שתף קטע נבחר

מהיום: כדור הזיקפה גם לטיפול בערמונית מוגדלת

אחרי ה-FDA גם משרד הבריאות הישראלי אישר את הסיאליס, תרופת הזיקפה הפופולרית, לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית, אחת המחלות השכיחות התוקפת יותר מ-70% מהגברים בני 60 ומעלה. המחיר יעמוד על מאות שקלים בחודש

לא רק בשביל הזיקפה: משרד הבריאות אישר היום (א') התוויה חדשה לגלולת הזיקפה סיאליס (Cialis) – שתשמש מעתה גם לטיפול בהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית. האישור התקבל בעקבות אישור מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA).

  

הטיפול בסיאליס: לא במסגרת סל התרופות

האינדיקציות החדשות לשימוש בסיאליס על בסיס יומי מתבססות על מערך של שלושה מחקרים קליניים שבדקו את היעילות והבטיחות של התרופה בקרב 1,989 גברים. שניים מתוך שלושת המחקרים הללו נעשו בקרב גברים שסבלו מהגדלה שפירה של הערמונית (פרוסטטה) ומחקר אחד עסק ספציפית בגברים שסבלו הן מהפרעה בזקפה והן מהגדלה שפירה של הערמונית.

 

במחקר זה סיאליס יומי במינון של חמישה מ"ג שיפר באופן משמעותי את תוצאות המדד הבינלאומי לתפקוד המיני (בתחום תפקוד הזיקפה), וכן שיפר את תוצאות הניקוד בשאלון הבינלאומי להערכת תסמיני הערמונית המבצע הערכה של תסמיני הגדלה שפירה שלה.

 

אבל הטיפול לא יהיה זול: בעוד שכיום מוצעות מספר תרופות לטיפול בהגדלת הערמונית בעלות מוזלת, הרי שסיאליס לא צפויה להיכלל בסל התרופות, ומחיר הטיפול יגיע למאות שקלים בחודש, מה שיאפשר רק למעטים ליהנות ממנה.

 

התרופה כוללת גם לא מעט תופעות לוואי: מאחר שהיא מרחיבה כלי דם, סיאליס גורמת לגודש באף עד כדי בעיות נשימה, כאבי ראש וירידת לחץ דם. בשל הרחבת כלי הדם היא אסורה לשימוש בקרב חלק מחולי הלב הנוטלים תרופות לטיפול בבע זו, בשל החשש מנפילה פתאומית של לחץ הדם.

 

70% מבני ה-60 ומעלה סובלים מהתופעה

הגדלת ערמונית שפירה (BPH) היא מצב שכיח, בו לוקים מרבית הגברים מעל גיל 50 בדרגות שונות. שכיחות המצב בגברים בשנות -50 לחייהם מגיעה לכ-40%, בעוד שמשנות ה-60 לחייהם, כ-70% מהגברים יסבלו מהתופעה.

 

הערמונית היא בלוטה הנמצאת בצוואר שלפוחית השתן. הגדלתה, המושפעת מהורמונים, גורמת ללחץ על צינור השופכה המוביל את השתן. לחץ זה גורם להפרעות במתן שתן, החל מתכיפות במתן שתן בעיקר בלילה, תחושה של חוסר התרוקנות שלפוחית השתן, זרם שתן חלש, אי מתן שתן, כאבים בזמן מתן השתן ורצף שתן קטוע.

 

הפרעות אלה במתן השתן גורמות לא רק לסבל, כאבים ואי נוחות, אלא מגבירים את הסיכון לזיהומים בדרכי השתן ופגיעה בכליות. בשוק מצויות מספר תרופות לטיפול בתופעה, ובהן תרופות הגורמות להרפיית השרירים סביב השופכה, ותרופות המעכבות את האנזים 5 אלפא רדוקטאז ההופך את ההורמון הגברי טסטוסטרון. במקרים קשים מופנה המטופל לניתוח, או לטיפול פרי פיתוח ישראלי הכולל צנתור המוביל להקטנת הערמונית.

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צלם: אלי לילי
סיאליס. לא טיפול זול
צלם: אלי לילי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים