שתף קטע נבחר

שטייניץ על אי.די.בי: לא צופה פגיעה בפנסיות

שר האוצר אמר כי אין חשש לפגיעה מהותית בחוסכים לפנסיה בעקבות המצב התזרימי הקשה שאליו נקלעה הקבוצה הגדולה במשק. "כרגע אנחנו לא רואים - גם אם יתרחש התרחיש הגרוע ביותר - שישנה פגיעה כלשהי בחסכונות הפנסיוניים של הציבור״

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה למשבר בחברת אי.די.בי: ואמר כי ״אגף שוק ההון באוצר עוקב אחר אייידיבי מזה חודשים והנזק האפשרי לכספי הציבור. כרגע אנחנו לא רואים - גם אם יתרחש התרחיש הגרוע ביותר - שישנה פגיעה כלשהי בחסכונות הפנסיוניים של הציבור״.

 

 

השר ציין כי העמדה המקצועית של האוצר היא שאין חשש לפגיעה מהותית בחוסכים לפנסיה בעקבות המצב התזרימי הקשה שאליו נקלעה הקבוצה הגדולה במשק. "הנזק האפשרי לפנסיות הוא פחות מפרומיל", אמר. שטייניץ התייחס גם לנתוני האבטלה שהוצגו ביום חמישי וגרמו לבכירים במשרדו למתוח ביקורת קשה על משרד התמ"ת, בטענה שהוא יצר אווירה לא מוצדקת של משבר תעסוקתי כדי לקבל תקציבים נוספים.

 

״בשבוע שעבר בפתח ישיבת הממשלה הרגעתי לגביי הדברים שנאמרו על גידול דרמטי באבטלה והצעתי לחכות לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שאכן העידו שנכון לעכשיו אין גידול משמעותי באבטלה ואף חלה ירידה, אבל זה לא אומר שאנחנו לא מסתכלים קדימה בדאגה״, אמר.

 

בהתייחס לגל ההתיקרויות במשק אמר שטייניץ כי ״התייקרויות זה אף פעם לא נעים, אבל אנחנו עושים הכל כדי לשמור על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה. אני מציע לחכות למדד ולקוות שגם השנה מדד לא יהיה חורג בהרבה מהנורמה״.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה כי "העולם נתון עדיין במשבר כלכלי מתמשך, בעצם המשבר הקשה ביותר שפקד את כלכלת העולם מזה 80 שנה. הקשיים הללו מכבידים על אזרחי כל המדינות, בייחוד המדינות המפותחות וגם מכבידים על אזרחי ישראל.

 

"אנחנו נאלצים להדק את החגורה כדי לשמור על כלכלת ישראל", הוסיף . זה לא דבר קל, זה כרוך בקשיים לאזרחים, ואני יודע את זה. אבל בצד הקשיים הללו שנוצרים כתוצאה מן המשבר העולמי אנחנו גם עושים דברים.

 

"השבוע נכנס חוק חינוך חינם מגיל 3, שחוסך לפחות 800 שקל לכל ילד, כל חודש, וזה בצד נקודות זיכוי ממס, הרפורמה בסלולרי, טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 12. כל אלה וצעדים אחרים שחוסכים מן הצד השני, חוסכים כסף לאזרחים רבים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר האוצר שטייניץ
צילום: אלכס קולמויסקי "ידיעות אחרונות"
מומלצים