שתף קטע נבחר

דניאל פרידמן: לדור צריך להתפטר

מי שהיה שר המשפטים תחת אולמרט, מותח ביקורת על התנהלות פרקליט המדינה בתביעה נגד ראש הממשלה לשעבר. "הבעיה היא לא הזיכוי אלא ההתנהלות לאורך כל הדרך והצורה בה לדור התבטא לאחר המשפט"

שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, מתח הערב (שבת) ביקורת על התנהלות פרקליט המדינה משה לדור במשפטיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר פרידמן כי על לדור להתפטר מתפקידו "כדי לחזק את הפרקליטות". פרידמן כיהן כשר המשפטים תחת אולמרט.

 

לדור שעיר לעזאזל / אמנון סטרשנוב

אולמרט והמשפט - לכל הכתבות בעמוד מיוחד

 

"הבעיה היא לא הזיכוי אלא ההתנהלות לאורך כל הדרך והצורה בה לדור התבטא לאחר המשפט", אמר פרידמן. "לו הייתי עובד פרקליטות הייתי מרגיש מאוד נבוך, היית רוצה שיהיה מישהו שייצג את הפרקליטות עם קצת יותר ענווה וקצת יותר אנושיות. זה לא סוג הפנים שהייתי רוצה שהפרקליטות תציג. אם מר לדור יעזוב את הפרקליטות בין אם ברצונו ובין אם יגרמו לו לעזוב, זה יחזק את הפרקליטות".

 

פרידמן אמר כי עצם זיכויו של אולמרט בפרשות "ראשונטורס" ומעטפות הכסף של טלנסקי אין משמעותו שהיה פגם בעבודתו של לדור. אך פרידמן הסביר שיש לבדוק את התנהלותו הכללית של לדור בנושא, והזכיר בהקשר זה את הראיון שהעניק לדור לעיתון "הארץ" בפברואר 2011, ובו התייחס לפרשת הולילנד, וכן להלוואה שקיבל אולמרט מג'ו אלמליח. אולמרט תבע את לדור ואת העיתון, והחודש לדור התנצל.

 

"איך הוא מרשה לעצמו להתבטא בצורה כזו? זה לא נגמר, מר אולמרט מגיש נגדו תביעה. וזו לא תביעה מופרכת ובסופו של דבר הוא כותב מכתב התנצלות", אמר פרידמן.

 

בנוסף לראיון, הזכיר פרידמן גם את גביית העדות המוקדמת מהעד המרכזי, משה טלנסקי ותיאר אותה כ"הליך בלתי מתקבל על הדעת. עדות שרק התחילו לגבות אותה, לא גמרו את חקירתו במשטרה, מיד רצו לבית משפט. זה נעשה בתקופה שיש מתקפת טילים אדירה על ישראל".

 

כשנשאל לגבי דעתו ל כך שהפרקליטות תערער על פסק דינו של אולמרט, אמר פרידמן כי זו תהיה "שגיאה גדולה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרידמן. "למען הפרקליטות"
צילום: יאיר שגיא
לדור. "איך הוא מרשה לעצמו להתבטא בצורה כזו?"
צילום: גיל יוחנן
מומלצים