שתף קטע נבחר

צילום: AP

כוננות במערב: חמינאי דרש להגביר פיגועי הטרור

בעקבות דו"ח מיוחד שקיבל לידיו, הורה המנהיג הרוחני העליון של איראן ל"כוח קודס", יחידת העילית של משמרות המהפכה, להגביר את הפיגועים נגד המערב ובעלי בריתו. הסיבה: תמיכתם בהפלת אסד - דבר שיפגע קשות באינטרסים האיראניים

עד כמה חשובה שרידותו של הרודן מדמשק לרפובליקה האיסלאמית? נראה שלא מעט: על פי גורמי מודיעין במערב, המנהיג הרוחני העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, הורה ליחידת העילית של משמרות המהפכה, "כוח קודס", להגביר את מתקפות הטרור נגד המערב ובעלי בריתו כתגמול על תמיכתם בהפלתו של בשאר אסד מהשלטון.

 

עוד חדשות בעולם :

 

העיתון הבריטי "טלגרף" דיווח היום (יום ד') כי בדיון חירום שקיימה המועצה לביטחון לאומי של איראן, דנו חברי המועצה בדו"ח מיוחד לפיו האינטרסים הלאומיים של איראן מאוימים על ידי סנקציות האו"ם על תוכנית הגרעין האיראנית והתמיכה הנמשכת של המערב בארגוני אופוזיציה סוריים שמנסים להפיל את אסד מהשלטון.

 

"ברית ההתנגדות" בין איראן לסוריה תיפגע אם אסד ייפול? אחמדינג'אד (צילום:AP) (צילום:AP)
"ברית ההתנגדות" בין איראן לסוריה תיפגע אם אסד ייפול? אחמדינג'אד(צילום:AP)

 

גורמי מודיעין מערביים אמרו כי בדו"ח נקבע שאיראן "לא יכולה להיות פסיבית" לאיומים החדשים על ביטחונה הלאומי. מחברי הדו"ח, שנכתב במיוחד עבור חמינאי, הזהירו כי תמיכת המערב בארגוני האופוזיציה הסוריים מעמידה בסכנה את "ברית ההתנגדות" של איראן וסוריה וגם עלולה לפגוע קשות בדריסת הרגל של הרפובליקה האיסלאמית בארגון חיזבאללה בלבנון.

 

המלצה: "לשלוח אזהרה לאמריקה והציונים"

מה מציעים מחברי הדו"ח להנהגה האיראנית? על פי הדיווח בעיתון הבריטי, אחת ההמלצות לחמינאי היא להראות למערב שלאיראן יש בסוריה קווים אדומים שהיא לא תהיה מוכנה שיעברו עליהם וכי יש לשלוח אזהרה ל"אמריקה, הציונים, בריטניה, טורקיה, סעודיה, קטאר ואחרים שהם לא יכולים לפעול ללא מפריע בסוריה ובמקומות אחרים באזור".

 

סוריה היא בעלת בריתה החשובה ביותר של איראן במזרח התיכון ושרידות משטרו של אסד חיונית ביותר לקיומו של ארגון חיזבאללה, שמקבל תמיכה מטהרן ושולט על דרום לבנון.

 

איראן "מנקה" ראיות במתקן הגרעיני בפרצ'ין. צילום אחרון מ-25 ביולי (צילום: אתר ISIS) (צילום: אתר ISIS)
איראן "מנקה" ראיות במתקן הגרעיני בפרצ'ין. צילום אחרון מ-25 ביולי(צילום: אתר ISIS)

 

בינתיים, דיפלומט בכיר ממדינה המעורה במצב באיראן מסר הלילה כי הרפובליקה האיסלאמית "נכנסת לשלב הסופי" בתהליך ניקוי הראיות בבסיס הצבאי בפרצ'ין, שבו על פי החשד נערכו ניסויים בנשק גרעיני. המקור טען כי הוא מסתמך על מידע מודיעיני וצילומי לווין חשאיים.

  

המידע נמסר על רקע הודעת הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא"א) כי תחדש ביום שישי את דיוניה עם הממשל בטהרן בדרישת האו"ם לסייר במתקן החשוד. 

 

מכון המחקר האמריקני ISIS דיווח בתחילת החודש כי באפריל השנה, אחרי שסבא"א ביקשה גישה למתקן הצבאי בפרצ'ין, כנראה הושלם בו תהליך ה"ניקוי" שכלל הרס מסיבי של בניינים ופינוי אדמה.

 

במכון ISIS ציינו כי מאז תחילת 2004 ועד לחודש אחרי שסבא"א ביקשה גישה למתקן, לא נרשם בו כל שינוי, אולם אז החל בו מה שנראה כמבצע טיהור, ניקוי והשמדת ראיות. המכון פרסם בחודשים האחרונים כמה תמונות שבהן תועד הרס מבנים בבסיס ופינוי אדמה ממקום למקום בו. טהרן מצדה טענה שמדובר בעבודות בנייה שגרתיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
רוצה לשמור על האינטרסים הלאומיים. חמינאי
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
באיראן רוצים לשמור אותו בשלטון. אסד
צילום: רויטרס
קיבלו הוראה להגביר הפיגועים בחו"ל. משמרות המהפכה
צילום: gettyimages imagebank
שליטתו בדרום לבנון תיפגע עם נפילת אסד? נסראללה
צילום: EPA
מומלצים