שתף קטע נבחר

מותר למרוח קרם הגנה על תינוק? מדריך לשמש

השמש הלוהטת מסוכנת לכולם, אך בעיקר לתינוקות רכים. מה עושים על שפת הים או בבריכה, באיזה קרם הגנה מותר להשתמש, אם בכלל, ואיך למנוע ממנו להתייבש? מדריך מיוחד

הקיץ כאן כבר כאן ואיתו ההנאה שבבילוי בבריכת השחייה ושפת הים. אבל מה עם התינוק שלכם? איך תגנו עליו מפני קרני השמש הלוהטות, האם מותר למרוח עליו קרם הגנה, וכיצד תמנעו ממנו להתייבש? מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) יצא בשורת הנחיות להורים הטריים.

  

עוד על התפתחות ובריאות תינוקות בערוץ הורים :

בריאות מהביס הראשון: 16 מזונות-על לתינוקות

שמרו על עקביות: 10 דרכים לפיתוח זיכרון התינוק

התינוק נוחר? הוא עלול לסבול מהיפראקטיביות

 

כיצד מומלץ להגן על התינוק מפני נזקי השמש?  

הקפידו שלא לשהות עם התינוק בשמש בין השעות 10 בבוקר לשתיים בצהריים, כאשר קרינת ה-UV המסוכנת היא בעוצמה הגבוהה ביותר. וכשאתם יוצאים, הקפידו לשהות עם התינוק בצל.

  

מדוע אין קרם הגנה המיועד לתינוקות רכים?  

ראשית, עור התינוק דק יותר מזה של מבוגר וסופג את המרכיבים הכימיים הפעילים בקלות רבה יותר. בנוסף, שטח הפנים של התינוק ביחס למשקלו גדול יותר בהשוואה למבוגר. שני הגורמים הללו פירושם שהתינוק נחשף לכימיקלים במסנני הקרינה בעוצמה גבוהה יותר, מה שמגביר את הסיכון שלו ללקות בתגובה אלרגית או דלקתית. לכן עדיף לשהות עם התינוק בצל ככל האפשר.

 

אם אין באיזור צל, איך בכל זאת ניתן להגן על התינוק?

אם אין דרך להסתיר את הרך הנולד מהשמש, תוכלו למרוח כמות קטנה של מסנן קרינה עם מקדם הגנה של לפחות 30. בפע הראשונה עשו זאת באיזורים קטנים כמו הלחיים, הגב והידיים. אם לא התפתחה תגובה אלרגית בתוך כשעתיים תוכלו למרוח עליו שכבה דקה של קרם הגנה בשטח רחב יותר.

 

איך מומלץ להלביש את התינוק בים או בבריכה?  

האיגוד האמריקני לרפואת ילדים ממליץ על לבוש דק וקל שכולל מכנסיים ארוכים, חולצה ארוכת שרוול וכובע רחב שוליים. זכרו שבעוד שכובע מצחיה נראה חמוד על ראש התינוק, הוא אינו מכסה את הצוואר והאוזניים – איזורים רגישים מאוד לקרינת השמש.

 

האם תינוקות מזיעים?

מנגנון ההזעה מאפשר לקרר את הגוף, אך יכולת ההזעה של תינוקות פחותה מזו של ילדים ומבוגרים, ולכן הם בסכנת התייבשות. חשוב להגן עליהם מפני הקרינה הישירה של השמש. הקפידו

שלא יגיעו לכדי התייבשות: המשיכו במתן הפורמולה הרגילה או הנקת חלב אם גם בחוף הים או בבריכה במועדים הקבועים. תוכלו להוסיף בין ההאכלות כמות קטנה של מים.

 

מהם סימני ההתייבשות?

פה יבש, בכי ללא דמעות, אי מתן שתן במשך שמונה שעות ויותר, ירידה במצב ההכרה, שקיעה של המרפס (אותו איזור פתוח בגולגולת המכוסה בקרקפת). במקרים כאלה, יש לפנות לחדר המיון.

 

מה לעשות במקרה והתינוק סובל מכוויית שמש?

כוויה דרגה א' תתבטא באודם על עורו של התינוק, וזהו סוג הכוויה השכיח לאחר שהיה רבה בשמש. במקרה כזה צאו מיד מאיזור השמש והניחו על גופו של התינוק קומפרסים קרים.

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיץ.עדיף לשהות בצל
צילום: shutterstock
מומלצים