שתף קטע נבחר

המדינה לבג"ץ: ארכה להעברת בתי גבעת האולפנה

כמה שעות לאחר שהושלם השלב הראשון בהעברת המשפחות שהתגוררו בשכונה בבית-אל, הגישה המדינה בקשה לבג"ץ לאפשר לה להעביר את הבתים הנטושים עד אמצע חודש נובמבר

לאחר שהבוקר פונו 16 משפחות מגבעת האולפנה בבית אל, הגישה אחר-הצהריים (יום ג') המדינה לבג"ץ בקשה לאפשר לה לפנות את יתרת הבתים עד חודש נובמבר במקום עד 1 ביולי. בבקשת המדינה נכתב כי הדחייה תהווה "תרומה מהותית לקיום פסק הדין בדרכי שלום".

 

עוד בחדשות:

האש דועכת: הושגה שליטה על השריפה בכביש 1

רמלה לבג"ץ: לוד מקבלת מיליונים, אנחנו מופקרים

רצח הילד בכפר קאסם: האב והאם עומתו בחקירה

 

היום הושלם השלב הראשון בהעברת המשפחות שהתגוררו בשכונת גבעת האולפנה לשכונה הזמנית, שהוקמה עבורם ביישוב. 16 משפחות עזבו את בתיהן, בסיוע עובדי משרד הביטחון והעבירו את רכושן לבתים הזמניים. ביום חמישי הקרוב יתפנו יתר המשפחות, אך ייתכן שהפינוי יושלם רק בעוד ארבע חודשים וחצי, לאחר שהמדינה הגישה לבג"ץ בקשה להארכת מועד הריסת מבני הקבע בשכונה, נוכח מורכבות העתקת המבנים.

 

בבקשה, שהוגשה במסגרת העתירה שהובילה לפינוי הבתים בגבעה, מבקשת המדינה ארכה בפינוי מבני הקבע עד ל-15 בנובמבר השנה, בשל המורכבות ההנדסית. נציגי המדינה הדגישו כי מדובר בפינוי המבנים בלבד, לאחר שאלה יפונו "מכל אדם וחפץ" עד למועד שקבע בית המשפט, ב-1 ביולי. המדינה פירטה את שלבי המעבר - לאחר תכנון הפירוק, יפורקו גגות, דלתות וחלונות. אחר כך יפורקו שאר חלקי הבית, ובהמשך יועברו למקומם החדש. בכל מקרה, הבתים יועתקו ולא ינוסרו.

 

המדינה מציינת כי נוכח הנסיבות המיוחדות, בהן העובדה כי בבתי הקבע מתגוררים כ-150 בני-אדם, לאור ההד הציבורי לו זכה הנושא, ולאור רגישותו, "ראה הדרג המדיני חשיבות להקטין, ככל האפשר את פוטנציאל העימות מול תושבי המקום, וראה לנכון ליחס חשיבות רבה לניסיון למצוא פתרון בדרכי שלום שיביא לביצוע פסק הדין, כיבוד שלטון החוק ואכיפתו".

 

על ארגזים. מפוני גבעת האולפנה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
על ארגזים. מפוני גבעת האולפנה(צילום: AFP)

 

תפילה לפני הפינוי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תפילה לפני הפינוי(צילום: AFP)

 

 (צילום: אוהד צויגנברג וגיל יוחנן) (צילום: אוהד צויגנברג וגיל יוחנן)
(צילום: אוהד צויגנברג וגיל יוחנן)

 

בהמשך מציינת המדינה כי הדרג המדיני רשאי לקבוע כיצד תתבצע הסרת המבנים, וכי אין בידי העותרים עילה משפטית לטעון כנגד הדרך שנבחרה להסרה.

 

העותרים מסרו לבית המשפט, באמצעות עו"ד מיכאל ספרד, היועץ

 המשפטי של ארגון זכויות האדם יש דין, כי "על הכוונה להגיש בקשה זו דווח לפני ימים רבים בתקשורת, אבל לראשונה הועברה לידיעת עורכי הדין של בעלי הקרקע דקות אחדות לפני הגשתה לבית משפט עם דרישה לתגובה מיידית".

 

הוא הוסיף כי לא ניתן להגיב לבקשה בלוח הזמנים הזה. "מצער מאוד ששוב המדינה מציבה את הצדדים ואת בית המשפט בפני עובדות מוגמרות שמשמעותן הפרת צו מפורש של בג״ץ, וכל זאת אף מבלי לצרף את התכניות לפינוי שבבסיסן" הוא אמר.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פינוי גבעת האולפנה, הבוקר
צילום: אוהד צויגנברג
כתובת על אחת מקירות המבנים
צילום: גיל יוחנן
מומלצים