שתף קטע נבחר

הרשות לא תבקש לשדרג את מעמדה באו"ם

הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, חזר בו מכוונתו להגיש לעצרת הכללית של האו"ם בקשה לשדרוג מעמד הרשות כדי לא להתעמת עם ממשל אובמה לפני הבחירות

הרשות הפלסטינית חזרה בה מכוונתה להגיש לעצרת הכללית של האו"ם בקשה לשדרוג מעמדה בארגון. כך הודיע שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, שציין כי הפלסטינים מחפשים מועד נוח יותר להעלות את ההצעה, כזה שיאפשר להם להשיג רוב.

 

הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, צפוי לנאום בכינוס השנתי של האו"ם, ושם הוא צפוי להודיע מתי הרשות תפנה לאו"ם ותבקש לשדרג את מעמדה. שר החוץ הפלסטיני לא נקב בזמן המדויק שבו יבקשו הפלסטינים להעלות את הבקשה להצבעה, אך הוא ציין כי אבו מאזן ינחה את ראש המשלחת הפלסטינית לאו"ם, ריאד מנסור, לקיים התייעצויות עם חברות הגושים האזוריים באו"ם וכן עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כדי למצוא את המועד הטוב ביותר.

 

עוד בחדשות ynet:

 

ההחלטה הפלסטינית התקבלה כנראה בעקבות לחץ בינלאומי שלא לעשות את הצעד לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב, שייערכו בחודש נובמבר. גורמים פלסטיניים בכירים העריכו בעיתון הלונדוני "אל חיאת" כי אבו מאזן מעדיף בשלב זה שלא להיכנס לעימות מול הממשל האמריקני בזמן שהוא עסוק במרוץ לבחירות לנשיאות. הם ציינו כי פנייה פלסטינית אחרי הבחירות תגרור תגובה אמריקנית "רכה" יותר.

 

לא כולם בהנהגה הפלסטינית שלמים עם ההחלטה של אבו מאזן. גורם בהנהגה אמר ל-ynet שלדעתו הרשות הפלסטינית צריכה לפנות לעצרת הכללית ולהגיש את הבקשה לשדרוג המעמד, משום שאחרי האיום והסנקציות שהוטלו עליה בשנה האחרונה, כולל הפסקת חלק מהסיוע האמריקני, אין לרשות הפלסטינית כבר מה להפסיד. לדברי הגורם, בדחיית הבקשה מאבדת הרשות את האמינות שלה במגרש הפוליטי הפנים פלסטיני. 

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ינאם אך לא יבקש הכרה. אבו מאזן
צילום: EPA
מומלצים