שתף קטע נבחר

סלקום: הרווח הנקי ירד ב-50%; לא תחלק דיבידנד

חברת הסלולר סלקום לא תחלק דיבידנד ברבעון השני אחרי שהרווח הנקי עמד על 121 מיליון שקל בלבד. הכנסות החברה ירדו ב-5.7% לעומת הרבעון המקביל ל-1.49 מיליארד שקל. החברה הודיעה על השלמת האינטגרציה עם נטוויז'ן שאותה רכשה בשנה שעברה

חברת הסלולר סלקום ממשיכה להתמודד עם התנאים המתאגרים בשוק הסלולר והחרפת התחרות ומכינה את המאזן לרבעונים קשים יותר. החברה החליטה מזה תקופה ארוכה שלא לחלק דיבידנד בעקבות תוצאות הרבעון השני אחרי קריסה של 50.4% ברווח הנקי ל-121 מיליון שקל. סלקום ציינה בדו"חות הכספיים כי היא ממשיכה ליישם צעדי התייעלות על מנת לשפר את הרווחיות. הכנסות החברה ירדו ב-5.7% לעומת הרבעון המקביל ל-1.49 מיליארד שקל.  

 

לכתבות נוספות בנושא סלקום :

  

מי שצפויה להיפגע יותר מכל מהחלטת סלקום שלא לחלק דיבידנד היא דיסקונט השקעות, המחזיקה בשליטה בחברה וזקוקה למזומנים לאור מצבה הקשה של קבוצת אי.די.בי.

 

כדי להבין את השפעת התחרות בלבד בשוק הסלולר על סלקום, מציעים אנליסטים להשוות את תוצאות החברה לרבעון הקודם בניטרול השפעת הוצאות המימון ולא מול הרבעון המקביל. זאת בשל העובדה שבהשוואה לתקופה המקבילה ב-2011 חלה עדיין השפעה משמעותית של הפחתת דמי הקישוריות על החברה. השפעת דמי הקישוריות כבר לא ניכרת בהשוואה מול הרבעון הקודם.

 

בשל ההשפעה המצטברת שיש למעבר הלקוחות לתוכניות החדשות שהשיקה החברה לאור התחרות בשוק הסלולר היא צופה שחיקה נוספת בהכנסות ברבעונים הבאים. מנגד, צופה החברה, כי תכנית ההתייעלות שמומשה במחצית הראשונה של השנה והמשכה ברבעונים הקרובים, תמתן במידה מסוימת השפעות אלה. לאור זאת, בכוונת סלקום להמשיך ולהתמודד עם תנאי השוק המשתנים על ידי התייעלות תפעולית משמעותית נוספת. ככל הנראה מהלך כזה יהיה כרוך מצד החברה בפיטורי עובדים נוספים, למרות שיש להדגיש שהחברה לא הצהירה על כך באופן רשמי.

 

תזרים המזומנים הפנוי ברבעון השני הסתכם ב-284 מיליון שקל, עליה של כ-63% בהשוואה לרבעון השני של 2011 וכ-97% בהשוואה לרבעון הקודם. השיפור נובע בעיקר מקיטון במכר ציוד קצה, שהביא לירידה ברכש ציוד הקצה, וכן מהמשך ההתייעלות. תזרים המזומנים הפנוי משמש את החברה לבצע השקעות בתשתיות ובטכנולוגיה כמו גם לתשלום דיבידנדים.

 

הנתון שמסכם את הפגיעה הקשה בתוצאות סלקום הוא ההכנסה חודשית ממוצעת למנוי סלולר (ARPU) שירדה ב-16.5% והסתכמה ברבעון השני של שנת 2012 ב-90.3 שקל בהשוואה ל-108.2 שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו מיוחסת לשחיקה המתמשכת בתעריפים.

 

בהתייחס לתוצאות, אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "בתוצאות שלנו לרבעון השני של 2012 ניתן לראות את הצלחת המשך יישום אסטרטגית החברה: מיזוג נטוויז'ן, מצוינות תפעולית ומעבר לקבוצת תקשורת".

 

"החברה השלימה בנחישות ובמהירות את מיזוג נטוויז'ן וסלקום תוך שמירה על רווחיות דומה של נטוויז'ן בהשוואה לתקופה המקבילה שלפני המיזוג, וזאת על אף התגברות התחרות בשוק ה-ISP. ההתייעלות האגרסיבית שנקטה החברה, באמצעות התאמות במצבת כוח האדם הקיימת, צמצום בתקורות ושיפור תהליכים, הובילה עד כה לחסכון של כ-300 מיליון ש"ח במונחים שנתיים", הוסיף עוד שטרן.

 

אם לא די בתחרות הקשה בשוק הסלולר, החברה נפגעה גם מארועים מאקרו כלכליים והושפעה מהעלייה החדה במדד המחירים לצרכן ברבעון השני. הוצאות מימון נטו ברבעון השני של שנת 2012 הסתכמו ב-117 מיליון שקל, לעומת 75 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

  

התחרות גוברת: עלייה בשיעור הנטישה 

ברבעון השני של 2012, נוספו לחברה 42,000 מנויי סלולר חדשים נטו למצבת מנויי הדור השלישי שלה, שהגיעה לכ-1.43 מיליון מנויים נכון לסוף יוני 2012, והיוותה 42.9% ממצבת מנויי הסלולר הכוללת של החברה, עלייה מ-36.2% של מנויי דור 3 מסך המנויים בסוף יוני 2011.

 

שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ברבעון השני של שנת 2012 עמד על 8.1%, בהשוואה ל-6.4% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הנטישה נבעה בעיקר מהתגברות התחרות עם כניסת המפעילים החדשים במהלך הרבעון השני 2012.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
צילום: דנה קופל
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום
צילום: רמי זרנגר
מומלצים