שתף קטע נבחר

ה"ג'וקר" הגיע לבית המשפט, "שוקלים עונש מוות"

ג'יימס הולמס, שרצח 12 בני אדם בהקרנת הסרט "באטמן" בקולורדו, הובא לראשונה לבית המשפט, בשער כתום. הוא נראה לא ממוקד ולא אמר מילה. התביעה: "שוקלים לדרוש עונש מוות"

לא מגולח, לא ממוקד ומתהדר ברעמת שער כתומה – כך הגיע ה"ג'וקר" שביצע את הטבח בהקרנת "באטמן" לבית המשפט. ג'יימס הולמס הובא היום (יום ב') לראשונה בפני שופט בגין רצח 12 בני אדם ופציעת 58. התביעה אמרה כי היא שוקלת לבקש לגזור עליו עונש מוות.

 

טבח באולם הקולנוע - כתבות נוספות:

אובמה ביקר פצועים בקולורדו: "באתי כבעל וכאב"

הרוצח היה מדריך במחנה יהודי

הגנו על החברות ונרצחו: ההרוגים בטבח בדנבר

 

הולמס בדיון, לצד עורכת דינו (צילום: AP) (צילום: AP)
הולמס בדיון, לצד עורכת דינו(צילום: AP)

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

הציבור האמריקני יכול היה לבחון בשנאה את הסטודנט לשעבר, בן ה-24, שישב מיואש על ספסל הנאשמים וממצמץ בעיניו במבוכה כמי שממש לא רוצה להיות שם. הוא לא שיתף פעולה בשימוע המשפטי,

עיניו שוטטו בחלל ובהו ברצפה והוא לא ניסה ליצור קשר עין עם אף אחד באולם. התנהגותו במעצר דומה והוא מסרב לשתף פעולה עם חוקריו וייתכן שיעברו חודשים רבים לפני שמישהו ילמד מה עמד מאחורי הטירוף של הולמס.

 

מאז מעצרו נתון הולמס בבידוד תחת שמירה קפדנית כדי שלא יתאבד. הוא לא זכה לביקורים. הולמס הובא לאולם המשפט מתאו בבית הסוהר דרך מנהרה תת קרקעית.

 

ההוצאה האחרונה להורג - לפני 15 שנה

התביעה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הולמס, לקראת הגשת כתב אישום ביום שני הבא והודיעה כי היא שוקלת בקשת עונש מוות. ההחלטה תתקבל תוך 60 יום מהגשת כתב האישום. התובעת המחוזית, קרול צ'יימברס, אמרה שההחלטה אם לפעול למען הוצאה להורג תתקבל תוך התייעצות עם משפחות הקורבנות.

  

"אם נבקש הוצאה להורג, זהו מסלול ארוך מאוד שתהיה לו השפעה של שנים על משפחות הקורבנות", הודתה צ'יימברס. כיום יש בבתי הכלא בקולורדו שלושה אסירים נידונים למוות. שניים מהם מטופלים על ידי התובעת צ'יימברס. ההוצאה להורג האחרונה במדינה הייתה לפני 15 שנה.

 

נשיא ארה"ב ברק אובמה הגיע הלילה לביקור תנחומים באורורה. המטוס הנשיאותי נחת אתמול אחר הצהריים בבסיס חיל האוויר באורורה, ששניים ממשרתיו היו בין 12 ההרוגים בטבח ביום שישי. לאחר מכן המשיך אובמה לבית החולים שבו מאושפזים הנפגעים, ושם נפגש גם עם משפחות ההרוגים, עם המושל ג'ון היקנלופר, ועם ראש העיר אורורה סטיב הוגן.

 

אובמה מבקר באורורה (צילום: MCT) (צילום: MCT)
אובמה מבקר באורורה(צילום: MCT)

 

דגל ארה"ב ליד הקפיטול מונף בחצי התורן, לזכר הקורבנות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דגל ארה"ב ליד הקפיטול מונף בחצי התורן, לזכר הקורבנות(צילום: AFP)

 

בני משפחות הקורבנות (צילום: AP) (צילום: AP)
בני משפחות הקורבנות(צילום: AP)

 

בני משפחות הקורבנות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בני משפחות הקורבנות(צילום: רויטרס)

 

ביקורו של אובמה בעיר צפוי היה להימשך רק כשעתיים וחצי, אך הוא שהה במחיצת המשפחות הרבה מעבר למתוכנן. "כל אמריקה וחלק גדול מהעולם חושב עליכם", אמר להן, וציין כי "באתי לתת כמה חיבוקים,

להזיל כמה דמעות וגם לחלק כמה חיוכים".

 

בבית החולים באורורה טופלו 23 מהנפגעים בירי ועשרה מהם עוד מאושפזים במקום, שבעה מהם במצב קריטי. בסך הכול 58 בני אדם נפצעו מהירי בבית הקולנוע, שם התקיימה הקרנת הבכורה. לפי החשד, היורה ג'יימס הולמס נכנס לאולם חבוש מסיכת גז וחמוש ברובה M-16, ברובה ציד ובשני אקדחים, ופתח באש. הוא נעצר לאחר התקרית ואמר לשוטרים שהוא "הג'וקר" - אחת הדמויות בסרטי "באטמן".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הולמס בבית המשפט. היה בבידוד מאז המעצר
צילום: AP
צילום: AFP
התובעת צ'מברס. "אם נבקש מוות, זה מסלול ארוך מאוד שתהיה לו השפעה של שנים על המשפחות"
צילום: AFP
מומלצים