שתף קטע נבחר

"מחבר הספר על בן לאדן היה מסוכסך עם חבריו"

חבריו של מט ביסונט ביחידת הקומנדו האמריקנית "אריות הים" טוענים כי הוא שבר את קוד השתיקה בגלל "דם רע" שזרם ביניהם. "איך שילמו לו על הגינות ו-14 שנות שירות? הוא נוּדה מהיחידה בלי הודעה ועם כרטיס טיסה לווירג'יניה", כתבו ותיקי היחידה בספר אלקטרוני שהעלו הלילה לרשת

לוחם הקומנדו האמריקני שהיה שותף לחיסולו של אוסמה בן לאדן, שספרו על החיסול " יום לא קל" יגיע לחנויות השבוע, שבר את קוד השתיקה בגלל "דם רע" שזרם בינו לבין אנשי יחידתו, צוות 6 של "אריות הים". כך טוענים חבריו ליחידה לשעבר בספר האלקטרוני "מבצע לא קל" שפרסמו הלילה (יום ב').

 

חיסול בן לאדן שוב בכותרות:

עדות הלוחם: בן לאדן הציץ מהחלון וירינו בו בראש

נחשפה זהות מחבר הספר על חיסול בן לאדן

עקף צנזורה: לוחם קומנדו בספר על חיסול בן לאדן

"אובמה ביטל שלושה מבצעים לחיסול בן-לאדן"

 

מחבר הספר על חיסול בן לאדן, בעל שם העט "מארק אואן", טען כי הספר לא נועד להביע אמירה פוליטית, אלא לתת קרדיט למאות אנשים שהיו שותפים במשך שנים לאיסוף המידע המודיעיני, לתכנון ואימון הצוות שחיסל את הארכי-טרוריסט. "אנחנו ביצענו את 40 הדקות האחרונות", אמר בראיון טלוויזיוני לרשת CBS וכפר בטענה כי פרסום הספר נועד להשפיע על מערכת הבחירות לנשיאות.

 

הספר שעורר סערה ציבורית גדולה בארה"ב (צילום: AP) (צילום: AP)
הספר שעורר סערה ציבורית גדולה בארה"ב(צילום: AP)

 

"פחדתי מלכתחילה מעונת הבחירות, אבל זה לא פוגע בשום מפלגה ובחרנו בתאריך 11 בספטמבר כדי להתרחק מהפוליטיקה", אמר "אואן" בראיון. רשת "פוקס" חשפה את זהותו האמיתית באחרונה וטענה כי שמו הוא מט ביסונט, בן 36 מאלסקה. עם פרסום הספר "לא יום קל", שייצא למכירה כבר ב-4 בספטמבר, שבוע מוקדם מהמתוכנן, מסתכן איש היחידה המובחרת לשעבר במשפט, ובאפשרות מאסר ממושך משום שלא מסר את הספר לבדיקה של הצנזורה הצבאית.

 

הלוחם השני שנכנס לחדרו של בן לאדן

מחבר הספר היה במסוק שהתרסק בתוך חצר אחוזת המסתור של מנהיג אל-קאעידה בעיר אבוטבאד בפקיסטן. הוא היה הלוחם השני שנכנס לחדר כשבן לאדן נורה למוות וצילם את גופתו. התמונה טרם שוחררה לפרסום. בספרו הוא תיאר את דגם הבית של בן לאדן שהקימו בארה"ב כדי להתאמן לקראת המשימה בפקיסטן.

 

ביסונט סיפר על האימונים לקראת המבצע: "זה לא היה חדש עבורנו. החלק שהיה חדש זה כל האנשים החשובים שצפו באימונים. ראש המטות המשולבים, אדמירל מייק מאלן, בא לדבר אישית עם כל אחד מאיתנו וכך גם אדמירל אריק אולסן. אני חושב שזה היה נהדר. הם שאלו אותנו אם אנחנו מוכנים ואם אנחנו מסוגלים לבצע את המשימה והתשובה שהם שמעו הייתה 'כן, בהחלט'", סיפר ל-CBS.

 

לפנות בוקר דיווח ה"ניו יורק טיימס" שחבריו של ביסונט ליחידה טוענים בספר האלקטרוני שפרסמו שביסונט נזרק מצוות 6 של "אריות הים" אחרי שהביע בשנה שעברה עניין לעזוב את חיל הים ולפתוח עסק פרטי. ביסונט, שהיה מאוכזב מהיחס כלפיו, לא חש נקיפות מצפון כשכתב את הספר שעלול להרגיז את חבריו. "איך שילמו לו על הגינות ו-14 שנות שירות? הוא נוּדה מהיחידה בלי הודעה ועם כרטיס טיסה לווירג'יניה", נכתב בספר האלקטרוני של ותיקי היחידה.

 

הספר האלקטרוני ניתן לרכישה באינטרנט מהיום - יום לפני שספרו של ביסונט ייצא למכירה בחנויות. בספר האלקטרוני נכתב, בנוסף לטענות נגד ביסונט, שחיילי היחידה חגגו את חיסול בן לאדן בבר בווירג'יניה ביץ' וספגו נזיפה על התנהגותם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תמונת גופתו עדיין לא הותרה לפרסום. בן לאדן
צילום: רויטרס
דגם הבית של מנהיג אל-קאעידה שעליו התאמנו הלוחמים
צילום: AFP
מומלצים