שתף קטע נבחר

רנו קליאו חדשה: גם עם מנוע 900 סמ"ק

רנו קליאו החדשה תוצג לראשונה בתערוכת פריז הקרובה, ותגיע בשלב מאוחר יותר גם לארץ. במשפחה החדשה יככב גם מנוע צנוע נפח עם שלושה צילינדרים ופליטת מזהמים נמוכה במיוחד

רנו קליאו החדשה - קבלו תמונות רשמיות ופרטים ראשונים. חדשות טובות ליצרנית הרכב רנו, לאחר חציון ראשון בעייתי בשווקי הרכב שך אירופה. הקליאו החדשה, סופר-מיני מודרנית שאמורה לזנק היישר אל צמרת מכירות הרכב הקומפקטי באירופה, חייבת לשנות את התמונה - לפחות כאשר תכנס לראשונה לאולמות התצוגה אחרי תערוכת פריז בסתיו הקרוב.

 

אחרי הכל, שלושת הדורות הקודמים של המכונית, אשר הוצגה לראשונה ב-1990 כמחליפת הרנו 5, עשו חייל. הדור הראשון נמכר ב-4 מיליון יחידות, השני ב-5.3 מיליון, ואפילו הדור הנוכחי והמאכזב מבחינה זו, הגיע לידי 2.1 מיליון רוכשים חדשים מאז הוצג.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

 

ברנו מעניקים בינתיים רק הצצה ראשונה למכונית החדשה, עם תמונות רשמיות ומפורטות למדי, כמו-גם פירוט מגוון המנועים הראשוני. אלא שמידות למשל, עדיין לא זכו לאישור רשמי כלשהו. הן בסיס גלגלים ומידות מרכב, והן משקל.

 

רנו כן מדווחת כאמור על יחידות המנוע, ונראה כי עיקר גאוותה ביחידת 0.9 ליטר חדשה ומוגדשת בעלת שלושה צילינדרים בלבד הכוללת גם מערכת עצור-סע. מנוע הבנזין צנוע הנפח יספק 90 כ"ס, ויציע נתון מומנט מרשים יחסית של כ-14 קג"מ בסל"ד נמוך. רנו מבטיחה להציע כ-90% מהמומנט כבר ב-1,650 סל"ד. נתון חשוב נוסף מתייחס לתצרוכת הדלק. רנו טוענת ליותר מ-23 ק"מ לליטר, עם רמת זיהום של 99 גרם CO2 לק"מ, בגרסה "חסכונית מיוחדת" אשר תעשה שימוש גם ביחס העברה ארוך יותר בתיבת ההילוכים.

 

הספק מרבי דומה מנפח של 1.5 ליטר, יספק מנוע דיזל חדש בעל ארבעה צילינדרים. יחידה זו תייצר מומנט מרבי של 22 קג"מ, ומבטיחה להיות סופר חסכונית. 31 ק"מ לליטר מבטיחה רנו, עם פליטת מזהמים של 83 גרם CO2 לק"מ.

 

 

מנוע 1.2 ליטר בנזין עם ארבעה צילינדרים ומגדש יספק 120 כ"ס, וישולב בתיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. אל שמנוע זה צפוי להגיע לסופר-מיני רק במהלך 2013, שכן עדיין לא זכה לתקינה מתאימה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים