן אנחנו נמשיך להיות דמוקרטים, נמשיך להיות חלק מהמחאה". הוא אמר: "המחאה היא דבר חשוב והדמוקרטיה היא דבר חשוב. אבל בואו נחזור לממדים שבהם ניתן לחיות ביחד, ללא אלימות ובלי לכפות את הדעות אחד על השני".

 

סוף השבוע האלים בתל-אביב החל ביום שישי בצהריים, כשדפני ליף - שהחלה את המחאה בשנה שעברה - באה עם

פעילים נוספים לשדרות רוטשילד וביקשה להקים שם מחדש את המאהל. שוטרים מנעו זאת מהם בכוח, ובעימותים בין פעילים לשוטרים נעצרו 12 בני אדם. פעילי המחאה טענו כי הופעל נגדם כוח מוגזם, ודפני ליף הציגה למחרת יד חבושה.

 

בשבת התחדשה המחאה, והפעם היא הייתה אלימה יותר. פעילים שוב טענו להפעלת כוח מוגזמת מצד שוטרים, ומצדם שלהם ניפצו פעילים חלון של סניף בנק. בהמשך חסמו את נתיבי איילון. 85 בני אדם נעצרו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגנה סוערת בבניין העירייה. הערב
צילום: מוטי קמחי
האלימות בשבת בערב
צילום: AFP
"דמוקרטיה במירעה". לוזון
צילום: מוטי קמחי
מומלצים