שתף קטע נבחר

פוטין גייס את נפוליאון למען האחדות ברוסיה

הפגנות בערים הגדולות? מרי איסלאמי בקווקז? נשיא רוסיה יודע איך לפנות ללב בני עמו. בטקס לציון 200 שנה למלחמת רוסיה-צרפת, שבה הוכו צבאות צרפת, אמר פוטין: "רק כאשר הרוסים היו מאוחדים, הם השיגו את התוצאות הטובות ביותר"

כך מעלים את המורל הלאומי: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יצא אתמול (יום א') בקריאה לאחדות בקרב הקבוצות האתניות והדתיות השונות ברוסיה. פוטין נשא את דבריו ליד העיר בורודינו בטקס לציון 200 שנה למלחמת רוסיה-צרפת, אז פלשו צבאות נפוליאון בונפרטה לרוסיה ואיבדו את רוב כוחם.

 

  • בחירות בארה"ב 2012 : לכל הכתבות של CNN ו-ynet

     

    עוד חדשות בעולם :

     

    מאז עלה שוב לשלטון בחודש מאי, מתמודד פוטין עם התנגדות גלויה יותר בערים הגדולות מאשר בכל זמן אחר מאז שנבחר לראשונה לנשיא ב-2000. לכך יש להוסיף את ההתקוממות האיסלאמית המתמשכת בצפון הקווקז שמדאיגה את הקרמלין.

     

    הפלישה לרוסיה נכשלה. צבא נפוליאון (ציור: אדולף נורת'רן) (ציור: אדולף נורת'רן)
    הפלישה לרוסיה נכשלה. צבא נפוליאון(ציור: אדולף נורת'רן)

     

    נשיא רוסיה קרא בפעם השנייה תוך חמישה ימים לאחדות והדגיש את דאגתו מההתקוממות שעלולה להתפשט ולאיים על שלמות רוסיה - בית ללאומים שונים ולדתות רבות.

     

    עשרות אלפי חללים במלחמת 1812

    "רק כאשר עמי רוסיה היו מאוחדים, היו ביחד, הם השיגו את התוצאות הטובות ביותר בפיתוח של מולדתם", אמר פוטין לקהל רוסי ולנציגים זרים, בהם נשיא צרפת לשעבר ואלרי גיסקאר ד'אסטנג.

     

    במהלך קמפיין הבחירות שניהל בחורף האחרון, השתמש פוטין בקרב בורודינו כדי לאחד סביבו רוסים רבים. בקרב זה, שנערך ב-7 בספטמבר 1812 ליד בורודינו שברוסיה, השתתפו כ-250 אלף חיילים ונהרגו או נפצעו בו לפחות 70 אלף בני אדם.

     

    3,000 חיילים רוסים שחזרו את הקרב שבו הביכו את נפוליאון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    3,000 חיילים רוסים שחזרו את הקרב שבו הביכו את נפוליאון(צילום: רויטרס)

     

    הקרב היה קרב מפתח משום שאחריו הצליח נפוליאון לכבוש את מוסקבה, אולם בסופו של דבר הפלישה לרוסיה נחלה כישלון צורב. הוא זכור על ידי הרוסים כניצחון אפי והוא הונצח ברומן "מלחמה ושלום" מאת לב טולסטוי.

     

    ממה חושש הקרמלין?

    בקרמלין חוששים כי ההתקוממות האיסלאמית הנוכחית בצפון הקווקז, יותר מעשור אחרי שפוטין הקים ממשלה בצ'צ'ניה, תערער את האחדות בחלקים אחרים של רוסיה. בחודש יולי נהרג איש דת מוסלמי ברפובליקת טטרסטן הרוסית והריגתו הראתה לשלטונות שהאלימות עשויה להתפשט באזורים מוסלמיים אחרים.

     

    קרא גם לאחדות בין מדינות אירופה. פוטין (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    קרא גם לאחדות בין מדינות אירופה. פוטין(צילום: AFP)

     

    עשרות אלפי רוסים ואורחים מחו"ל השתתפו בטקס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    עשרות אלפי רוסים ואורחים מחו"ל השתתפו בטקס(צילום: רויטרס)

     

    פוטין נשא את דבריו אחרי שהניח פרחים על אנדרטה לזכר חללי המלחמה. לא רחוק משם שחזרו שחקנים את קרב בורודינו. הנשיא הרוסי גם ניצל את הנאום כדי לדבר על אחדות בין מדינות אירופה. "זו הזדמנות טובה לדבר על איך אנחנו צריכים לבנות יחסים עם שכנינו, חברינו בבית האירופי המשותף", אמר פוטין.

     

     (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    (צילום: רויטרס)

     

    והיה גם אוכל טוב. עושים על האש באזור שחזור הקרב (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    והיה גם אוכל טוב. עושים על האש באזור שחזור הקרב(צילום: רויטרס)

     

     (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    (צילום: רויטרס)

      

    הרוסים מתגאים מאוד גם בחלק של ארצם בהבסת גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, שפרצה ב-1 בספטמבר 1939 וגבתה את חייהם של מיליוני חיילים ואזרחים סובייטים.

     

    "היינו ביחד יותר מאשר יריבים במלחמה. צרפת הייתה תמיד בעלת בריתנו האסטרטגית", פנה פוטין בדבריו לנשיא צרפת לשעבר ד'אסטנג. "אני מקווה שנצליח ביחד עם חברינו מצרפת וממדינות אירופיות אחרות לעשות יותר כדי לאחד את אירופה על בסיס ערכים מוסריים".

     

    בשחזור קרב בורודינו השתתפו 3,000 חיילים רוסים נלהבים שלבשו לרגל המאורע את אותם מדים שלבשו בני עמם במלחמה ב-1812 נגד צבא נפוליאון. עשרות אלפי רוסים ואורחים מחו"ל צפו ב"קרב" הצבעוני.
  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: AP
    טוב שיש את הקיסר הצרפתי כדי להעלות את המורל. נפוליאון ופוטין
    צילום: AP
    מומלצים