שתף קטע נבחר

סגנו של גל הירש על הסרטון: התחושה קשה

אל"מ דרור פלטין היה סגן מפקד אוגדת הגליל ביום שבו פרצה מלחמת לבנון ה-2. פרסום סרטון החטיפה של רגב וגולדווסר על ידי חיזבאללה עורר בו תחושות קשות: "אני חושב על זה מאז אותו בוקר. אבל לא היינו צריכים את הסרטון כדי להפיק לקחים"

בצה"ל נמנעים עדיין מלהגיב באופן רשמי לסרטון שתיעד את חטיפתם של החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, אבל קצינים בכירים שפיקדו על הכוחות במלחמת לבנון השנייה מתחילים לומר את דברם. "הסרטון הוא זה חלק מלוחמה פסיכולוגית של חיזבאללה. לא היינו צריכים את התיעוד כדי להפיק את הלקחים שכבר הפקנו", כך אמר היום (א') ל-ynet סגן מפקד אוגדת הגליל בעת החטיפה, אלוף משנה (מיל') דרור פלטין.

 

כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:

 

פלטין מעריך שהסרטון שהופץ ביום שישי, שבו רואים רגעים ממהלך החטיפה של החיילים ב-12 ביולי 2006 בגבול לבנון, הוא אותנטי: "הסרטון לא הפתיע אותי ולא חידש הרבה. רואים שם מה שפחות או יותר ידענו. אנשי חיזבאללה שהיו באירוע הזה השאירו אחריהם הרבה סימנים בשטח מיד לאחר מכן".

 

אל"מ פלטין השתחרר מצה"ל לפני כחמש שנים, לאחר ששימש גם כמפקד בית הספר לצניחה. כיום הוא עוסק בייעוץ ביטחוני. "המהלך הזה של חיזבאללה הוא חלק ממלחמה פסיכולוגית",

הוא אומר. "הם עושים את זה במשך שנים. הם תמיד צילמו פעולות שלהם".

 

כסגנו של מפקד האוגדה, תת-אלוף (מיל') גל הירש, פלטין פיקד איתו על הפעילות ביום החטיפה ולאחר מכן על התמרון הקרקעי בדרום לבנון. כשהוא נשאל על ההשפעה האישית של התמונות הללו עליו, פלטין מתרכך מעט: "התחושה בעת צפייה בסרטון הזה היא קשה. מן הסתם, זה קשה כשנהרגים או נחטפים לך חיילים. מאז אותו בוקר אני חושב הרבה על האירוע הזה. אבל אי אפשר להחזיר את השעון לאחור, רק בדיעבד אפשר לומר שניתן למנוע כל דבר".

 

הסרטון פורסם בליל שבת ברשת הטלוויזיה החדשה "אל-מיאדין". בסרטון נראית חוליה של חיזבאללה חוצה את הגבול מצפון ופותחת באש לעבר האמר של צה"ל ממרחק כמה עשרות מטרים. מההאמר עולה עשן וכעבור זמן קצר מתקרבים המחבלים אל כלי הרכב, ואז התמונה קופאת. גולדווסר ורגב עצמם לא נראים בסרטון ולכן קשה לקבוע אם הוא אכן אותנטי. בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון שבחנו את הסרטון, העריכו כי לפחות חלקו אמיתי.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך סרטון החטיפה
אל"מ פלטין בעת שירותו בצה"ל. "חיזבאללה השאיר הרבה סימנים בשטח"
צילום: תומריקו "ידיעות אחרונות"
מומלצים