שתף קטע נבחר

1 מכל 10 רוכבים - עם כלי לקוי או בלי רישוי תקף

מבצע האכיפה הנרחב של רוכבי דו-גלגלי מעלה ממצאים מדאיגים - אחד מעשרה קטנועים ואופנועים שנבדקו נמצאו עם ליקוי בטיחות או ללא טסט. הרוכבים נקנסו בסכום של עד 1,000 שקל ורכבם הורד מהכביש

אחד מכל עשרה רוכבי דו-גלגלי אינו מחזיק ברישיון רכב בתוקף, או רוכב עם ליקוי בטיחות חמור בקטנוע או האופנוע. כך עולה מנתונים שמפרסם היום משרד התחבורה, ואשר נחשפו במהלך מבצע האכיפה הגדול כנגד דו-גלגליים עליו דיווחנו לכם בתחילת החודש. במבצע נמצא כי 9% מתוך 251 כלי רכב דו-גלגליים שנבדקו, נעו על הכביש ללא מבחן רישוי שנתי (טסט) תקף. ב-12% מהכלים נמצאו ליקויי בטיחות חמורים.

 

עוד בנושא הבטיחות בדרכים ודו-גלגלי:

 

אילוסטרציה (צילום: באדיבות המשטרה) (צילום: באדיבות המשטרה)
אילוסטרציה(צילום: באדיבות המשטרה)

 

לא מפתיע כלל

בקרב מקורבים לענף הדו-גלגלי לא הופתעו מהנתונים שמפרסם היום משרד התחבורה. בשיחות שלא לציטוט וייחוס מודים שם כי התופעה מוכרת היטב, אך מפנים אצבע מאשימה לכיוון המדינה. "ההתייקרות הלא פרופורציונלית במחירי ביטוח החובה עליה הוחלט לפני שנים ספורות, יחד עם עלות רכישה מטורפת של כלים דו-גלגליים פשוטים כמו קטנועים, פשוט דוחפת את הרוכבים לעבור על החוק.

 

"רוכב צעיר, סטודנט נטול אמצעים, אשר בחר לצורך תחבורה בכלי דו-גלגלי שלא אמור לעלות יותר מאלפי שקלים בודדים, חייב לשלשל לידי חברת הביטוח סכום זהה לעלות הקטנוע, מדי שנה, רק כדי שיוכל לרכב עליו כחוק. זה מצב אבסורדי שאינו קיים בשום מקום בעולם", אמר אחד מהם ל-ynet.

 

"אם הייתה תחבורה ציבורית יעילה שמייתרת את הצורך בקטנוע עבור רוכבים צעירים, ניחא. אבל גם זה לא קיים בארץ. הבחירה בכלי דו גלגלי היא כורח, לא פינוק, אך המדינה מתייחסת אל הרכיבה כאילו מדובר היה במותרות", אמר אחר.

 

כשלים במערכת הבלימה

המבצע, שנערך בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל, בדק 251 כלי רכב דו-גלגליים מכל הסוגים. הוא נערך בחולון, רמת-גן ותל-אביב, ויימשך בתקופה הקרובה באזורים אחרים של המדינה.

 

מהנתונים שפרסם המשרד עולה כי 12% מכלי הרכב הדו-גלגליים שנבדקו, סבלו מליקויי בטיחות חמורים, בהם כשלים במערכת הבלימה, צמיגים פגומים ויחידות תאורה שבורות.

 

בקרב 9% מרוכבי כלי הרכב הדו-גלגליים, נמצא כי הרוכב לא ביצע את מבחן הכשירות השנתי לרכבו. במקרים אלה בעל הקטנוע או האופנוע נדרשו לשלם קנס של בין 250 ל-1,000 שקל, ולהוריד את הדו-גלגלי מהכביש עד לביצוע מבחן רישוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבו בלי טסט - הרכב הורד מהכביש
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים