שתף קטע נבחר

ערפאת, תיק פתוח: נפתחה חקירה פלילית בצרפת

התובע בפרבר בפריז הודיע כי החלה חקירה במטרה לבדוק אם נשיא הרשות הפלסטינית הורעל למוות. בחודש שעבר פורסם תחקיר של אל-ג'זירה, שהעלה כי בבגדיו נמצאו שרידי פולוניום

כמעט שמונה שנים אחרי מותו של נשיא הרשות הפלסטינית, צרפת פותחת בחקירה במטרה לבדוק אם יאסר ערפאת נרצח. התובע בנאנטר, פרבר שמערבית לפריז, הודיע על פתיחת חקירה פלילית בנושא מותו של ערפאת. כך מסרו גורמים המקורבים לעניין. שופט אחד או יותר ימונה בקרוב כדי להוביל את החקירה בנאנטר.

 

יאסר ערפאת - חקירת נסיבות מותו: 

תחקיר אל-ג'זירה: ערפאת מת מרעל רדיואקטיבי?

הרשות מוכנה להוציא את גופת ערפאת לבדיקה

ברמאללה לא מופתעים: "למי כבר יש פולוניום?"

מי ירוויח מהוצאת ערפאת מהקבר? / ד"ר עידו זלקוביץ

 

"אנחנו מברכים על ההחלטה הזו", אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת. פתיחת החקירה הגיעה לאחר שסוהא ערפאת, אלמנתו של הנשיא הפלסטיני בעבר, הגישה תלונה בסוף החודש שעבר על רצח, נגד אדם ששמו לא ידוע. ערפאת מת ב-11 בנובמבר 2004 בבית חולים צבאי ליד פריז. מנהיגים פלסטינים וקרוביו בטוחים שהוא הורעל למוות. 

 

ממשרד החוץ נמסר: "אין לנו כל קשר לפרשה הזו והתלונה שהוגשה על ידי סוהא ערפאת איננה מכוונת נגד ישראל ולא נוקבת בשום שם. אם מערכת המשפט בצרפת החליטה לחקור, אנחנו מקווים שהם ישפכו אור על הפרשה הזו".

 

סוהא וזהווה ערפאת. תלונה על רצח (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סוהא וזהווה ערפאת. תלונה על רצח(צילום: AFP)

 

בחודש שעבר פורסם תחקיר של רשת אל-ג'זירה שהעלה כי בבגדיו של ערפאת נמצאו שרידי החומר הרדיואקטיבי פולוניום. מדובר באותו חומר שגרם ב-2006 למותו של המרגל הרוסי לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו.

 

הנשיא הפלסטיני הנוכחי, אבו מאזן, החליט בעקבות ממצאי התחקיר לבקש מהמומחים השווייצרים שהעריכו שקודמו בתפקיד מת כתוצאה מהרעלה רדיואקטיבית - לקחת דגימות מגופתו. לאחר שקיבלה את אישורה של אלמנתו, סוהא ערפאת, הודיעה המעבדה כי תבדוק גם את גופתו.

 

 בעקבות התחקיר, קרא אבו מאזן לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, להקים ועדת חקירה בינלאומית שתחקור את נסיבות מותו של ערפאת, בדומה לוועדה שהוקמה על מנת לחקור את רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי. ועדת חקירה עדיין לא הוקמה, אבל בחקירה פלילית הצרפתים כבר פתחו.

 

Read this article in English

 

 

בהכנת הידיעה השתתף אטילה שומפלבי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יאסר ערפאת, בימיו האחרונים
צילום: אל ג'זירה
מומלצים