שתף קטע נבחר

הרפובליקנים: למנוע מחיילים לצעוד בגאווה במדים

בצעד חריג אישר שר ההגנה האמריקני לחיילים ולחיילות להשתתף במדים במצעד הגאווה שנערך בסן דייגו במוצאי שבת - ועורר את זעמם של סנאטורים רפובליקנים. "החלטה פוליטית שמטרתה לקדם את האג'נדה של הממשל"

הקרב על מצעדי הגאווה : אחרי ביטול החוק שאסר על שירות צבאי של הומואים ולסביות מחוץ לארון, שנודע כ"אל תשאל, אל תספר", ממשל אובמה פועל במהירות לקבוע עובדות חדשות - שהרפובליקנים מנסים לבלום. באחרונה אישר שר ההגנה, לאון פאנטה, לחיילים גאים לצעוד במדים במצעד הגאווה של סן דייגו שבדרום קליפורניה, שבה יש בסיס גדול של חיל הים. זהו אישור חריג בכל קנה מידה, משום שעל פי רוב הצבא אוסר על החיילים להשתתף בהפגנות פוליטיות במדים.

 

בהתאם לאישור, עשרות חיילים, שלפני שנה עוד הסתכנו בסילוק מהצבא אם תיחשף נטייתם המינית, צעדו במוצאי שבת האחרונה במדי הנחתים והמלחים של צבא ארצות הברית במצעד הגאווה של סן דייגו, לצד משאית צבאית שעליה נתלתה הכרזה "החופש לשרת" לצד דגל הגאווה. עשרות אנשי צבא בבגדים אזרחיים צעדו איתם.

 

זוג חיילים הומואים מתחתנים לאחר ביטול "אל תשאל, אל תספר" (צילום: AP) (צילום: AP)
זוג חיילים הומואים מתחתנים לאחר ביטול "אל תשאל, אל תספר"(צילום: AP)

 

עוד חדשות מהעולם:

צבא סוריה מפגיז פרבר של דמשק; מאות נמלטו

עיירה בגרמניה לברלין: שלמו חוב של 450 שנה

איראן נגד "פורנו" ברשת: רוצה לעבוד עם פייסבוק

 

הצעד החריג של הפנטגון עורר את זעמם של כמה מחברי המפלגה הרפובליקנית: הסנאטור הרפובליקני מאוקלהומה, ג'ים אינהוף, המשרת בוועדת השירותים המזוינים, פנה לשר ההגנה פאנטה וביקש הסבר לאישור החד פעמי להשתתף באירוע פוליטי במדים.

 

"אם חיל הים יכול להעניש קצין דת על השתתפות באירוע נגד הפלות, משרד ההגנה צריך לשמור על אותם סטנדרטים ולמנוע מחיילים לצעוד במצעד הגאווה", טען אינהוף. לטענתו, ממשל אובמה "ממשיך לכפות אג'נדה חברתית ליברלית על הצבא וקידום האג'נדה ההומוסקסואלית". 

 

גם חבר בית הנבחרים הרפובליקני מווירג'יניה, רנדי פורבס, כתב לפנטגון וקרא "לעצור את האישורים המסוכנים היוצאים מהכלל למטרות פוליטיות. ההחלטה הזו הייתה מזעזעת ופוליטית בפירוש, שמטרתה לקדם את האג'נדה החברתית של הממשל". 

 

בחודש יוני ערך הפנטגון לראשונה בתולדותיו אירוע לכבוד חברי הקהילה הגאה המשרתים בצבא האמריקני, בהשתתפות מפקדים בכירים. קפטן הנחתים מתיו פלפס סיפר באירוע שבו נכחו 400 אנשי צבא, שתוך שנה הוא הפך מהומוסקסואל שמסתתר בארון למוזמן לבית הלבן. לפני 12 ימים הוזמנו הוא וחבריו לקבלת פנים ושתו שמפניה עם הנשיא אובמה, המפקד העליון של הכוחות האמריקניים.

 

שר ההגנה פאנטה אמר לאחרונה שההנהגה הצבאית הגיעה למסקנה ששינוי

המדיניות כלפי הומואים לא פגע במוסר בצבא או במוכנות שלו ללחימה. במשך שנים רבות היו שהתנגדו לקבלת הומואים לצבא בטענה שזה יפגע בלכידות של יחידות הצבא.

 

מדיניות "אל תשאל, אל תספר" אסרה על הומואים ולסביות בצבא האמריקני לחשוף את נטיותיהם המיניות ואיפשרה לכל חייל אחר להלשין עליהם ולגרום לסילוקם מהצבא. 13,500 חיילים וחיילות, בהם טייסים וקצינים ולוחמים חיוניים אחרים, הודחו מהשירות הצבאי לאחר שנחשפו ב-17 השנים שבהן הונהגה המדיניות השנויה במחלוקת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פאנטה. אישר לחיילים לצעוד במדים
צילום: AP
מומלצים