שתף קטע נבחר

כתבים פלסטינים: דרשו שנתפשט בביקור קלינטון

ארבעה עיתונאים פלסטינים שהוזמנו לסקר את פגישת מזכירת המדינה האמריקנית עם רה"מ הפלסטיני פיאד בירושלים, טוענים כי איש בידוק ישראלי דרש מהם לפשוט את מכנסיהם. גורם ממשלתי ישראלי: "מספקים את האבטחה הטובה עבור קלינטון"

שוב פגיעה תדמיתית בישראל בעקבות נוהלי ביטחון קפדניים: ארבעה עיתונאים פלסטינים שהגיעו לסקר היום (ב') את פגישתה של מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד בירושלים, טוענים כי במהלך הבדיקות הביטחוניות, הם נדרשו לפשוט מעליהם את מכנסיהם בפני איש בידוק ישראלי.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

קלינטון: 'נשתמש בכל העוצמה למנוע גרעין איראני'

תקיפת סגן מפקד הטייסת: "קרא אתיופי מסריח"

תושבי ת"א יוכלו לחנות ביום בכחול-לבן בחינם

 

ארבעת העיתונאים סירבו בתוקף לדרישה. אחד מהם, מוחמד אבו חדיר, כתב העיתון הפלסטיני הנפוץ "אל-קודס" שיוצא לאור במזרח ירושלים, סיפר כי העיתונאים הפלסטינים היו היחידים שהתבקשו לעשות זאת, ואילו עמיתיהם מרשתות התקשורת הזרות וכן עיתונאים ישראלים, לא נדרשו לעבור את הבדיקה הקפדנית.

 

ארבעת העיתונאים הוזמנו על-ידי אנשי הקונסוליה האמריקנית לסקר את המפגש בין שני המנהיגים. לדבריהם, בעקבות המקרה הם פנו מיד לאנשי הקונסוליה והביעו את זעמם על המקרה. הם גינו את הדרישה והבהירו כי הם מסרבים לסקר את המפגש. אנשי הקונסוליה הביעו את צערם על המקרה והבטיחו כי יעדכנו את הגורמים הבכירים בעניין.

 

גורם ממשלתי ישראלי אמר בתגובה לסוכנות הידיעות AP, כי ישראל מנסה לספק את האבטחה הטובה ביותר האפשרית עבור מזכירת המדינה קלינטון, וכי בשדות תעופה ובמתקנים מאובטחים במדינות המערב משתמשים בנהלים זהים.

 

במקום סיקור הפגישה - הפגנה מול הקונסוליה ברמאללה. פגישת קלינטון-פיאד (צילום: מתי שטרן) (צילום: מתי שטרן)
במקום סיקור הפגישה - הפגנה מול הקונסוליה ברמאללה. פגישת קלינטון-פיאד(צילום: מתי שטרן)

 

ראש אגודת העיתונאים הפלסטינית, עבד א-נאסר נג'אר, גינה את האירוע ואמר כי הוא מצדיע לעיתונאים הפלסטינים שסירבו לקבל את הדרישה להתפשט. הוא גיבה גם את החלטתם להחרים את סיקור המפגש בעקבות זאת. בעקבות המקרה, החליטה אגודת העיתונאים הפלסטינית לקיים מחר הפגנת מחאה מול משרדי הקונסוליה האמריקנית ברמאללה, במחאה על הדרישה לבצע בעיתונאים פלסטינים חיפוש בעירום.

 

זהו אינו המקרה הראשון שבו עיתונאים ערבים נאלצים לעבור בדיקות פולשניות בכניסה לסיקור אירועים ממלכתיים בישראל. בשנה שעברה נדרש צלם רשת הטלוויזיה הערבית אל-ג'זירה לפשוט את מכנסיו במסגרת הבדיקות הביטחוניות לפני מפגש עם נשיא המדינה שמעון פרס.

 

במקרה אחר שאירע גם הוא בשנה שעברה, נדרשה כתבת של אל-ג'זירה להסיר את חזייתה במהלך הבדיקות הביטחוניות בעת אירוע הרמת כוסית שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותא הכתבים הזרים המוצבים בישראל. בעקבות האירועים הללו, הנחתה הרשת את עיתונאיה לסרב לדרישה להתפשט במהלך בדיקות ביטחוניות. גם תא הכתבים הזרים הוציא אז הודעה דומה ודרש משירותי הביטחון בישראל להפסיק לאלתר עם נוהל זה.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
ארבעת העיתונאים סירבו בתוקף לדרישה (אילוסטרציה)
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים