שתף קטע נבחר

סירק דה סוליי: הקרקס הגדול בעולם כבר כאן

הקרקס הוותיק "סירק דה סוליי" הגיע סוף סוף לישראל עם עשרות רקדנים, אקרובטים ואנשי צוות. לקראת המפגש עם הקהל מספר המנהל האמנותי על ההתרגשות: "זו חוויה להיות פה, היינו צריכים להגיע קודם". צפו בהכנות מאחורי הקלעים

זה התחיל לפני 15 שנה. שוקי וייס מפיק המופעים הגדול בישראל, ארז מזוודה ונסע לראות את המופע המדובר של סירק דה סוליי. זו היתה אהבה ממבט ראשון. וייס, מהסוג שמגשים לעצמו חלומות, נשבע שאת החבורה המטורפת הזו, הקרקס הגדול מכולם, הוא יביא לישראל ויהי מה. לפני כשלוש שנים הודיעו לוייס שיש אור ירוק. שנתיים נוספות חלפו עד שסופסוף נחתו הצוותים הטכניים של הלהקה בישראל ואישרו את הפרויקט באופן סופי.

 

 

לפני שבוע נחתו בישראל 120 אנשי צוות, 60 חברי הלהקה, הכוללת אקרובטים, אמני במה ומוזיקאים - והעבודה על אחת ההפקות המורכבות והמושקעות שהציגו בישראל, סופסוף התחילה לחמם מנועים. הצוות הטכני עבד מסביב לשעון וכך גם האימונים המפרכים מאחורי הקלעים. אולם נוקיה נחצה לשניים והותאם למופע שהחל את דרכו באוהל ענק שנדד ממדינה למדינה ומעיר לעיר. 28 שנים אחרי שהוקמה הלהקה בקוויבק, קנדה, סירק דה סוליי בישראל.

 

120 אנשי צוות, 60 חברי להקה. סירק דה סוליי    (צילום: גיא פריבס) (צילום: גיא פריבס)
120 אנשי צוות, 60 חברי להקה. סירק דה סוליי (צילום: גיא פריבס)

 

"קוראים ללהקה 'קרקס השמש', אבל כל כך חם אצלכם ששמש היא באמת הדבר האחרון שאתם צריכים שנביא לכם", צוחק ברונו דרמניאק, מנהלה האמנותי של הקבוצה בשנתיים האחרונות, "זו הפעם הראשונה שאנחנו בישראל ואני חושב שאפשר להגיד בשם כולנו שזו חוויה להיות פה. היינו צריכים להגיע קודם". עם יותר מ-72,000 כרטיסים שנמכרו במכירה מוקדמת, עושה הרושם שגם הקהל הישראלי שמח שהם פה.

 

החזרות המפרכות למופע הגדול. אין חיות, יש אקרובטים   (צילום: גיא פריבס) (צילום: גיא פריבס)
החזרות המפרכות למופע הגדול. אין חיות, יש אקרובטים (צילום: גיא פריבס)

 

לישראל הם מגיעים עם "אלגריה", מופע הדגל של הלהקה, שהושק לפני 18 שנה ונדד בעולם באוהל ענק. בשנים האחרונות החליטה הנהלת הלהקה להתאים את המופעים גם לאולמות סגורים. בישראל הם יופיעו החל ממחר (ד'), 8 באוגוסט ולמשך שבועיים וחצי, באצטדיון נוקיה בתל אביב.

 

עובדים מסביב לשעון (צילום: גיא פריבס) (צילום: גיא פריבס)
עובדים מסביב לשעון(צילום: גיא פריבס)

 

"הצוותים עובדים מסביב לשעון" אומר ויייס, "זו הפקה מורכבת והאתגר הגדול היה להתאים את המופע להיכל נוקיה. זו חתיכת אופרציה מהבחינה הלוגיסטית שצלחנו ואני משוכנע שזו תהיה חוויה בלתי נשכחת. זו תחילתה של ידידות מופלאה ואני מאמין שהמופע הזה יהיה הראשון מבין המופעים של סירק דה-סוליי שיגיעו לישראל".

 

בניגוד לחזרות פתוחות לתקשורת, בסירק דה סוליי לא חושפים קטעים מתוך המופע עצמו. בחדר החזרות מאחורי הבמה, האקרובטים מתרגלים גמישות, במתפרה עובדים במרץ וגם חדר התלבושות מתחיל ללבוש צורה.

 

תלבושות פאות ואביזרים. מאחורי הקלעים של סירק דה סוליי   (צילום: גיא פריבס) (צילום: גיא פריבס)
תלבושות פאות ואביזרים. מאחורי הקלעים של סירק דה סוליי (צילום: גיא פריבס)

 

400 תלבושות הכוללות פאות ואביזרים, הם לא דבר של מה בכך לשנע ולארגן. "כמו יין טוב גם המופע 'אלגריה' משתבח עם הזמן. במהלך 18 שנה הלהקה החליפה מנהלים אמנותיים, אמני קרקס, אקרובטים ומוזיקאים, ובכל זאת הצלחנו לשמור עליו כמו שהוא ולשכלל אותו", אומר דרמניאק ומוסיף: "כמו באולימפיאדה בה מדי שנה אתלטים שוברים את שיאי העולם שנרשמו לפניהם, כך גם אצלנו רמת האקרובטיקה נעשית יותר ויותר גבוהה".

 

רמת אקרובטיקה גבוהה  (צילום: גיא פריבס) (צילום: גיא פריבס)
רמת אקרובטיקה גבוהה (צילום: גיא פריבס)

 

עושה רושם שאת "אלגריה", דרמניאק אוהב במיוחד. "זה לא שואו שבנוי על אפקטים אלא על אמני הבמה, סיפור המסגרת והרגשות שהוא מציף. זה מופע שמביא לידי ביטוי את היכולות האקרובטיות הגבוהות אבל גם את חווית הקרקס שיש בה קסם.

 

"את הקסם הזה סירק דה סוליי מביאים לבמה לא רק במובן של היכולות

הפיזיות. זו חוויה תיאטרלית שלמה ואנרגטית. "בניגוד לקרקס המסורתי, יש כאן סיפור מסגרת ודמויות. במופע הזה שהוא למעשה החותמת של הלהקה, אנחנו מספרים על ממלכה שהמלך שלה מת - ומה שנשאר זו מלחמת כוחות בין המקורבים אליו, ששייכים לדור הישן, לבין הדור הצעיר שמבקש שינוי.

 

"זה נשמע פוליטי אבל יש בזה משהו מאוד אנושי. זה מופע לכל המשפחה שמתאים לכל הגילאים כיוון שזה מופע שמשאיר לקהל הרבה מקום לדמיון. כל אחד יכול לקרוא את המופע ברמה שונה יש לנו הרבה כבוד לקהל ואנחנו רוצים לתת חוויה כוללת. אחרי שמיליוני אנשים צפו במופע מסביב לעולם, אני מאד מקווה שגם בכם ניגע".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא פריבס
סירק דה סוליי. בישראל
צילום: גיא פריבס
לאתר ההטבות
מומלצים