שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה ביציבות; דאו ג'ונס איבד 0.2%

דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, נאסד"ק עלה ב-0.1% ו-S&P 500 איבד 0.1%; מדד קייס שילר למחירי הבתים בחודש יוני עלה בניגוד לתחזיות; מדד אמון הצרכנים לחודש אוגוסט ירד ל-60.6 נקודות - הצפי היה לקריאה של 65.8 נקודות; לקסמארק הודיעה על פיטורים של 1,700 עובדים וזינקה ב-13.8%

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו היום (ג') ביציבות על רקע חששות מהאטה עולמית ובציפייה לנאום ברננקי ביום שישי בג'קסון הול. הסופה "אייזק" שהפכה בנתיים להוריקן ועושה דרכה בין פלורידה ולואיזיאנה גרמה לחששות לגבי הפקת הנפט במפרץ מקסיקו שהובילו לעלייה במחירי הנפט.

 

 

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.17% ל-13,102.99 נקודות, מדד נאסד"ק עלה ב-0.13% ל-3,077.14 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-0.08% ל-1,409.30 נקודות.

 

במסחר בבורסת הסחורות בניו יורק עלה מחיר הנפט ב-0.9% ל-96.33 דולר לחבית ומחיר הזהב ירד ב-0.4% ל-1,669.7 דולר לאונקייה.

 

עיני המשקיעים מופנות לג'קסון הול, בה מתקיים מדי שנה כנס של הנגידים משלוחות הפד השונות. לפני שנתיים בדיוק ניצל ברננקי את הבמה בכנס בג'קסון הול לאותת על תוכנית הקלה כמותית שלישית (QE3). עם זאת, נשיא הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי לא ישתתף בכינוס השנתי של נגידי הבנקים המרכזיים, כך נמסר בהודעה מטעם הבנק.

 

"נשיא הבנק מריו דראגי קיווה להשתתף בסימפוזיון הכלכלי השנתי בג'קסון הול שמאורגן על ידי הבנק הפדראלי של קנזס סיטי, אך החליט לוותר על השתתפותו בשל עומס העבודה הגבוה שצפוי לו בימים הקרובים", מסר בהצהרה דובר מטעם הבנק האירופי. כתוצאה מכך, לא ישתתף באירוע, המתחיל ביום חמישי הקרוב, אף נציג מטעם הוועד המנהל של הבנק.

 

המיתון בספרד העמיק ברבעון השני, כך עולה מהנתונים העדכניים שפורסמו היום. מהנתונים עולה כי התמ"ג התכווץ בשיעור גבוה יותר הן על בסיס שנתי והן על בסיס רבעוני, לנוכח האטה חדה בהוצאות המקומיות. הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו התכווצה ב-0.4% בהשוואה לרבעון הראשון וב-1.3% מהתקופה המקבילה אשתקד.

 

מאקרו

מדד קייס שילר למחירי הבתים בחודש יוני הבודק את שינוי מחירי הבתים ב-20 מחוזות בארה"ב, עלה ב-0.5% לעומת יוני שעבר. צפי האנליסטים היה לעלייה של 0.4%. זאת, לעומת עלייה של 0.9% במאי.

 

מדד אמון הצרכנים לחודש אוגוסט נפל לשפל של 9 חודשים. המדד נפל ל-60.6 נקודות בהשוואה לקריאה המעודכנת של 65.4 בחודש יולי. צפי האנליסטים היה לירידה קלה ל-65.8 נקודות מהנתון הקודם של 65.9 נקודות לחודש יולי.

 

מניות במרכז

אפל הגישה אמש לבית המשפט בקליפורניה בקשה לצו איסור מכירה ראשוני נגד שמונה טלפונים חכמים מבית חברת סמסונג הקוריאנית. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. מניית ענקית הטכנולוגיה קבעה אמש שיא היסטורי.

 

לקסמארק הודיעה על קיצוצים במסגרתם החברה תפטר 1,700 עובדים ברחבי העולם. החברה תוותר על 1,000 משרות בייצור.

 

ענקית האינטרנט גוגל הגיבה להפסד של סמסונג במשפט הפטנטים הגדול מול אפל וטענה שהפטנטים שהוזכרו בפסק הדין לא נוגעים למערכת ההפעלה אנדרואיד עצמה, עליה מתבססים מכשירי סמסונג. "בית הדין לערעורים ייבחן את ההפרה והן את תקפות הפטנטים", מסרה גוגל בהודעה ראשונה לתקשורת מאז החלטת המושבעים. “רובם לא נוגעים לליבת אנדרואיד, וחלקם נמצאים תחת בחינה מחודשת של משרד הפטנטים בארה"ב”.

 

ישראליות בוול סטריט

אלטק, המייצרת מעגלים אלקטרוניים מודפסים, סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 351 אלף דולר, או 5 סנט למניה, בהשוואה ל-257 אלף דולר (4 סנט למניה), ברבעון המקביל אשתקד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים