שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה בירידות; דאו ג'ונס נחלש ב-0.3%

S&P 500 ירד ב-0.16% ונאסד"ק השיל 0.2%. מניית צ'ק פוינט צללה ב-4.9% לשפל של שנתיים וחצי על רקע תחילת הרוד שואו של מתחרתה, פאלו אלטו. מחיר הנפט עלה ב-1.8% ל-85.99 דולר לחבית

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, לאחר שנתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו ביום שישי עוררו בקרב המשקיעים חששות לגבי האטה בכלכלה. עיני המשקיעים נשואות לעונת הדו"חות שמתחילה היום וצפויה להיות גרועה יחסית.

 

מדדים

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.28% ל-12,736.29 נקודות; מדד נאסד"ק ירד ב-0.19% ל-2,931.77 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-0.16% ל-1,352.46 נקודות.

 

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק עלה מחיר הנפט ב-1.8% ל-85.99 דולר לחבית. מחיר הזהב עלה ב-0.7% ל-1,589.1 דולר לאונקייה. 

 

ברקע המסחר

פגישת שרי האוצר של מדינות גוש האירו בבריסל, רק הדגישה את מגבלת ההסכמות אליהן הגיעו בחודש שעבר ראשי גוש האירו במטרה לסייע למדינות ולבנקים ששרויים בחובות.  

 

גרמניה הנפיקה היום אג"ח לחצי שנה בהיקף 3.29 מיליארד אירו בתשואת שפל היסטורי של מינוס 0.344%, כך לפי הודעה שפרסם הבנק המרכזי בגרמניה. התשואה נמוכה אף יותר מהתשואה בהנפקה הקודמת של אג"ח לחצי שנה שנערכה ב-11 ביוני, אז עמדה על 0.007%.  

 

בתוך כך, התשואה על אג"ח ל-10 שנים של ספרד הגיעה מעל 7%. התשואה על אג"ח ממשלתיות של ספרד עלתה ב-0.15% ל-7.1%.

 

עונת הדו"חות בארה"ב תחל היום. תחזיות הרווח של החברות האמריקאיות הן השליליות ביותר בארבע השנים האחרונות. יותר מ-85 חברות במדד S&P 500 הורידו את תחזיות הרווח בשבועות האחרונים. רוב החברות במדד צפויות לדווח על תוצאותיהן לרבעון השני בארבעת השבועות הקרובים, כשאת עונת הדו"חות תפתח חברת האלומיניום אלקואה אשר תדווח לאחר תום המסחר בוול סטריט ביום שני הבא. 

 

בתוך כך, האנליסטים בגולדמן זאקס ובבנק אוף אמריקה מעריכים כי בעקבות נתוני התעסוקה המאכזבים בחודש יוני בארצות הברית, יחליט הבנק הפדראלי המרכזי לשמור על שיעורי הריבית קרוב לאפס לפחות עד אמצע 2015.  

 

לטענת שני בנקי ההשקעות, הבנק המרכזי בארה"ב, שהתחייב כבר לשמור על ריבית נמוכה עד סוף 2014, יתקן את ההנחיות בנושא לפני שיחליט לפצוח בסיבוב נוסף של רכישות אג"ח. "עברו שישה חודשים מאז פורסם הניסוח עד שלהי 2014, אך מצב הכלכלה לא השתפר", כתב יאן הטזיוס, הכלכלן הבכיר בגולדמן זאקס בדו"ח שפורסם אתמול. להערכתו, הבנק המרכזי יכריז על השינויים כבר בפגישת המדיניות הבאה שלו, שתתקיים ב-31 ביולי וב-1 באוגוסט.  

 

בבורסות אירופה ננעל המסחר בירידות ובאסיה נרשמו ירידות לאחר נתוני מאקרו חלשים מיפן.

 

מניות במרכז

אלקואה תפתח היום עם תום המסחר את עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה. האנליסטים צופים לענקית האלומיניום רווח נקי של 5 סנט למניה והכנסות של 5.8 מיליארד דולר. 

 

מבטחת הבריאות וולפוינט (WELLPOINT) רוכשת את אמריגרופ (AMERIGROUP), אחת מחברות ניהול הטיפול הרפואי המובילות בארצות הברית, בעסקה המוערכת ב-4.9 מיליארד דולר.  

 

יצרנית המטוסים המובילה בואינג הודיעה על קבלת שתי הזמנות למטוסי 737 MAX בהיקף כולל של 9.4 מיליארד דולר. החברה הודיעה כי חברת הליסינג אייר ליס הזמינה 75 מטוסים, מהם 60 מטוסי 73 MAX8 ו-15 מטוסי 737 MAX9, וכן אופציה לרכישת 25 מטוסים נוספים בהיקף כולל של 7.2 מיליארד דולר. אייר ליס היא חברת הליסינג הראשונה החותמת על חוזה לאספקת מטוס הבואינג 737 MAX.

 

אלווריון, ספקית פתרונות התקשורת למפעילות סלולר, מנהלת בימים אלו משא ומתן אינטנסיבי עם חברה הודית למכירת חטיבת ה־WiMAX שאחראית לחלק נכבד מהפסדי החברה. בשבועות האחרונים ניהלה החברה משא ומתן עם כמה גופים למכירת החטיבה, ובהם, בין היתר, קרן פורטיסימו, שהציעה לרכוש את השליטה בחברה כולה תמורת 15 מיליון דולר.

 

עם זאת, נראה כי המתווה המועדף על החברה הוא מכירת פעילות ה־WiMAX (ייצור ציוד להעברת תקשורת סלולרית) והתמקדות בפעילות הקמת רשתות WiFi בערים גדולות, שאותה רכשה לאחרונה מוויביון הישראלית תמורת 30 מיליון דולר. במקביל, תמשיך אלווריון בפעילותה בשיפור קליטת סלולר בתוך מבנים ציבוריים גדולים. 

 

 

ביוליין הודיעה היום כי קיבלה ממשרד הפטנטים האירופאי אישור לקראת הענקת פטנט על ההרכב הכימי בתרכובת מלח של BL-1020, תרופה חדשה מסוגה לטיפול בסכיזופרניה, הניתנת בבליעה.

  

אלביט הדמיה זינקה ב-17.3% בשבוע המסחר האחרון אחרי שבעל השליטה בחברה, מוטי זיסר, חתם על הסדר חוב עם בנק הפועלים.

 

אלון החזקות מוכרת שישה סניפים של מגה לרשת הדיסקאונט מחסני השוק. על פי דיווח של החברה לבורסה, שבשליטת דודי ויסמן, הסניפים נמכרים בתמורה ל-16 מיליון שקל. הסניפים שנמכרים הם סניפים שפועלים תחת הפורמטים מגה בול וזול בשפע, הרשת החרדית של מגה קמעונאות.

  

בסוף הרבעון הראשון של 2012 הופתעו משקיעי צ'ק פוינט לגלות כי למרות הצמיחה המרשימה שרשמה החברה ברבעונים הקודמים, צפויות הכנסות הרבעון השני של 2012 להיות נמוכות יותר מציפיות האנליסטים. החברה צפתה הכנסות של 336–324 מיליון דולר ברבעון השני השנה לעומת הכנסות של 300.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2011 - צמיחה של 8%–12%, כשבשוק צפו בבמוצע הכנסות של 332 מיליון דולר - גבוה יותר מאמצע טווח התחזית של החברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים