שתף קטע נבחר

צפו בנשיא רוסיה עם כיפה: פוטין ביקר בכותל

"פה רואים כיצד העבר היהודי חקוק באבני ירושלים", אמר נשיא רוסיה כשהגיע למקום הקדוש ושוחח ארוכות עם חרדי יוצא חבר העמים. הוא אף קיבל לידיו ספר ברוסית על מנהרות הכותל, והפתיע כשביקש לסייר בהן

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ביקר הלילה (יום ג') בכותל המערבי בירושלים. פוטין הגיע ב-01:30 לכנסיית הקבר ומעט לאחר מכן למקום הקדוש ליהודים. פוטין הסביר שלא רצה לפספס ביקור בשני המקומות האלה, הקדושים גם עבורו ושבהם יש לו "תחושה מיוחדת", וציין כי זה שיא הביקור שלו באזור. 

 

פוטין סיפר כי זה הביקור השלישי שלו בכותל - בפעם הראשונה הגיע למקום לפני שהיה נשיא, בהמשך עשה זאת ב-2005, אך כיוון שהגיע בחול המועד פסח ונוכח ריבוי המבקרים והמתפללים במקום, לא הצליח לגעת באבנים. כעת בא בשעת לילה מאוחרת כדי שיוכל להתפלל ללא הפרעה. 

 

הפעם נגע באבנים. פוטין בכותל (צילום: שלום פרוינד) (צילום: שלום פרוינד)
הפעם נגע באבנים. פוטין בכותל(צילום: שלום פרוינד)
 

מסייר במנהרות (צילום: שלום פרוינד) (צילום: שלום פרוינד)
מסייר במנהרות(צילום: שלום פרוינד)

 

קיבל ספר על המנהרות (צילום: שלום פרוינד) (צילום: שלום פרוינד)
קיבל ספר על המנהרות(צילום: שלום פרוינד)

 

פוטין שוחח ארוכות עם אדם חרדי מעולי חבר העמים שהגיע גם הוא לכותל, על החיבור שלו למקום. הוא אף קיבל לידיו ספר ברוסית על המנהרות והפתיע כשביקש לסייר בהן. 

 

לאורך כל הביקור הפגין הנשיא התעניינות רבה, שאל שאלות רבות על המקום ועל ההיסטוריה שלו והפגין אהדה לקשר של עם ישראל לאתר הקדוש. "פה רואים כיצד העבר היהודי חקוק באבני ירושלים", אמר. 

 

רב הכותל שמואל רבינוביץ' ליווה אותו במהלך הסיור יחד עם הרב בערל לזר מרוסיה ונשיא הקהילות היהודיות שם, אלכסנדר ברדה.

 

הביקור בכותל היווה סיום ליום עמוס פגישות, שהחל עם נחיתתו בשדה התעופה בן גוריון, שם פגש את שר החוץ ליברמן, והמשיך בחנוכת האנדרטה בנתניה, בלוויית הנשיא שמעון פרס. בהמשך סעד פוטין ארוחת צהריים בבית ראש הממשלה, והשניים מסרו הודעות לתקשורת בסיומה. בערב שוב פגש הנשיא הרוסי את מקבילו הישראלי, בארוחת ערב שבמהלכה נתן את קולו בשיר, אבל סירב להצטלם למזכרת. היום הוא יעבור לרשות הפלסטינית ויפגוש בבית לחם את הנשיא אבו מאזן.

 

Read this article in English

 

פוטין, פרס וראש העיר נתניה מרים פיירברג, אתמול (צילום: אבי אוחיון, לע"מ) (צילום: אבי אוחיון, לע
פוטין, פרס וראש העיר נתניה מרים פיירברג, אתמול(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בכותל. פעם שלישית
צילום: שלום פרוינד
פוטין ופרס. פגישות לאין קץ
צילום: גיל יוחנן
פוטין ונתניהו. הצהרות לתקשורת
צילום: מרק ישראל סלם
מומלצים