שתף קטע נבחר

למרות ההתנגדות - יו"ר לאומי יקבל תוספת שכר

בניגוד לעמדת המדינה, אישר דירקטוריון בנק לאומי העלאת שכר רטרואקטיבית ליו"ר הבנק, דוד ברודט. שכרו החודשי המעודכן: 173 אלף שקל

החשש למראית עין, בתקופה של גזירות כלכליות, אינו מטריד כנראה את הנהלת בנק לאומי. כך בניגוד לעמדת המדינה, אישר אמש (ד') דירקטוריון הבנק את העלאת שכרו של היו"ר – דוד ברודט.

 

על פי ההחלטה, שכרו של ברודט יעלה ב-3.7% באופן רטרואקטיבי מינואר 2012 ויעמוד על 173 אלף שקל בחודש.

 

 

המדינה המחזיקה כ-6% ממניות הבנק, הביעה את התנגדותה להעלאת השכר, זאת על רקע המשבר הכלכלי ומצב המשק. "בעיתוי הנוכחי ובראיה כוללת של כלל הנסיבות בהן מצוי המשק הישראלי, אין להצדיק העלאת שכר", ציינה אתמול החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי־בויאנג'ו.

 

לעמדה זו הצטרפו גם נציגי עמיתים – קרנות הפנסיה הוותיקות וכן נציגי חברת "אוצר התישבות היהודים", שלה כ-5% בזכויות ההצבעה. אולם רוב חברי הדירקטוריון, שחלק נכבד מהם נציגי הגופים המוסדיים, דווקא תמכו בהחלטה.

 

השינוי הנוכחי יוסיף למשכורתו של ברודט עוד כ- 6,200 שקל מדי חודש. יש לציין כי בשנת 2011 עמדה עלות שכרו השנתית של יו"ר לאומי על 3.1 מיליון שקל.

 

בנוסף לעדכון שכר היו"ר, בחר הדירקטוריון בישיבתו אמש, ארבעה דירקטורים חדשים: פרופ' ידידיה שטרן, פרופ' אריה גנס, פרופ' אפרים צדקה ורמי אברהם גוזמן. כמו כן נבחר גם עו"ד חיים סאמט כדירקטור חיצוני בבנק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דוד ברודט יו"ר בנק לאומי
צילום: בן לם
מומלצים